Gå til innhold

ritmo

Capo
  • Innholdsteller

    827
  • Ble med

  • Dager vunnet

    4

ritmo vant sist dagen den 22. mai 2019

ritmo hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

80 Superbo

Om ritmo

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Stelvio og Tonale har ingenting med Alfa Romeo å gjøre, de er 100 % Jeep-modeller, 0 % Alfa Romeo.
  2. Alfa Romeo er et dødt merke, det fikk man se antydninger til allerede i 2016, da FCA av en eller annen idiotisk årsak valgte å begynne å selge en Jeep-modell som om det var en Alfa Romeo. Siden den gang har det vært mye prat, men man har sett lite til nye Alfaer. Snart går Giulietta av med pensjon etter 10 år i tjeneste, og blir ikke erstattet. De kommende 8C- og GTV-modellene som ble lovet, får man heller ikke se noe til, og ifølge produktplanen er det ikke en eneste ny Alfa-modell å se, kun Jeep, Jeep og atter Jeep.
  3. Ja, det er alltid lov å håpe at så skjer, det er imidlertid ingenting som tyder på det i de produktplanene FCA har kommet med.
  4. Siste krampetrekning før Alfa Romeo blir et rendyrket underbruk av Jeep.
  5. Kanskje om et par tiår, når elbilene forhåpentligvis har kommet forbi prototypestadiet de befinner seg på i dag, og de langvarige barnesykdommene med kort rekkevidde og lang ladetid er løst, så kan el-Alfaer ha noe for seg. (Innen den tid er dog "Alfa Romeo" sannsynligvis lite annet enn et navn på et bestemt utstyrsnivå på Jeep-modeller...)
  6. Det er naturligvis beleilig å kunne skylde på fransk-kinesiske PSA for at planene for Alfa Romeo er blitt skalert ned, men sannsynligvis har FCA bare bullshittet oss hele veien uten noen gang å ha hatt en intensjon om å lage ny GTV eller 8C. De reviderte planene som nå er offentliggjort betyr i realiteten at Alfa Romeo reduseres til én eneste modell - Giulia. Alt annet er bare Jeep-modeller, og dermed vil Alfa Romeo sannsynligvis på sikt bare bli slått sammen med Jeep og forsvinne helt som selvstendig merke.
  7. I årevis har man fått høre at det er bra at produsenter av sportslige og kjøreglade biler, bygger SUV-er, for det er SUV-salget som sørger for finansieringen av det øvrige modellutvalget, herunder nisjemodellene. Mon tro hvorfor man ikke hører det refrenget lenger...
  8. Kanskje FCA ikke slår seg sammen med Renault likevel, men med den fransk-kinesiske bilprodusenten PSA (kjent for merker som Peugeot, Citroën, DS og Opel): https://www.autonews.com/manufacturing/fiat-chrysler-psa-confirm-talks-potential-tie
  9. https://europe.autonews.com/automakers/fiat-chrysler-set-unveil-renault-tie-monday-reports-say
  10. Det er det den alltid har vært. Neste Jeep Grand Cherokee skal angivelig også være Giorgio-basert.
  11. Sannsynligvis kommer Alfa Romeo-navnet til å bli redusert til en betegnelse på et utstyrsnivå på Jeep-modeller, på samme måte som man for Alfa Romeo har hatt betegnelser som Quadrifoglio Verde. I en overgangsfase vil et utvalg Jeep-modeller få Alfa Romeo-grill, slik vi allerede ser på Jeep-modellene Stelvio og Tonale.
  12. Den GTV-en (og en ny 8C) kan det hende man må se langt etter: https://www.clubalfa.it/57035-alfa-romeo-cancellata-la-produzione-delle-suv-e-delle-sportive-8c-e-gtv Opplysningene skal angivelig være dementert, men det behøver ikke bety at det ikke kommer til å skje at modellene blir kansellert, sannsynligvis er opplysningene bare ikke offisielle ennå. Jeep er omtrent så langt unna Alfa Romeo man kan komme, likevel er det å bli Jeeps søstermerke som blir Alfa Romeos skjebne. Trofaste Alfa-entusiaster blir pent nødt til å innse at Alfa Romeo er ved veis ende, og finne seg et annet bilmerke.
  13. Det er mye som tyder på at det er akkurat dette som skjer, at Alfa Romeo i praksis blir Jeeps søstermerke. En gedigen fornærmelse fra ståstedet til trofaste Alfa-entusiaster (men kanskje ikke noen stor sak for klientellet her på cuoresportivo).
  14. Man kan jo undre hvorfor denne ikke ble en dundrende suksess: Det var sikkert ingenting galt med den faktiske lasagnen og dens egenskaper. Brått er en kompetent Alfa Romeo-sedan et like unaturlig kjøp som Colgate lasagne. Det hele handler om merkevarehåndtering. Og Alfa Romeo er helt på ville veier.
  15. Giulia ser ut til å være en bra bil (bortsett fra at mange av bilene kun leveres med automatgir), men hvorfor skal man ha tillit til et merke som Alfa Romeo når de neglisjerer kjerneverdiene sine til fordel for en hodeløs satsning på traktorer? Hvorfor skal jeg velge å bruke et sekssifret beløp på en bil fra en produsent som i handling sterkt signaliserer at jeg er uønsket som kjøper?
×
×
  • Opprett ny...