Gå til innhold

Peer

Capo
  • Innholdsteller

    971
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    24

Peer vant sist dagen den 13. september

Peer hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

181 Eccellente

Om Peer

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 04.08.1968

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Dal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Du må til forhandler for å få kodet opp nøkler - fikk beskjed om at det vil koste 1000,- + moms. Har en ekstra nøkkel til min GT som ikke er kodet til bilen. Har ikke fått gjort det selv ennå, men det står på «to-do»-listen.🥴 Sliping av nøklene tror jeg du kan få gjort hos nøkkelsmed eller tilsvarende.
  2. Grunnet plassutfordringer i min nye garasje, vurderes salg av mitt flotte Alfa-skilt. Originalt forhandlerskilt m/lys i meget god stand. Diameter:drøyt 120 cm. Et «must»i en Alfa-garasje! Pris:2500,-/bud. Må hentes i Oslo. PM eller 9571 førtifemtolv.
  3. Ifg. Alfisti er det ingen forskjell på sedan og SW. Men - mulig diameter er litt større på GTA vs. 2.5. Det må evt. måles.
  4. Peer

    GT 3.2

    Selv om GT er noe av det vakreste Alfa har laget i moderne tid, synes jeg nok at de kunne ha gjort litt for å skille 3.2 fra de mindre utgavene. Med fare for å støte originalpolitiet, har jeg lekt meg litt nå i høst. Hekkspoileren er jeg veldig fornøyd med, leppa foran trenger nok litt tilvenningstid.....🤔 Monterte frontleppa i går kveld, så det er ferskt på alle måter. Begge deler kan selvfølgelig fjernes.
  5. https://www.wizardexhausts.com
  6. Sjekk med Autolusso i UK, Runar. De har veldig mye brukte Alfa-deler.
  7. PS - praktisk er den også: (beklager tråddrift, Rune...)
  8. Fordelen - og ulempen verdimessig sett - er nok at en GT 3.2 er prikk lik en 1.9JTDM både utenpå og innvendig. Det hadde nok ikke skadet dersom Alfa hadde laget tofargede seter til GT 3.2, og kanskje en leppe på hekken e.l. for å skille den fra de rimeligere utgavene. GT er jo mere en nedtonet «Gentlemans express» en de litt bråtøffe 147/156 GTA. Passer oss tilårskomne gubber ganske godt, tenker jeg. 😁 Uansett tror jeg designet på GT vil se like bra og tidløst ut om ti år som i dag - den er definitivt en undervurdert perle!😍
  9. I god stand, delvis rengjort på bildet. 1200,-.
  10. When everything else fails - read the instructions...😉
  11. Selges kr. 200,-, eller byttes i en god italiensk rødvin.
  12. Peer

    GT 3.2

    Fant ut at den enkleste og mest elegante metoden var å feste skjoldet i festeskruene til ECU’en. Da slapp jeg å bruke strips, samt at hjernen samtidig ble beskyttet mot varme fra plenumet. Hele operasjonen tok mindre en et kvarter. Billig og god forsikring, forhåpentligvis. Hobbymekaniker Peer er godt fornøyd med egen innsats.🤓 Neste prosjekt er opplakkering av kalippere, og shining i motorrom. Det blir nok et vinterprosjekt - dersom jeg beholder bilen lenge nok...🥴 I mellomtiden skal det bare kjøres og nytes!😎
  13. Peer

    GT 3.2

    Fleksibelt varmeskjold og metallstrips kjøpt inn på Biltema.
  14. Peer

    GT 3.2

    Er en stund siden jeg har vært innom med oppdateringer her, ser jeg. Sømmen som hadde sprukket i førersetet ble fikset av en lokal salmaker for den nette sum av kr. 500,-. Fikk sendt ECU’en til Tyskland for å omprogrammere den litt. Nå tar den hensyn til at de nye grenrørene med langt mindre motstand er installert, så i teorien burde vel 15-20 friske hingster ha kommet inn i stallen. Ble litt knot med tollen underveis, men nå er ECU på plass i bilen, og den fungerer fint. Ett problem som de nyere Busso-motorene har til felles er at hjernen dør etterhvert, og ofte er det den mildt sagt ugunstige plasseringen i motorrommet som har skylden. Alfa syntes at det passet fint å skru den fast i bakkant av plenumet - akkurat der all den kokhete lufta fra bakre grenrør kommer opp. Problemet ble bare verre da de installerte katalysatorer i grenrørene.... Én forbedring er nye grenrør uten kat, men siden jeg da fjernet det ene varmeskjoldet, blir det fort hett rundt hjernen. Jeg fant ut at det var på tide å beskytte hjernen før noe skjer, så etter litt hodekløing og brainstorming med Porter’n (han funderte, jeg nikket på de riktige tidspunktene), ble det tur til Biltema. Første bilde viser det originale oppsettet. Ikke veldig smart, spesielt med tanke på at nye ECU’er ikke er å oppdrive.
×
×
  • Opprett ny...