Gå til innhold

Gruagarasjen

Capo
  • Innholdsteller

    627
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    39

Gruagarasjen vant sist dagen den 22. august

Gruagarasjen hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

419 Splendido

1 følger

Om Gruagarasjen

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Grua

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg vet ikke hvilken erfaring du har med 166. Min erfaring er at de skal være rimelig i orden for å i det hele tatt gi noen kjøreglede/ eierglede 166 har så mange potensielle problem områder og en neglisjert bil til en billig penge ville skydd som pesten. 164n kan være litt halvgod og allikevel være en morsom og ålreit bil å kjøre. Men ikke 166. Den blir blir bare en grusom trist bil når den ikke er i orden. Og mye tyngre å skru på enn 164.
  2. jo, men en sliten 166 er da ikke noe å ha...?
  3. Hæ, for dyr? 166 3.0 til prisen av en sliten Golf? En 166 som ikke er i orden er ikke noe ålreit å kjøre, eller bruke. Har kjørt 166 som er sliten, og det er ikke noe gøy. 166 må være helt i orden (kjøremessig) for å få godfølelsen. Denne er 85% i orden kjøremessig. Triller litt tungt og virker treg. Overhale bremser og sette på gode og riktige dekk så blir denne fin å kjøre.
  4. Nei, det er tidligere MaMy sin. Ligger vel endel info om prosjektet hans her på Cuore. Kjørte den for 4 uker siden og den virker hel og grei. Motor og gir er veldig bra. Kanalene trenger litt puss på kanalskjøten ved bakdør, som er standard. + for soltak. Fin bil, men min var enda bedre.
  5. Kontakt Andreas Grythe på Lørenskog. Han sitter på en fin 99 166 3.0. Den vurderer han å selge. fargen er den sjeldne Etna Vulkano. Du finner han på messenger.
  6. Det er bare Roland Sjölander sin 96 modell Super som også har 12v 3.0. Den er Svensk registrert, men han besøker Alfa treff i Norge, da de har hus i Fåvang i tillegg til bosted i Sverige.
  7. Ja, det begynner å ligne noe. Har send bilder til Rafael Plotka i Odda på hans Messenger konto, men han er nok ikke så mye der. Tenkte han ville ha glede av å se at hans gamle Alfa er langt fra skrot ferdig. Super stoppet 2 ganger i går også. Starter helt uproblematisk etter 20 minutters hvile. Man kan kinne på starteren i evigheter. Ingen livstegn. Men plutselig er alt Ok. Vi er nå ganske sikker på at det er veivakselsensor. Ny er bestilt. Neste prosjekt var at soltaket på QV ikke ville virke noe mer. Målte spenning Ok, men motor gikk ikke rundt. Demonterte motor, renset kollektor feltet og renset børster for korridering og loddet ut 2 releer som sitter i taket og renset kontaktene i dem. Skrudd sammen og nå har vi soltak igjen som virker med det minste trykk på bryter. Nice🤗, soltaket har alltid vært litt av og på på denne bilen, men nå er den helt i orden igjen. Klapp på skulder
  8. Den skinner fint i solen☀️
  9. Skifte av Lamdasonden gjorde ingen utslag. Motoren gikk litt rusketete når den er kald både før og etter skift med bare noen timers mellomrom. Ja renset LMM. Og ja, alle slanger har vært av under oppussingen av motoren. Så de er nøye sjekket for sprekker, hvilket jeg ikke fant. Jeg skal prøve å justere hvilestillingen på Gass spjeldet. Mulig det står litt for lukket, slik at motoren får masse bensin ved kaldstart, men nesten ikke luft. 166 24v har elektrospjeld. 164 er den eneste modellen med 24v og gassvaier.
  10. Joda. Det blir skilter på. Forhåpentlig i år. Venter med reg reimskifte til skiltene er på. Litt lettere å frakte til og fra verksted. Motoren går fint når den er varm, men går litt for rikt når den er kald. Virker ikke som om choke virker som den skal. Turtallet burde ligge på 11-1200omdr på Choke, men ligger på 800. Og det gjør den som varm også. Noen ideer? Gått over alle sensorer, alle kontakter, byttet lambdasonde til original, byttet plugger. Juster gasspjeld og kalibrert mickrobryter på den og sjekket spjeld posisjon sensor. Sjekket alle vakuum slanger for sprekk og dermed falsk luft.
  11. Blir nok spart for flere turer i vintersørpa framover Landmann
  12. Nå er 164 Super klar for høst treffet på Ringerike museum på lørdag. Tepper er renset og isolasjon i gulvet er skiftet ut, og radio er montert. Og nye matter er innkjøpt. Det er fullt mulig å trives i dette interiøret både for de foran og de i baksete🤗
  13. Jo takk. Og ja jeg gjør jo også dette litt for Thomas, som aldri fikk tid til å gå igang med kaffe latte. Alt for fin til å bli delebil eller spiker. Måtte reddes!
  14. Arbeidet fortsetter med 164 Super. Nå er motorrommet omtrent ferdig. Har fjernet overflaterust på rammen under motor er malt med Hammerite. Skiftet clutch pumpe. Skiftet radiator. Og skiftet begge hovedlyktene med noen som var i bra stand. Lakkert stålbru over radiator i bilens farge. Skiftet alle slangeklemmer med rustfrie klemmer. Byttet ut alle monterings skruer med nytt rustfritt. Satt i nye 30 %+ pærer og laget ny gummiduk over lyktene. Eneste som skal fikses i motor rommet nå er å få inn en ny klima radiator. nå gjenstår bare rens av innvendige tepper og gå over midtkonsoll (skifte pærer og rense display) til høyre i bildet er det en blå eske med nye HR fjærer. Og nye bærearmer, samt alt monteringsmaterial til et ( støvkapper, gummibumper, nedre fjærskål, svinglager) så dette skal bli bil igjen! Fin bil!
  15. Svarer for Fred. JA😎
×
×
  • Opprett ny...