Gå til innhold

MaMy

Caporeparto
  • Innholdsteller

    410
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

41 Molto bene

Om MaMy

  • Rang
    Caporeparto

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. OK, det er jeg som tuller, du har to av arten, ja. Riktig at JTD har 5 trinns kasse fra Aisin. 4 trinns ZF er parret med Busso. Jeg refererte til ZF kassa når jeg sa at spaken i manuell sjaltegate gir sportsmodus, men sikkert samme "oppførsel" for Aisin gearkassa også.
  2. Hei Dessverre ingen potte, men tips; hadde Inoxcar bakpotte på min som ga akkurat passe grom lyd uten å være for masete. Ikke for vulgær utseendemessig heller. Hadde Ragazzon mellompotte uten lyddemper også. Det var gøy i to uker...... For mye støy etter min smak Martin
  3. Hei Bra at girkassen oppfører seg bra. Når du flytter spaken med mulighet for manuell sjalting er dette sport modus. Den vil da holde girene lenger og ligge på høyere turtall enn i vanlig automat modus. Du kan da selvfølgelig manuelt sjalte opp ett gir. Du har bare fire gir forresten. Aluboksen er som Odd Atle sier ECU. De andre boksene tror jeg er styring av vinduer etc. Mvh Martin
  4. Gratulerer med nydelig bil. De 1000 meterene og skvettlappene håper jeg imidlertid du kaster så langt du bare klarer....... Busso både konge å se på, høre på og kjøre.....
  5. Hei At girkassen låser seg i fjerde gir, er fordi den går i limp home mode. Det er et nødprogram for å kunne komme seg hjem ved feil på girkassa. Det er kun fjerdegir og revers som fungerer. Siden dette skjer ved litt aktiv kjøring kan det jo være som Landmann er inne på en tett oljekjøler. Sjekk også oljenivået på girkassa. Det gjøres med en egen prosedyre med motoren inngang og riktig temp på olje. Det er ikke peilepinne på girkassa. Du må skru ut en plugg. Ved riktig temperatur er girolje på rett nivå når det renner en liten stråle olje ut av hullet. Pass på å ha olje med riktig spec. Du finner beskrivelse på nettet. Jeg ville også sjekket den store multipluggen på girkasse for irr. I tillegg bør du sjekke at du ikke har ett lekk varmeapparat register. Dette lekker inn i kupeen og ned på hjernen til girkassa. Dette sjekker du ved å fjerne ett av sidepanelene til midtkonsollen og se etter kjølevæske. Hvis du ikke ser noe galt dekker du til hjernen og noen av releene preventivt med en plastpose. En siste ting som kan gi feilkoder er de små mikrobryterne som sitter under girspaken som gir tilbakemelding på hvilke gir bilen står i. Hørt om noen tilfeller hvor disse henger seg opp og lager kluss. Martin
  6. Hei Jeg skal ikke kaste meg inn i debatten om skinnpleie remedier......, men en tommelfinger-regel er at; det man ikke kan ha på si egen hud, skal man heller ikke behandle skinnsetene med.... Forøvrig: Thema 8.32 skinnet er laget av Plotrona Frau som er en av de mest kjente møbelfabrikkene i Italia - kjent nettopp for sine skinnmøbler. Thema 8.32 var den første bilen som fikk interiør signert fabrikken: Lancia Thema 832 The Thema 832 was the first car furnished with interiors upholstered in the famous Pelle Frau® leather and in fact marks the birth of the Poltrona Frau Interiors in Motion division. The work carried out on the Thema 832, Lancia’s flagship model, was quite extraordinary: Poltrona Frau upholstered the entire vehicle, with the exception of the ceiling, using only mechanical fastenings and therefore without the use of glue. The leather is wonderfully soft and the diamonds on the cushions give the seat a level of comfort that no other car had ever seen before. We still look back on this interior today as a genuine Poltrona Frau lounge. https://www.poltronafrau.com/en/divisions/interiors-in-motion/thema-832 Martin
