Gå til innhold

Duetto105

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    206
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Duetto105 vant sist dagen den 23. september 2019

Duetto105 hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

94 Superbo

Om Duetto105

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Førde

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 3 års jubileum ! For tråden og trinn 2 av restaurering . Liten oppsummering mens snøen laver ned ute - det blir ikke en tur til i år. Funnet, ned støvet, innerst i garasjen under en haug med skrot .Stått der i nesten 20 år. Det var gjort ting før dette av meg, - rust sveising ++ noe ned pelling osv. + en del innkjøp , 1750 motor . MEN 3 år på å få den i sammen ? Tenkte mere ca 3 mnd . Nå har det gått i rykk og napp. Man vet ikke helt hva man har , når den ikke var kjørbar til å begynne med , så litt dobbelt arbeid har det blitt. Til de som har en pre 1968 Alfa og vurderer større motor - forteller noen deg at en nyere, større motor passer rett inn , så gjør den ikke det. Men det er ikke noe problem , det tar bare litt ekstra tid ,innsats og kanskje penger. Nå har jeg stått fast i hele sommer pga manglende startmotor. Ting skulle testes og sparkeles mens det var fint været og en kunne være ute. Det glapp. Tilslutt fikk jeg en ny starter som virket. Da var det bare å fylle og ta seg en hel sen-høst dag i sola . Joda , Duetto´n fungerte fint . Starter fint- hver gang , rolig tomgang og mye sprekere etter "overhaling" av topp. Ingen ulyder , ingen lekkasjer , Bremser fint . Lett og ledig å kjøre ! Nå er det noen snagger igjen da : Forstilling må justeres , den er tatt på øyemål . Front rute kunne godt ha vært skiftet , Kontaktet noen av disse bilglass firma her i Norge , ikke noe problem , de skulle komme tilbake til meg - jeg venter enda. Ruta er ikke så dyr i England , men det er heftig frakt priser , som medfører heftig moms på det hele. Vi får se - forslag noen ? Romling i lager i girkasse , høres godt når en slipper ut clutch pedal på tomgang. Er vel lageret på pilot shaft´n . Hører ikke noe under kjøring (det er ikke så rart) og alle gir fungerte bra. Revers lys bryter må byttes- sitter inni - husker ikke -inne i bellhausen? . Jeg åpnet kassa og tok en kikk , men den må ut igjen , før eller senere. Litt interiør arbeid gjenstår - Lakk . Nå har den blitt en farga ,ved hjelp av spray boks, der jeg har vært , har jeg vært ned til stål eller byttet stål . - working mans Alfa ! Tanken var at jeg skulle få tatt en runde og få tilbud på lakkering her i byen , mens det var kjørbart. Det ser ut som det ikke blir det med det første. God vinter !
  2. Jeg venter i spenning ! Lurt litt på dette med belter en stund , Det ser litt rart ut med de nye typene beltene i gamal bil . Det er en 71 model spider på AlfaBB til salgs , det var der jeg så bøylen -det ser riktig ut . Nå etter ha søkt og letet litt , og så kom jeg på at jeg har sett dette opplegget før . Moren min har en 63 mod MB 230 SL, og den har slike belter + Bøyle. Antagelig satt inn da vi flyttet til Norge i 1971. Har ikke satt mine ben i den bilen på minst 20 år. Det er vel litt for gale å gå stjele av mora si -eller ? Men tanken er der. Blir vel hudfletta for dette , men er lei av se ut som et Europa kart . Det er midlertidig og det en hobby Og nå er den Helt RØD
  3. Rot fylling det der ! Blir Bra med nytt stål , Kjør på !
  4. Takk for det Duetto. Har fremdeles ikke fått takk i noen sikkerhetsbelter, men lurer på om jeg skal prøve noen gamle av typen "Klippan" . Derfor leter jeg etter en bøylen som beltene låses i. Sett liknende på en spider og det så enkelt og ryddig ut . Synes å huske disse da de var nye og ! Noen som har en slik /eller liknende, som de vil selge?
  5. Er det noen som har en klippan bøyle til å låse sikkerhets belte ? Belter og , for den sak skyld. Vet de fantes til Alfa , Bmw og Mercedes - litt forskjellige variasjoner..
  6. Ok , Nei Den blir ikke fjernet , må jo ha den ! Hullet i forhenget har vært der hele tiden da . Det er ingen brakket i handtaket , ingen hull etter en heller. Så var det siste fin pusen før mellombels finishen går på . Den er ikke perfekt , men nesten !
