Gå til innhold

EdinM

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    100
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

9 Neutro

Om EdinM

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Sarpsborg

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det er litt begrenset med plass ellers hadde jeg nok gjerne prøvd meg på den 20VTen rotor 😂 Hør gjerne med han på Bjørkelangen når du har anledning. Jeg har et lite håp enda om å få overtalt han som har min gamle til å selge men som mange andre har han begynt å legge litt jobb i den. Da er det jo gjerne sånn at de færreste vil selge med mindre de har gitt opp prosjektet og det tar fort litt tid... (Jeg ler forøvrig godt om det viser seg å være samme karen som du nevner).
  2. Fortsatt på jakt så har du noe i garasjen eller naboen som funderer på å selge send meg gjerne en PM med et bilde eller, litt info og prisantydning
  3. Tja, tittelen på annonsen bekymrer meg litt skal jeg være helt ærlig 😂 Er nok greit med brunt på den der om den har stått ute like lenge som det virker, men det største aberet her er nok distansen dit. En kosetur på er par timer for å titte er jo ikke all verden men den er dessverre på andre siden av landet.
  4. Har sett på et par aktuelle gjennom siste året og 20-25000 for et kjørtbart eksemplar med 1.8 motoren uten at det er brunt på kanaler og fremre dempertårn er helt ok som et utgangspunkt med litt arbeid mekanisk. Men de er det langt i mellom, og lenger for hver gang! Har vært og sett på 2 stk siden i sommer hvor prisen og annonsering tilsier en meget velholdt og solid bil, men et kjapt kakk i kanaler legger igjen en middels stor kuruke av brunt drittstoff, eller enda bedre som siste eksempel: tydelig vasket rett før i motorrom hvor en prøvetur på 2 mil avslører oljelekkasjer på tilsynelatende enhver pakning i motorrommet. Motormessig er jeg ikke så kresen så fremt bilen ser ok ut eller er et kurrant objekt men Harry styling og overprising er jeg litt mer allergisk mot.
  5. EdinM

    Fiat Coupe

    Jada, det er et "Alfa Romeo" forum men det skader ikke å forsøke! For mange år siden var jeg eier av en Fiat Coupe fra 1998, som etterhvert gikk videre til et medlem i den gangens Fiatklubben. Bilen har etterhvert blitt solgt videre og ny eier har påbegynt en jobb med å få bilen i skikkelig stand igjen hvor det er tvilsomt at han ønsker å selge. Jeg på min side lengter etter en slik bil, og sitter med anger for at den noen sinne ble solgt selv om den gangens situasjon ikke akkurat gav muligheter for å beholde den. Om noen har en, gjerne fra 1998 og nyere (etter de fikk rund klokke innvendig) og vurderer å selge så ta kontakt. Jeg har et autosøk på finn lagret, men de få som kommer der har enten vært svært optimistiske prismessig eller så har bilen vært pill rotten under og helt uaktuell som objekt. mvh, Edin
  6. Hei [email protected], Nå har jeg selv brukt den flere ganger uten å ha opplevd det der. Mulig at det har dukket opp noe rask der etter jeg postet linken og godt du sier i fra! Sjekk for sikkerhetsskyld at du har en oppdatert beskyttelsesløsning og at de damene som vil ha det morro ikke dukker opp av andre grunner
  7. Regner med det er noen flere her som sikkert har lyst på tilgangen til dette http://keyeper.pekidi.com/navi?SBMK=R&MAKE=R&COUNTRY=001&LANGUAGE=3&ALL_LIST_PART=1&RMODE=DEFAULT&SB_CODE=-1&WINDOW_ID=1&EPER_CAT=SP&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&KEY=HOME&ALL_FIG=0&PRINT_MODE=0&GUI_LANG=3
  8. Hei ! ser du bruker AlfaOBD app med stort hel , æ tenker også kjøpe denne prøvde gratis versonen men den støttet ikke ELM327 obd så må nok kjøpe ny .

    har du tips da jeg har kjøpt flere obd som ikke har funket .

    ps får du lest av Airbag fullt ut og slette feil koder med denne appen?

     

    mvh Jan Gunnar Evertsen.

     

    Alfa Romeo Crosswagon  1,9  16 v JTD 

    1. EdinM

      EdinM

      Hei Jan Gunnar!

