Gå til innhold

ritmo

Capo
  • Innholdsteller

    782
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

ritmo vant sist dagen den 10. mars

ritmo hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

36 Molto bene

Om ritmo

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det er det den alltid har vært. Neste Jeep Grand Cherokee skal angivelig også være Giorgio-basert.
  2. Sannsynligvis kommer Alfa Romeo-navnet til å bli redusert til en betegnelse på et utstyrsnivå på Jeep-modeller, på samme måte som man for Alfa Romeo har hatt betegnelser som Quadrifoglio Verde. I en overgangsfase vil et utvalg Jeep-modeller få Alfa Romeo-grill, slik vi allerede ser på Jeep-modellene Stelvio og Tonale.
  3. Den GTV-en (og en ny 8C) kan det hende man må se langt etter: https://www.clubalfa.it/57035-alfa-romeo-cancellata-la-produzione-delle-suv-e-delle-sportive-8c-e-gtv Opplysningene skal angivelig være dementert, men det behøver ikke bety at det ikke kommer til å skje at modellene blir kansellert, sannsynligvis er opplysningene bare ikke offisielle ennå. Jeep er omtrent så langt unna Alfa Romeo man kan komme, likevel er det å bli Jeeps søstermerke som blir Alfa Romeos skjebne. Trofaste Alfa-entusiaster blir pent nødt til å innse at Alfa Romeo er ved veis ende, og finne seg et annet bilmerke.
  4. Det er mye som tyder på at det er akkurat dette som skjer, at Alfa Romeo i praksis blir Jeeps søstermerke. En gedigen fornærmelse fra ståstedet til trofaste Alfa-entusiaster (men kanskje ikke noen stor sak for klientellet her på cuoresportivo).
  5. Man kan jo undre hvorfor denne ikke ble en dundrende suksess: Det var sikkert ingenting galt med den faktiske lasagnen og dens egenskaper. Brått er en kompetent Alfa Romeo-sedan et like unaturlig kjøp som Colgate lasagne. Det hele handler om merkevarehåndtering. Og Alfa Romeo er helt på ville veier.
  6. Giulia ser ut til å være en bra bil (bortsett fra at mange av bilene kun leveres med automatgir), men hvorfor skal man ha tillit til et merke som Alfa Romeo når de neglisjerer kjerneverdiene sine til fordel for en hodeløs satsning på traktorer? Hvorfor skal jeg velge å bruke et sekssifret beløp på en bil fra en produsent som i handling sterkt signaliserer at jeg er uønsket som kjøper?
  7. De som ønsker å "drive med sånt" har tidligere hatt mulighet til å kjøpe Alfa Romeoer som passer til den type kjøring. Når Alfa Romeo fremover ser ut til å velge å slutte å lage kjøreglade biler, og blir redusert til et søstermerke til Jeep, så må man til andre produsenter for å finne kjøreglade biler.
  8. Det er overhodet ikke logisk, for FCA er allerede godt etablert i C-SUV-segmentet med Jeep-modeller. Å bruke milliarder på å utvikle enda en C-SUV er bortkastede penger, da hadde det vært bedre å bruke de pengene på å lage en annen type bilmodell i et annet segment (som for eksempel en ny Giulietta), eller på andre ting (som å nedbetale gjeld).
  9. FCA er usedvanlig godt etablert i SUV-segmentet med merkevaren Jeep, nettopp derfor trenger de ikke å bruke merkevaren Alfa Romeo til det samme. Det er bedre å se Alfaer på veien enn å se Jeeper med Alfa-emblem på veien, men det er sistnevnte vi blir avspist med. Det betyr i praksis døden for Alfa Romeo. Mange bryr seg kanskje ikke, og sier seg fornøyde bare de ser noen Alfa-emblemer i trafikken, men for fans av Alfa Romeo er det en tragedie. Dem er det kanskje ikke så mange igjen av her på cuoresportivo? For øvrig ville ikke en ny Giulietta være en "sær entusiastbil".
  10. Alfa Romeo er ingen selvstendig bilprodusent, men er en merkevare under FCA-paraplyen. De går altså ikke konkurs av at Tonale selges som en Jeep. Alt handler om forvaltning av merkevarer, hvor SUV-ene hører hjemme under Jeep-merkevaren, mens kjøreglade og elegante folke-Ferrarier hører hjemme under Alfa Romeo-merkevaren.
  11. Denne kjørbare fornærmelsen er basert på SUSW-plattformen, som brukes i Jeep Compass og Renegade, men også i 500X, 500L og Tipo/Aegea, og som i en tidligere versjon ble brukt i (Grande) Punto, MiTo + GM-produkter som Opel Corsa. Hovedproblemet er imidlertid ikke plattformen, men formfaktoren - doningen er en forbannet SUV, og SUV-er passer overhodet ikke inn i stallen til et merke som Alfa Romeo. Tonale er en Jeep, og bør ikke selges som en Alfa Romeo.
  12. Det er bare tragisk at Alfa Romeo nå er blitt redusert til et søstermerke av Jeep. Som om ikke Stelvio var usmakelig nok, så skal vi i tillegg få enda en SUV... FCA burde heller ha brukt pengene på en ny Giulietta (gjerne med RWD), isteden sløser de dem bort på denne forferdelige traktoren som ikke engang fortjener å dukke opp som konseptbil.
  13. Volvo har aldri vært mer kinesisk enn de er akkurat nå. Kineserne har imidlertid vært kloke med Volvo, og ikke flyttet alt til Kina så fort de overhodet kunne. En av årsakene til det, tror jeg er at Volvo var veldig avhengige av Fords plattformer og motorer, som de kun fikk benytte seg av i noen få år før de ikke lenger hadde rettighetene til dem, og da var det hensiktsmessig at kineserne lot Volvo benytte den kompetansen de hadde, på å bygge opp sin egen teknologi først. Nå ser vi imidlertid at kineserne benytter seg av Volvos nye motorer og plattformer i modeller fra det nystartede kinesiske merket Lynk & Co. I tillegg har kineserne bygget flere Volvo-fabrikker i Kina, hvor stadig flere Volvo-modeller nå bygges for eksport både til Europa og til USA (før Trump satte en stopper for importen til USA, noe som bare medførte at de kinesiske Volvoene ble sendt til Europa isteden). Kineserne agerer altså ikke taktisk og kortsiktig, slik amerikanerne gjør i eksemplet ovenfor, men tar seg god tid til å gjennomføre endringer - så god tid at man knapt nok merker det. Tendensen er imidlertid klar - mer og mer av Volvo flyttes til Kina, og den som ikke ser parallellene til lignelsen om den kokte frosken, følger ikke med i timen.
  14. Jeg forstår frustrasjonen, men der går virkelig grensen. Alfa må for all del ikke bli til enda en kinarælprodusent.
  15. En filleinvestor som synser i vei om hva de synes FCA bør gjøre. Forslaget oser av kortsiktighet, og fremmes sannsynligvis også fordi det samsvarer med nevnte filleinvestors kortsiktige interesser.
×
×
  • Opprett ny...