Gå til innhold

bjaa

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

bjaa vant sist dagen den 2. desember 2016

bjaa hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

9 Neutro

Om bjaa

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Når det gjelder kabelen til solenide vil jeg tippe på at det er den sorte kabelen som kommer fra koplingsboksen du ser montert foran vindusviskeren og som derfra går videre inn i den grønne isoleringsstrømpen på den tykke kabelen. Så vidt jeg kan se på kabeldiagrammet fra min bil står det N 2.5. Det betyr vel Nero? Og det kan vel stemme? Du har jo en del løsrevne stubber i samme området som denne kommer fra.
  2. Du har rett, jeg har AC i min bil. Du ser røropplegget nederst i bildet. Dobbeltreleet har jeg, det er det du kan ane helt til venstre nederst i bildet. Den røde kontakten er til ny vindusviskermotor som jeg installerte. ( Jeg kunne nok heller ha rengjort denne ser jeg i ettertid som du gjorde. Jeg fikk også en volt ekstra over tenningen ved å rengjøre tenningslåsen med elektrorengjøring og spyle inn i bak-kant av låsecylinderen der kablene går inn.) Kabelen som skal gå til solenoiden i starteren skal jo kun ha strøm når du vrir tenningslåsen til startposisjon, og dersom du sjekker løse tamper er det vel ikke så mange å velge mellom.
  3. Har beklageligvis ikke bilen i nærheten, Men her er bildet av motor rommet hvis det kan være til noen hjelp. Kablen du har ringet inne ser ut til å gå til et annet sted som du antyder?
  4. Når du nå har oversikten på hvor mye rørene tar i feil retning mot sumpen. Kan du ikke demontere igjen, låse dem fast på benk og prøve å bende dem de nødvendige millimeterene? Ser på det amerikanske forumet ( vedlagt artikkel) at det har vært gjort med hell tidligere, og at det desverre ikke er uvanlig å måtte gøre dette. http://www.alfagtv6.com/discus/messages/199/3836.html Monterte selv for mange år siden sports exhaust på en 105 serie spider, den passet heller ikke. Her måtte vi kutte flensene og sveise de inn på nytt.
  5. 0 AnmeldelserSkriv anmeldelse I boken The Alfa Romeo V6 Engine High-Performance Manual finner man en steg for steg beskrivelse for å få lurt på plass manifoldene. Som beskrevet over må motoren blant annet løftes en smule.
  6. Det var interessant det som skrives om Centerline sine dyser og høy impedanse. Så vidt jeg kan se på det amerikanske forumet (under i kursorskrift) har man gjort nedenforstående vurdering når det gjelder bruken av dyser fra de forskjellige modellene. Det ser ut som at alle L-Jetronic bilene har samme lavimpedanse dyser, mens de senere bilene har andre dyser med høy impedanse. Da har du Rugunde allerede sjekket spesifikasjoene på Centerline sine produkter? Det viktige må i alle tilfeller være å sjekke kompatibilitet med Boschnummeret. Both Milano and GTV6 - US models - irregardless of engine are spec'd with OEM 1191111300, Bosch 0280 150 105Rated at 18.1 lb/hr, 190.2 cc/min,130.8 grams, PSI 43.5, 3 bar, 2.4 ohms resistance. Not to worry about interchange ability as long as the donor is from L-jet (75 2,5 and 3,0) as they all have 0280 150 105 with impedance 2,4 ohm. This injector having low impedance.
  7. Og det er først når man begynner å kjøre herligheten, at det virkelig vil dukke opp feil og mangler.......
  8. Den kjøpte jeg nylig hos OKP. https://www.okp.de/xtc2/GTV/6/10-Motorteile/Kraftstoffsystem/Benzinpumpe-elektrisch-Spider-IE-75-GTV6/-SZ-RZ-33::17254.html
  9. Jeg begynte med å trekke vinduet løst fra den kanalen det sitter klemt fast i på undersiden. Så renset jeg både skinner og gummitetninger og smurte disse med silikon. Deretter justerte jeg skinner ved mutrene i bunnen av døren. Vinduet gled da opp og ned uten den minste motstand.
  10. Det sitter grovfilter inne i selve tanken. Pumpen sitter som du beskriver, før finfilteret. Ellers ville vel deler fra pumpen kunne blitt dratt med inn i dysene. Jeg ville valgt original pumpe med riktig leveringsmengde og trykk når jeg først skal skifte denne. Riktignok sitter det en trykkregulator i systemet, men alt skal jo passe sammen. Spenningsfallet var jo betydelig frem til pumpen, så her må det rengjøres i kontaktpunktene.
  11. Her finnes fremdeles enkelte karroserideler, men utvalget er begynt å bli sterkt begrenset. Samme problemet har man med 156, deler er begynt å forsvinne totalt. https://www.myalfagroup.com/de/ersatzteile/166/karosserie/karrosserieteile.html Det er tydelig at flere har klødd seg i hodet med hensyn på styrken i jekkepunktene på 166, men her er er et tips hvis du ikke finner deler: .there are actual jacking points under the car separate from the scissor-jack points in the sill.at the back there's a bracket which is obvious enough.. it's in a few inches past the scissor-jack point and further back.at the front it's less obvious but again, in from the scissor-jack point and forward (close to the subframe), you'll see a sort of "hole" about 50mm across..be careful though.. somebody tried to jack mine up by the floor and bent it...
  12. Hei Som nevnt tidligere er det ved original bil signalstrøm fra luftmengdemåleren via dobbelt releet som starter bensinpumpen. Hvis du lar strømkretsen gå som normalt uten tjuvkoplinger samtidig som du kopler fra luftmenddemåleren og beveger spjeldet med fingrene skal bensinpumpen starte. Kaldstart Injektoren kan koples fra og bensin tilførsel sjekkes.
  13. Dyser leveres av Centerline: https://www.centerlinealfa.com
  14. Hurtienne har original flatpakning. Skal du ha denne, må du kjøpe den sammen med termostat til 400 kroner. https://www.alfa-service.com/index.php/cat/c1166_THERMOSTAT-GTV-6.html
  15. Prøv OKP engeneering eller Hurtienne.
×
×
  • Opprett ny...