      Beklager sent svar men har ikke vært her inne på en stund.

      Vedr. OBD-leseren bruker jeg en helt ordinær leser fra teknikk-magasinet til 399,- Når det kommer til airbagmodulen er den litt spesiell, da den sammen med lysmodulen for xenonlys egentlig krever en adapterkabel da den kjører på en egen protokoll. Det jeg har gjort istedenfor er å lodde på 2 ledninger på innsiden til de pinnene som skal ha kontakt og dermed fått tilgang til alle moduler.

      Hvilke pinner det var husker jeg ikke i farten, men kan helt sikkert finne ut av.

      Har for sikkerhetsskyld gått ut i bilen og sjekket nå og jeg får tilgang til alle modulene, men husk at dersom du har en feilkode på en modul vil ikke denne gå bort selv om du sletter den så lenge feilen fortsatt eksisterer. Varselet vil da dukke opp neste gang bilen blir startet igjen.

      mvh,

       

      Edin

  9. Vet dessverre ikke om noen andre som kan trigge den regenereringen av DPF. Har prøvd noen "universalapper" som skal ta flere typer biler uten att de har hatt noe annen mulighet enn å lese av enkelte feilkilder.
  10. Samme skjedde med min i en periode, akkurat det du beskriver. Koblet til diagnosen som viste 82% tetthet i partikkelfilteret. Etter å ha kjørt en tvungen regenerering gikk det ned til 66% og problemet er løst Tips: AlfaOBD i Play-store (ca 250 kroner for fullversjon) og OBD II- Bluetooth adapter på Teknikmagasinet (ca 400 krorner). Du får full diagnose på bilen samt kan kjøre tester på en og en enhet, og starte tvungen regenerering av DPF, test av EGR, lese av dysetrykk / mengde osv noe som fort kommer greit med når bilen er utenfor garanti og det er smålumskheter som venter. Den lille dingsen har spart meg for 4-50 000 kroner i verkstedregninger siste 4-5 årene (brukte samme dings på en BMW men da med annen app).
  11. EdinM

    Fiat 1100

    Hei dere, Jeg driver og titter på en Fiat 1100 fra 1961 som ligger på finn. Var bortom i går og titttet på bilen og kjenner noen usikkerhetsmomenter. Karosseriet ser tålelig bra ut, med noen flekker her som tydelig er blitt sparklet opp på et tidligere tidspunkt. Lakken er jeg svært usikker på da den virker på noen steder å være av forskjellig type, og den virker ganske tykk med sprekker her og der. Har sjekket etter rust på steder som dørterskler, gulv, brønn baki bagasjerommet og ved a-stolper uten å finne noe nevnverdig. Utfordringen er gulvet som tyder på har blitt smørt inn med noe for en del år siden. Om det er lakk, eller noen form for bunnstoff er uvisst. Det som bekymrer meg litt er at jeg etter noen nettsøk har funnet en del info på de bilene, og noe av delene ser ut til å være greit tilgjengelig gjennom Ricambi, men enkle slitedeler slik som bremser virker umulig å finne. Deler denne bilen bremser med noen andre biler som er mer kurrant å finne deler til? Er det noen som har erfaring med deletilgangen på tidlig 60-talls fiater og hva mener dere er en OK verdi på en bil i god bruksstand? Denne trenger nok noe jobb samt en skikkelig lakkering for å nærme seg god bruksstand men er greit å ha en formening om hva en kan sitte igjen med når jobben er gjort. Alle tips og råd mottas med et stort takk!
  12. Smell ut noen flere bilder og mer info på bilen da. Ikke helt ukurrant bil for oss som har noen gode minner med de der
  13. Prisantydning på denne da?
  14. Blås i lakkgarantien, se hvorvidt bilen er passert 5 år og krev reklamasjon. Lakken skal sitte på panelet i atskillig mer enn 5 år og har dermed 5 års reklamasjonsrett.
  15. EdinM

    Fyringsolje

    Fyringsolje på eldre maskiner går finfint, gjerne enda bedre ved litt hjelp av parafin som tynner! Om jeg hadde satt det på Guiliettaen eller 159en er jeg derimot svært usikker på
×
×
  • Opprett ny...