Gå til innhold

trekkelg

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    245
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

trekkelg vant sist dagen den 5. mars

trekkelg hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

87 Superbo

Om trekkelg

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg er iallefall glad for at de fleste rundt meg i trafikken har mest mulig støttehjul, for jeg har verken lyst til å kollidere med dem eller betale forsikringsoppgjør eller sykehusregninger for dem når de går tom for talent i trafikken De av oss som er litt over snittet interessert kan heller gjøre informerte valg som passer oss bedre.
  2. Det er jo snakk om helheten av all biltrafikk, så det er klart at å gjøre bilparken som helhet mer understyrt lønner seg. Det beste hadde jo vært om kjøreferdighetene til folk som helhet hadde økt i tillegg (ikke istedenfor).
  3. Foretrekker at kona merker at det understyrer og senker farten, heller enn at hun uventet får prøve seg på å korrigere overstyring med sneipen i baksetet. Beste dekka bak når bilen går på veien, ja takk.
  4. Bidrar gjerne med en slant. En passende belønning kunne kanskje vært en badge med "Jeg har støttet forumet" eller noe lignende?
  5. Minner om denne 5-årsplanen som kom i fjor, før salige Sergio gikk bort: Det vi ser nå er altså konseptbilen for "C UV", altså en SUV i samme størrelses-segment som Giulietta.
  6. Amerikanske fans synes visst at "Tonale" er vanskelig å uttale, og tror det er noe ala "Toe nail" eller "Toe-naily" Relevant:
  7. Nei, si det. Hvis det er sånt og ikke den faktiske bilen og dens egenskaper som er viktig er det nok greit å la være.
  8. Giulia er heller ikke Alfa nok for deg eller?
  9. Den beskrivelsen er nok ganske riktig den. Det er ikke til å komme forbi at høyt tyngdepunkt og høy vekt er en dårlig kombinasjon sammen med livlig kjøring i sving. Som det skrives, hvem kjøper en SUV for å drive med sånt? Alt handler om kompromisser. Men om noen skal klare å lage en SUV i C-segmentet som har kjøreglede (i tillegg til plass til barnevogn og barnesete, handleposer, bikkje og tilogmed knærne til passasjeren i baksetet - tingene som gjør at folk ender opp i SUV) - så må det vel være Alfa?
  10. Alternativet er vel å ikke lage biler. Jeg tror iallefall på Alfa's ingeniører når de tydeligvis mener det er mulig å bygge en Alfa på toppen av bunnpanna med vedheng som de har valgt. Den kommer selvfølgelig til å kjøre som en C-SUV, fordi det er det den er. Tipper den vil være vesentlig bedre enn Jeep-ene både å kjøre og se på allikevel. Hadde vært gøy med en sprell ny C-plattform med sportslige egenskaper og RWD, og hadde direksjonen i FCA sett mulighet for å tjene penger på det så hadde de nok gjort det, istedenfor å gå etter C-SUV for å fylle ut tilbudet sitt. Men det koster milliarder å utvikle og C taper terreng til C-SUV så det fyker over alt, så det de gjør virker logisk for meg. Apropos Giulietta - plattformen dens er jo basis for flere modeller fra andre siden av dammen. Er de bilene Alfaer med Dodge/Chrysler/Jeep-emblem på? 😉
  11. Ferrari lager også SUV. I likhet med Porsche, Lamborghini, Maserati, Bughatti, Jaguar, you name it. Lik det eller ikke, men for å eksistere må en bilprodusent selge biler og SUV-segmentet er der etterspørselen ligger. Alternativet med å bli en sær produsent som bare lager entusiastbiler er vel ikke noe for Alfa, hverken historisk eller forretningsmessig. Jeg foretrekker iallefall å se Alfaer på veien, ikke bare på bilder.
  12. Kjørte en splitter ny Compass i sommer, på svingete franske landeveier. Ble overrasket over at den hadde såpass gode kjøreegenskaper til tross for høyden. Det blir jo aldri en sportsbil, men det er heller ikke meningen. Markedet vil ha disse bilene, og hvis noen skal lage en slik som er både pen å se på og morsom å kjøre så må det være Alfa. Bedre at de lager biler folk vil kjøpe enn å gå konk.
×
×
  • Opprett ny...