Gå til innhold

Peer

Capo
  • Innholdsteller

    943
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    19

Peer vant sist dagen den 1. oktober 2018

Peer hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

155 Eccellente

Om Peer

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 04. aug. 1968

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Dal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei Patriq, Jeg har et par liggende. Utmerket stand.
  2. Jeg har med stort hell brukt mellomrør uten demper og Wizard potte på flere 156 GTA. Kjøpte det samme til denne, men jeg har i tillegg byttet ut grenrørene. De originale har en katalysator hver, mens Wizard sine ikke har det. Det har et par fordeler - mindre baktrykk og lavere temperaturer. Men - det førte også til at mitt eksosoppsett ble for bråkete. Kjøpte da et mellomrør med potte, som hjalp noe. Har passert 50, så jeg synes fortsatt det er litt vel mye lyd, men det er altså dette som sitter på i dag. Vurderer da å bytte bakpotte i noe som demper orkesteret noe... Mener fortsatt at Wizard potte + rakt mellomrør gir perfekt lyd dersom en har originale grenrør.
  3. Dét skal jeg helt sikkert kanskje få til. Takk for tips!👍😊
  4. Var det jeg tenkte.... Bare å lirke ut i kanten rundt? Prøver å ikke ødelegge noe her..😬
  5. Har et mellomrør uten potte fra Wizard, som du kan få kjøpe. Brukt ca. 5 mil. Burde gi en smule mere lyd sammen med original bakpotte. Kan evt. vurdere å selge bakpotte fra Wizard også.
  6. Er det noen som har skrudd GTV 116 i det siste, som kan fortelle meg hvordan jeg får løsnet grillen på midten, bak emblemet...? Alt annet er løst. Ser at ramma som holder emblemet skal kunne komme av, men det er knotete å komme til på baksiden. Redd for å bøye for mye på gammel plastikk... I tillegg: på de øvre festene til radiatorviftene har det vært noen vibrasjonsdempende gummiringer rundt festeboltene. Vil gjerne ha tips til hvor en får tak i noe sånt, eller evt. noe tilsvarende.
  7. Det sitter originale fjærer på bilen i dag, så ved bytte til Eibach vil den sannsynligvis bli lavere. Koni FSD er nok demperen du burde prøve dersom du synes dagens oppsett er for hardt - den er noe mykere enn Bilstein. Alternativt kan du jo kjøpe originale dempere. De er ennå mykere, og fikk noe kritikk av biljournalister fordi bilen virket underdempet. Nå har jo din bil Eibach stabstag, som kompenserer endel for krenging og «nikking» du muligens får ved bruk av originale dempere, så det burde kunne fungere bra.
  8. Opems Pulverlakkering på Ås. Pulverlakkering.no. Anbefales!😎
  9. Hmmm. Ser ikke at du står på lista jeg fikk fra Vegvesenet over tidligere eiere, Hans Rune...Den ble registrert solgt til Lom i august -87, ser det ut til. Uansett, JC78504 var nok førstegangsregistrert på Gjøvik, ja.😊
  10. Peer

    GTV6/ GT 3.2

    Grunnet sannsynlig bytte av bolig til vinteren og medfølgende mangel på egnet parkering, vurderes salg av to av godbilene. Dersom du, eller noen du kjenner, trenger en Busso i livet sitt, ta gjerne kontakt på PM eller 9571 4512. Fullstendig info om bilene gis til de som tar kontakt direkte. Spørsmål besvares på PM. Prutere kan kjøpe seg biler de har råd til.😉 Korte fakta: 1986 GTV6 3.0. Mye oppgradert, CSC eksos. Pris: 160 000,- 2004 GT 3.2. KW v3 coilovers, Eibach stabstag, Wizard grenrør og cat-back eksos, Quaife diff +++. Km stand 80 000(!). Se forøvrig prosjekttråd her på forumet. Pris : 230 000,-
  11. Downpipe: Tror nok du må være forberedt på flere knekte bolter. Iom. at én er knekt allerede, kan det jo være greit å få boret ut restene av den uansett. Pass bare på at du har bor av meget god kvalitet når jobben skal gjøres. Disse boltene blir meget harde, så bruk av billige bor blir som å skvette vann på gåsa. Subframe: Skader vel ikke å løsne den uten å skru av bærearmene først, for å se om det holder? Den må vel uansett ikke så langt ned for å få nok plass. Men det ser vel ut til at drivakselen må ut...? Da må bærearmen løsnes i ene enden uansett for å få plass til å dra drivakselen ut...
  12. Hyggelig å se at det er flere som tar vare på disse flotte bilene! Godt jobbet!👍😊
  13. Peer

    Eksos Gtv

    Grenrørene henger litt lavere enn bunnpanna i «svingen», men dét er også det laveste punktet.
  14. Hei Rune, Har ikke byttet dynamo, men har som du vet hatt travers og mye annet nede ifm. mitt prosjekt. Så - travers kan skrus løs uten at noe annet ramler ned. Du kan løsne øvre motorfeste på høyre side, og se om det er nok. Motorfestet under løsnes når du slipper ned traversen. Du trenger da en jekk for support under motoren. Sannsynlig at downpipe må løsnes, men det er ingen stor sak. Håper dette hjelper - men tar gjerne imot korreksjon av noen som vet bedre. Lykke til!😊
×
×
  • Opprett ny...