Gå til innhold

bjaa

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

bjaa vant sist dagen den 2. desember 2016

bjaa hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

14 Buona

Om bjaa

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Er det noen som tilfeldigvis har den nedre utvendige vinduslisten til bakdøren på en 1998 Alfa Romeo 156. Fra bildet ser det ut som om det er klipsene som har rustet. Er usikker på om disse er vulkanisert fast i listen, og har ikke lyst til å lette på den før jeg har en reserve.
  2. Vedrørende 75 turbo TPS og verdiene som er angitt som du sliter med å oppnå. Har du verfisert at Trotle body er riktig justert, ref inngangsnote i prosedyren?
  3. Her er verdiene for GTV6 L-jETRONIC og 75 Milano. Det er muligens samme enhet du har?
  4. En kromring ja, her er delnummeret/artikkelnummer så du ikke forveksler med Alfetta sedan. Ser ut til å være et annet artikkelnummer?
  5. Billigere å innvestere i en justerbar trykkregulator?
  6. Det er Kartalamakis sin bok jeg tenker på.
  7. I henhold til boken jeg nevner blir injector ratingen oppgitt i forhold til innline trykk på 3 bar. Dette er Europeisk norm. boken sier også at trykkregulatoren jobber ved 3 bar, som vel er 42 psi. Jeg har oppgitt og testet 2,3-2,7 på min bil, dvs ca 35 psi. Du kan ha fått en leveranse mot 3 bar.
  8. Du kan finne beregningsgrunnlag og formelr på side 93 i boken "The Alfa Romeo V6 engine". High performance manual. Utgitt av WWW.veloce.co.uk Her gjøres følgende forenklede beregning for sugemotorer: Injektorstørrelse( cc/min) = Antall Hestekrefter x 0,98. Nå vet jeg ikke hva i trykkregulatoren i bilen din er satt på, men det kan se ut som dysene er til en standard 160HK 2,5 L-Jetronic.
  9. Møllkuler skal vær effektive mot mus. Lukter litt gammeldags i bilen etter en vinter, men lukten forsvinner etterhvert.
  10. Hei. Jeg har fra en 86 model, og tror det er forholdsvis likt: Litt preget av tidens tann, men fremdeles lesbare.
  11. Justering av Weber forgassere.pdfJustering av Weber forgassere.pdfJustering av Weber forgassere.pdf Takk for god tilbakemelding. Du har helt rett, dette er en ren oversettelsesfeil. Man kan ikke justere dyse, men blandingsforholdet luft/bensin. Blandeskruen eller tomgangs-blandejustering er en bedre betegnelse, eller bare justerskrue luft/bensin. Skal rette opp beskrivelsen. Dersom andre har erfaringer mottas dette med takk.
  12. Hei Legger ved en bruksanvisning jeg benytter. Det er viktig å merke seg at dette forutsetter at tenningen er riktig, at man har nogenlunde jevn kompresjon og at man har bensintilførsel med rene filtre og dyser i forgasserene. Har man problemer med tenningen, bensintilførsel eller kompresjon må dette først løses. Og så kan det være lurt, før man begynner med dette å komme sammen med andre som har en tilsvarende bil som går rent. Da kan man lytte i forfasser innsugene på denne bilen og sammenlikne med lydene i egen forgasser. Er man usikker, skal man alltid , før man begynner å skru, notere eksakt på et papir hvor mange omdreininger man har gjort på tommgangsdysene på hver og en forgasser, såvel som på synkroniseringsskruen mellom forgasserne, før man begynte på denne prosessen. Da kan man gå tilbake til utgangspunktet. Ellers risikerer man å måtte taue bilen til nermeste ekspert, hvor nå enn han måtte befinne seg i landet. Justering av Weber forgassere.pdf
  13. Hei Legger ved en bruksanvisning jeg benytter. Det er viktig å merke seg at dette forutsetter at tenningen er riktig, at man har nogenlunde jevn kompresjon og at man har bensintilførsel med rene filtre og dyser i forgasserene. Har man problemer med tenningen, bensintilførsel eller kompresjon må dette først løses. Og så kan det være lurt, før man begynner med dette å komme sammen med andre som har en tilsvarende bil som går rent. Da kan man lytte i forfasser innsugene på denne bilen og sammenlikne med lydene i egen forgasser. Er man usikker, skal man alltid , før man begynner å skru, notere eksakt på et papir hvor mange omdreininger man har gjort på tommgangsdysene på hver og en forgasser, såvel som på synkroniseringsskruen mellom forgasserne, før man begynte på denne prosessen. Da kan man gå tilbake til utgangspunktet. Ellers risikerer man å måtte taue bilen til nermeste ekspert, hvor nå enn han måtte befinne seg i landet.
  14. Det skal ikke mere til en et skrujern og en slangestubb for å synkronisere.
  15. her har du en del til på nettet, den vertikale listen : https://alfa-restoration.co.uk/shop/product_info.php?products_id=2069
×
×
  • Opprett ny...