Gå til innhold
Vi opplever for tiden problemer med enkelte bilder. Vi jobber hardt for å rette feilen!

AJ_B

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    175
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

AJ_B vant sist dagen den 14. mars 2017

AJ_B hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

54 Superbo

Om AJ_B

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Nylige profilbesøk

744 profilvisninger
  1. Dette har du helt sikkert rett i, Atle. Akkurat nå heller jeg altså til at jeg beholder den fine bilen. Men om jeg får det for meg igjen å selge så blir det via Finn uten å ta bryet med å annonsere den her på dette forumet. Og ja, vi bør vel kunne få til en eller flere to-hjulsturer i løpet av sesongen. En nabo med ny Triumph 1200 cruiser er klar for en Randsfjorden rundt tur. Kanskje du kan slenge deg med på en slik runde? Om Reimar har tid blir kanskje også han med. Vurderer for øvrig nye MG V85 TT. Spennende sykkel og et godt alternativ til den jeg har nå, tross 80 HK færre å leke seg med... 😄!
  2. Ingen som har vist interesse. Greit nok. Det betyr at bilen beholdes og kommer til å dekke mitt transportbehov forhåpentligvis i mange år framover sammen med overraskelsesbilen Hyundai Elantra 1,6, 2004 mod. Ja. det har blitt slik at nettopp den brukes mer enn GT'en 😄. Faktisk en morsom og overraskende sprek bil - tro det eller ei! GT'en har for øvrig oppført seg feilfritt og eksemplarisk siden PKK i fjor sommer og går bedre enn noengang. Hver tur i denne er en kjøreopplevelse man gjerne tar mange omveier for å forlenge kjøregleden lengst mulig! Med drøye 80K på GT'en og 77K på Elantra'en og begge i topp stand teknisk og karosserimessig (FluidFilm behandlet begge to i '17 og '18) tar jeg altså sikte på at disse to vil dekke firhjulstransportbehovet mitt i flere år framover. Kanskje så langt fram i tid at det kan være formålstjenlig å gå til innkjøp av en hydrogenbil 😁 ? Snart blir det mindre kjøring med begge bilene siden motorsykkelsesongen nærmere seg dag for dag. Det ser man alltid fram til med stor glede!
  3. Ved søk på delenumrene som slutter med tallene 14 og 15 kommer bl.a. disse sidene opp som viser at hengslene passer til fordørene på 147: http://www.automobilia.nl/en/door-limiter-right-front-alfa-romeo-147.html http://www.automobilia.nl/en/door-limiter-left-front-alfa-romeo-147.html
  4. Delenumre 0050512114/5 til høyre og venstre dør. Delene leveres ubrukte i originalpakning: Så har du behov for nye hengsler til din GT eller 147 så får du disse for en samlet pris kr. 500,-. Kan leveres uten kostnad innen rimelig rekkevidde som Gjelleråsen, Nannestad/Maura/Skedsmokorset, Hønefoss, Eina og Enger i Hov i land (før bommen). Ved levering pr. post betaler kjøper frakten. Interesserte sender meg PM, evt mail til aj.blisten[at]gmail.com (alle skjønner at [at] erstattes med alfakrøll...).
  5. Henger meg på denne. Ingenting å klage på. Rask og utmerket service og vennlige priser. Trist når slike aktører ser seg nødt til å kaste inn håndkleet...
  6. Takk for det, Atle. Skulle mene den burde være verd hver krone, ja. Du har jo flere ganger sett bilen på nært hold og har dermed god bakgrunn for hva du mener. Men du har aldri kjørt den. Det skulle du ha gjort, vet du. Kan hende den ville overrasket deg litt... 😉. Selv med en "stusselig" firer 😁.
  7. Jeg selger min Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 mod. hvis jeg får det jeg etterspør for denne fine bilen, som er fantastisk god å kjøre! Antakelig en framtidig klassiker. Bilen selges fordi motorsykkelinteressen trumfer Alfa- og bilinteressen generelt. Dermed lite behov for annet enn en billigbil til litt kjøring om sommeren og til vinterbruk. Så jeg håper en ekte alfisti ser verdien av å ta godt vare på en GT med lav km.stand, som bør ha mange gode år igjen på veien. Bilen befinner seg på Lunner, 6 mil nord for Oslo. Info om Alfaen: - Ny i Norge, registrert første gang 28.9.2006. Km.stand des. 2018 er 83800. - En eier siden 2009 før jeg overtok bilen i mars 2017. - Forrige eier opplyst at øvre bærebruer er byttet, samt at den ene kanalen er rettet pga. av en bulk (ikke jekkepunktbulk). - Servicehistorikk tom. juni 2016 med regreimbytte i '09 (48809 km) og '16 (58336). - EU godkjent uten merknader til 2020. - Påkostet en del i 2017/18. Bla. nedre bærearmer foran, stab.stag foran og bak, firhjulskontroll og justering, bremseklosser bak og nye sommer (18")- og vinterdekk (17"). Interesserte sender meg mail/PM med mailadresse og får en fullstendig oversikt over påkostningene slik at jeg unngår at denne annonsen blir for lang. Bilen har alltid startet og kjørt problemfritt. Feil som defekt coil ble tatt hånd om umiddelbart ved at alle fire ble byttet. Andre oppståtte småfeil som ikke har gått på det driftstekniske er også blitt tatt hånd om og fikset umiddelbart på verksted. Dessverre er også min GT jekket feil med det resultat at