  7. Dagene blir kortere og sparkelen bruker lenger tid på å tørke ! . En del ting gjenstår på interiør siden + småtteri . Begynt med forhenget bak. Står en krok opp fra drivaksel tunnel . Den ser ikke helt original ut , og den stikker opp gjennom forhenget, dog det er ikke noen "pent" hull gjennom forhenget -ser nærmest ut til å ha slitt seg gjennom . Regner med at det er til å holde den fjærbelastede kalesjen nede ved help av en reim . Noen som kan si noe om den ? Hadde tenkt å fjerne den , men så fikk jeg se bilde av en annen Duetto , og den hadde samme kroken. Mere liming ! Så er det en del , jeg ikke finner eller kanskje aldri har hatt. Det er krom delen på toppen av B posten. Mangler ve side , men høgre side-bilde- er også moden for utskiftning og. Får dem nye , men gjenbruk er bedre .Noen som har dette til overs i smykkeskrinet - som de vil selge ?
  8. Teppe over girkasse tunnel passet heller dårlig . Hullet der spaken kommer gjennom, var alt for stort . I bakkant av gir spaken var det en stor #pukkel" luft lomme , der askebeger skal skrues fast i tunnelen. Klagde til CA , som svarte - at de var sånn, alle sammen. Takk for at dere sa fra på forhånd ! Kunne sende den nye, sammen med den originale , som jeg ikke har , så skulle de få den tilpasset Det viste seg å ikke så vanskelig å fixe det selv. Vreng den , tegn strekken hvor sømmen skal gå , sy og klipp vekk over skudds teppe
  9. Ja , den er langt mer markert og spissere topp på Duetto´n din. Studert bilder på nettet. Det er ikke helt til å bli klok på, Det ser ut som det kan være noen forskjeller mellom bilene. kan det være forskjell på 67 og 68 modell (trodde ikke det) ? Den matte spray lakken på min, fremhever ikke akkurat det som er der. Jeg får leve med det . Takk for bilde !
  10. Nose Job ! Litt usikker på om jeg skal gjøre noe særlig mer med nesa her. Ei lite gleppe øverst i bak kant av grillen. Kanskje det går senke grillen litt , men pr idag er det lite rom for å justere. Andre Duetto kjennere som vil kommentere ? Eller sende et bilde , gjerne fra fra vinkelen på bilde 2. Gillen er i samme posisjon i begge bildene
  11. Jeg tror nesten kondensatoren er relativt ny . Koblings skjema viser ingen formotstand og det er ikke noen ekstra ledning som skulle til si at det har vært det heller . Det er mulig jeg hadde glemt å skru av tenninga den dagen - har operert en stund utenom nøkkel. Vet ikke om det kan ha noe å si , men coilen ligger nesten vannrett . Selve coilen er ny , den skal nok tåle 12v, uten noen problemer ved vanlig drift . Men den kommer fra biltema , og det er vel ikke alltid ting derfra er helt topp vare . Skal følge litt med på den.
  12. Skal bestille ny kondensator ved neste dele bestilling . Starter fremdeles uten noe tull . Vedlig lett startet og fyr på første slag hver gang - Den har aldri gjort det før. Ingen kjøretur enda, ser fram til det - for mye som henger og slenger nå . Litt småtteri i kveld. Fått Esab´n igang igjen etter noen problemer. 105 restauratørens beste venn. Tettet noen feil plasserte hull som holdt hoved lys dekslene på plass. Nye hull kommer ! Ny teppe til girkasse tunnel trenger litt bearbeiding for å passe. Klipt av "overskudds materiale " på bak side av sømmen og lagt den i form pressa. Nye klips på utvendig vindu list. Må si , dele til gangen på disse 105 bilene er til å leve med . Får tak i nesten alt - rimelig , og av den grunn , går det en liten formue likevel. Trodde jeg hadde komplett askebeger , men skjønner etterhvert at jeg må til med skrutrekker for tømme den. Den Mangler inner skåla ! Hvis noen har en for mye kan de selge den dyrt på E bay , eller rimelig til meg - Takk
  13. Startemotor problem ser ut til å være løst. Det ble en ny motens en , av typen som jeg har prøvd 2 ganger tidligere. Denne er vesentlig forbedret siden i fjor og både passer og virker. Der med fikk jeg endelig startet motor etter at toppen kom på igjen. Stilte tenning og forgassere. Stor forskjell til det bedere. Starter på første slaget nå og går rimelig pent . Ikke vært på veien enda . Skiftet også register kjede . Gamle kjede må ha vært ganske slakt , den har vært laget spor i toppen og rakle lyd. - ingen rakling lengere . Coilen jeg kjøpte flett ny fra biltema blir jævlig varm : Er det normalt ? Det er vel egentlig ikke så mye å stille på Webbere , men synkronisering kan en prøve seg på. Sammen igjen . på tide
  14. Kanskje de har tatt til seg litt kritikk. Denne er motoren er forbedret . Den virker ut av eska, bortsett fra et hull som måtte bores opp litt. Hurra . Jeg begynnte med 2 shims , så 0 shims og landet 1 stk. Det er mer aggressivt lyd ved sveiving , men den er kraftigere en originalen. minst 10 start idag , 0 problemer. , Bendiksen gnager ikke på innsiden av huset heller. Ingen ulyder. Jrr du må sjekke om bendixsen din har laget riper / slite din gnager på innsiden av huset , kan forklare ulyd og at den drar tung rundt. Avtrykk med 2 stk og med ingen shims
×
×
  • Opprett ny...