Gå til innhold

Blodstrupmoen

Artigiano
  • Innholdsteller

    71
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

14 Buona

Om Blodstrupmoen

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Stavanger

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg har, send meg en melding eller ring meg. Arne
  2. Med relativt rolig mener jeg litt mindre lyd enn jeg kunne ønsket. Jeg har hatt original 1750 motor, men nå er det på vei inn en frisert 2000 motor.
  3. Er godt fornøyd med passform på dette, lydmessig er det relativt rolig.
  4. Det er iallefall flott vi har slike som Alfanatiker her inne som kan belære oss uvitende som egentlig ikke burde hatt lappen med sin kunnskap slik at det ikke blir behov for videre diskusjon.😂
  5. Andre og tredje avsnitt er vel litt motsigende da hvis du ikke mener det er forskjell i grep Alfanatiker. På glatt føre i sving kombinert med bremsing, vil du kunne stoppe raskere når bilen er mer stabil, og det er i slike situasjoner det er mest kritisk. Bremsing rett frem kan enklere kontrolleres med erfaing.
  6. Du vil ikke at bakhjula låser opp før forhjula, da snurrer du. Og bremser du akkurat passe til at bakhjulene ikke låser, så har du ingen effekt av bedre dekk fremme. Låser du alle hjul, vil også bilen snurre, så jo, på eldre biler de beste bak.
  7. En moderne bil med abs og esp bør ha de beste foran, en eldre uten dette de beste bak. Dette for å beholde stabiltet ved bremsing.
  8. Liten løftebukk av merket MaxJax. Perfekt i små lave garasjer. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109387823 Arne.
  9. Har dessverre ikke hengerfeste, men kunne tenkt å sett noen bilder av campingvogn, 500 og Alfa :).
  10. Vi vil jo ikke kvitte oss med godbilene våre sånn helt uten videre.
  11. Det er vel spindelen som må byttes for å få andre caliperfester? Det står coilovers på denne. Kitet du refererer til er absolutt ett alternativ. Uavfjæret vekt er alltid viktig å få ned, men det er ikke alltid slik at større bremser er tyngre enn mindre. Originalbremser er kompromisser mellom pris, vedlikeholdskrav, vekt og ytelse,etc. og er optimalisert for gatebruk, ved mer spesifikk bruk, som banekjøring, finnes det ofte lettere større bremser å sette på, selv på biler som i utgangspunktet er raske.
  12. Dette gjøres ikke fordi det er tøft, men fordi bilen skal brukes på raske baner (Spa, Nürburgring) med økt effekt. Har kjørt mange år med standardbremser og oppgraderte klosser på flere biler, men vet av erfaring at det ikke holder til mitt/vårt bruk. Skal du rulle rundt på Norske veier og ett par trackdays, så har du rett.
×
×
  • Opprett ny...