bilen har de "klassiske" jekkepunktbulkene. Bilen skal være fri for rust, unntatt eksospotta som fortsatt er hel og uten hull. Dessverre skallet det av litt lakk på størrelse med en lillefingernegl på venstre forskjerm da jeg nylig høytrykkvasket bilen. Dette har jeg fikset midlertidig med pensellakk (følger med ved salg), men lakkskaden bør fikses profesjonelt for optimalt resultat. Et MPS Micropaint verksted fikser antakelig denne skaden kjapt og elegant. Til slutt, øvre feste til høyre lykt er knekt og var slik da jeg kjøpte bilen. Andre feil og skader enn disse kjenner jeg ikke til. Hel og pen bil til å være en 2006 mod. Prisen jeg spør etter er 72.000,- + reg. 1594,-. Ferdig prutet. Får jeg ikke solgt til denne prisen beholdes bilen til hyggelig og sprek tur- og feriekjøring alene og sammen med kona som en godkjent adspredelse fra MC-kjøringen 😎. Kontakt: aj.blisten[at]gmail.com (alle skjønner at [at] estattes med alfakrøll...) Dessverre skallet det av litt lakk på størrelse med en lillefingernegl på venstre forskjerm da jeg nylig høytrykkvasket bilen. Dette har jeg fikset midlertidig med pensellakk (følger med ved salg), men lakkskaden bør fikses profesjonelt for optimalt resultat. Det er brukt Silenia/Petronas 10w60 en gang og ENI 10w60 Sport med originale oljefiltre på de tre oljeskiftene jeg har gjort den tiden jeg har eid bilen. Seks liter ENI olje i tillegg til et Magneti Marelli og tre Borg & Beck oljefiltre følger med på kjøpet - ved rask avgjørelse... Flere bilder kan mailes på forespørsel.
  8. Tradisjonelle forum som bl.a. dette er enda et "video killed the radiostar" scenario. Mange forum vil nok fortsette å eksistere side om side med Facebooki, men med stadig færre brukere enn i glansdagene...
  9. Facebook bruker jeg veldig lite. Av forskjellige grunner. Ikke minst fordi jeg synes hele oppsettet er lite oversiktlig og tildels rotete. Også synes jeg ikke noe særlig om at Facebook nærmest skal monopolisere hele det såkalte sosiale medier universet. Må si jeg liker langt bedre oversiktlige forumløsnonger, som f.eks. forumet jeg selv drifter, advrider.com, www.alfaowner.com/, cuorosportivo.no og andre forum med samme mal. Og ikke minst uavhengige aktører. Men det ser unektelig ut som at disse uavhengige og høyst dedikerte forumene dessverre vil forsvinne... Kanskje raskere enn vi tror. For egen del kommer jeg neppe til å holde liv i et forum som ikke blir besøkt. Det vil neppe ta lange tiden fra kun en liten håndfull brukere er innom og ingen nye brukere registrerer seg til at jeg kaster inn håndkleet. Å la utgiftene løpe for å drifte et forum ingen bruker har dessverre ingen hensikt.
  10. @Landmann: Kan ikke si noe kvalifisert sikkert om utenlandske fora med god aktivitet. Kanskje det rett og slett er fordi disse er godt innarbeidet og at de gir brukerne kvalitativt gode svar og veiledninger i trådene, som inneholder mye nyttig info. En annen grunn kan være at Facebook ikke har samme grep om nettbrukerne som her i landet. Her tutes vi jo ørene fulle av sosiale medier, bloggere og kjendiser fra våre nyhetsformidlere, spesielt TV2... Som, etter mitt syn, er i ferd med å undergrave sin egen rolle så det holder pga. av dette. Når det gjelder MC-relaterte MC-sider på FB så har jeg lagt merke til at de samme brukerne er medlem på omtrent alt som er av åpne MC-sider. Om de bidrar på alle er jeg sterkt i tvil om. Men utrolig mange har åpenbart et umettelig behov for å være medlem av omtrent alt de kommer over av FB grupper. Merkelig fenomen...
  11. Dessverre ser det ut til at Facebook "lykkes" med å ta over all den aktiviteten mange har lagt ned i diverse forum, som bl.a det jeg selv prøver å holde liv i fortsatt (se signaturen). Spesielt her i landet ser utviklingen til å gå i denne retningen. Flere forum i utlandet, som jeg er registrert bruker av har fortsatt god aktivitet, heldigvis. Dette gjelder både motorsykkel- og Alfa-forum. Men her til lands merkes det godt at stadig flere "fanges" av Facebook og andre sosiale medier med amerikansk opprinnelse. Javisst, de er flinke disse amerikanerne til å lage sterkt avhengighetsskapende nettsosiale "fluepapir"løsninger, det skal de ha. I kjølvannet blir det stadig mindre aktivitet på små uavhengige forum som Cuoresportivo og motorsykkelforumet jeg selv eier og driver. Synd at utviklingen går i retningen av at slike forum etter hvert dør ut på bekostning av altoppslukende Facebook, som heller ikke jeg er noen stor tilhenger av. Så da er jeg vel en akterutseilt gubbe, som fortsatt tviholder på å drive et lite MC-forum helt til det ikke lenger logger seg på noen. Og når det skjer så er det egentlig ikke så mange andre valg enn å stenge dørene... Ingen besøkende og bidragsytere gir ingen grunn til å holde åpent lenger. Dessverre...
  12. Høres ut som en god erfaring. Ikke minst med tilbakeføringen av betalingen. Greit å vite om deler likevel ikke er å få tak i.
×
×
  • Opprett ny...