Gå til innhold

Gruagarasjen

Capo
  • Innholdsteller

    597
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    37

Gruagarasjen vant sist dagen den 1. juli

Gruagarasjen hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

380 Splendido

1 følger

Om Gruagarasjen

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Grua

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Finnes det noen bilder av DH 55346 da?
  2. Da var vi ferdig med full motor service og sjekk av alle slanger og klemmer og kontakter og sensorer. Og full motorshining. Ingen skam å ta opp panseret på denne 1993 164 Super nå!
  3. Ja planen er at skiltene skal på i år. vi jobber litt intensivt med den nå i noen uker, så regner jeg med at vi tar den med til biltilsynet når vi er sikre på at den går igjennom. Korttidsplanen er å ha den klar til lørdagens Minnesund treff. Må stå på litt, men regner med å bli ferdig torsdag kveld. Rense tepper får vente til etter treffet, ellers blir det en fuktig bil å kjøre med...
  4. det går framover. Vasket crome rørene i en spesiell vaskemaskin på jobben og i kveld skal de poleres tilbake til fabrikk ny tilstand. og fortsette med å lakkere fuel lines og få på rød skrift på plenium. plugger skiftet og coiler sjekket ut. Øvre motorfeste skal også lakkeres.
  5. Da er vi i endelig i gang med å pusse opp motor rommet på 164 Super
  6. Hvis det er de grå senterkoppene som fulgte bla de originale 164 felgene så har jeg ett sett jeg kan avse.
  7. Det er en god del enklere på 12v enn 24v. Må ikke forveksles. Og det er langt fra like tidkrevende. Gjorde det selv i fjor høst, og brukte et par kvelder med all demontering og demontering. ble gjort etter boka, men ser at hvis man ikke trenger å kontrollere eksosventil justeringene, så er det faktisk ikke nødvendig å demontere ventil deksler engang. Og da sparer du masse arbeid på bakre sylinder rekke. På 24v, så må alle ventil deksler av, da du må bruke kam låse utstyr. + at kam drevene må justeres i forhold til kamakslene, for at dette skal bli så nøyaktig som 24v må være. den er sensitiv for feil timing. Jeg betalte sist 12 laken for bytte av reg reim med løpehjul og strammer på 166 2,5 V6 24v. det er en full arbeidsdags jobb. 12v klarer man på 3-4 timer maks.
  8. Prøvde Eni 10-60 sport helsyntetisk på min 164 QV 12v i fjor i en periode. Brukte muligens mindre olje, men jeg likte ikke at den ble mer mekaniske lyder fra motor, så jeg skiftet tilbake til Eni 10-40 i-sint. Og holder meg til det. Alle 12v motorene jeg har hatt har brukt noe olje. 400-500 mil på en liter er ikke uvanlig, hvis bilen har gått lenger enn 150.000km og det bekymrer meg ikke i det hele tatt. Siden biler med 12v motorer nå er over 20 år gamle, så er vel kombinasjonen at bilen blir lite brukt og alder en faktor for ventiltette foringene. Så bruk bilen jevnlig og start den regelmessig i venterhalvåret for å holde pakningene myke
  9. Godt observert Peer. Euro3 motoren har noen utfordringer ja. Det gjelder også den vanlige 3.0 som har de samme endringene i forhold til euro 2 motoren (som er min favoritt i 24v utgave) GT er en veldig fin og praktisk bil.
  10. Det legger nok ekstra stress på gummi belgen at du har tyngden av det koniske luftfilter i enden av luft inntaket. Ville bygget om til originalt.
  11. denne hadde gått langt, men allikevel mer interessant. https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/auto/alfa-romeo-164-ag-3-0l-312829175/
  12. Dette gjelder for Euro5 Mario. Opp til 2013. Har du Euro6 er det 0-30 som gjelder. Fyller du 5-40 på Euro6 så ryker multi air enheten, faktisk! Det skjedde på vår, og det var RSA sin feil. Vi skifter olje hver 15, og har brukt Selenia hele veien siden MA havariet og har ikke problemer med motoren nå. Nå går den fint, og det har den gjort de siste 45000, etter havariet for 3 år siden. Nå har den gått 93.000km bærearmer og bakhjulslagre er forbruksvare. Og det er som regel rust under panseret på alle biler ved panserlåsen. Vi har fått skiftet vårt på garanti. Og bakre ytterlamper dugger. Også en garantisak. Rustbehandlngen virker god. Men det blir som alltid litt tynnslitt lakk bak forhjulene. Ellers en god bil. Og rimelig rask med TCT
  13. Typisk 164 V6 12v. Starter nesten uansett. 24v er litt mer kresen. Metallic lakken på 164 er virkelig bra. Tykk lakk, men det hender at klarlakken slipper
  14. Det hjalp veldig! Du får høre om Masi har en ledig originalgrill som vil heve inntrykket ytterligere
×
×
  • Opprett ny...