  7. En av verdens mest sette YouTube’er på emnet bil tester Maserati.
  8. Høres bra ut. Min var også ganske bra mot rust, men fikk meg en overraskelse når jeg tok av sideskjørtene. Var to ganske store hull rundt jekkfestene. Er lurt å ta av skjørtene en gang i blant og tømme disse for grus og skitt. Nå det gjelder dekkk hadde jeg Dunlop SP Sport på in bil. De var veldig fine å kjøre på og samtidig ganske støysvake. Noe myk gummi så de slites fort. Det er nok prisen å betale for et støysvakt dekk. Jeg hadde Continental Sport Contact på en annen bil, mye hardere gummi så jeg måtte neten kjøre med hørselvern. Michelin Pilot Sport går også for å være top of the line, men ingen erfraring med de. Martin
  9. Gull, de blir de fornøyd med. Gjør mye med utseende på 166. Sett på noen moderate senkefjærer så blir det perfekt. Martin
  10. Clover Breakers i UK har 5 stk til 200 GBP. Du får 19% rabatt i tillegg. Det var et fåtall av disse bilene som ble levert med 17" felger i Norge. De fleste bilene kom med standard 16". Gitt antllet 166 her på "berget" er jeg redd du må til utlandet for å finne felger. https://cloverbreakers.com/product/17-inch-horseshoe-alloy-wheels-with-tyres-alfa-romeo-166-1998-2008/ Martin
  11. Grattis med ny bil. Savner min 166 innimellom. Jeg kjøpte en del deler til min på eBay i Tyskland. Støttes at du må ha de originale 17 tom hesteskofelgene. Når det gjelder knappen for bagasjerom er det som du er innpå sannsynligvis brudd i ledningen som går til bakluka. https://cloverbreakers.com/product/17-inch-horseshoe-alloy-wheels-with-tyres-alfa-romeo-166-1998-2008/ Martin
  12. Sjekk også at utlufting i bagasjerommet ikke er blokkert. De fleste biler har lufting på en eller måte slik at kupeluften kan sirkulere gjennom bilen og ut. Ofte kan det være noen ventiler i reservehjulsbrønnen. Er denne full av alskens skrot finner ikke lufta veien ut. https://jalopnik.com/heres-what-those-rubber-flaps-are-hidden-behind-your-re-1828016409
  13. Som jeg sier til venner og kollegaer som kommenterer mine bilvalg, som forøvrig er i samme sære gate.....» only dead fish is swimming with the flow»....😀 Stå på, fet bil. Gleder meg til å følge tråden din. Martin
  14. Kul bil. Har en 2000 modell Range Rover P38 Vogue med 4.6 liter V8. Det er en bil som er vanedannende på lik linje med Alfa. Egentlig en genuin møkkabil, men det tilgir du når du kjører opp den bratte oppkjørselen hjemme midtvinters med hengeren full av gipsplater, eller når du sitter og myser ned på det grå landskapet av kjedelige biler fra din høye trone. 4.2 supercharged er en bra motor med lite feil. Bilen har aktive stabilisatorstag. Disse kan det være en del tull med ,og kanskje derfor bilen oppfører seg som en engelsk setter. Kan du skru litt selv får du deler nærmest til Biltema priser fra England. Forum både her i Norge og i det store utland besitter masse kompetanse. Med egeninnsats trenger det ikke å være et dyrt bilhold, men skal du ha den på verksted må du nok være forberedt på å ofre en nyre😀 Martin Lykke til.
  15. Steike den var fin. Eneste som er synd med 166 er at de ikke klemte ut litt mer hester av den. Kunne vært en 2000-talls Thema 8.32 kloning hvis Alfa hadde lånt en motor fra Ferrari, men da hadde det vel blitt en Quattroporte konkurrent. Nok dagdrømming...... Hva er planen med GT 3.2 Atle? Martin
×
×
  • Opprett ny...