Gå til innhold

Formann

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 793
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Formann vant sist dagen den 10. august

Formann hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

8 Neutro

Om Formann

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 04.01.1968

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    ski

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Selger ett sett fremre støtdempere til 916 GTV 2.0 TS. Perfekt hvis du skal ha sporty oppsett. Disse eller andre sportsdempere finnes ikke lenger å få kjøpt til fase 2 (eller 3 bilene). Demperene har gått ca 20.000 km og er sånn sett som nye. Hilsen Øyvind
  2. Formann

    GTV 916 tråden

    Kult m liv. Har i min 916 historie gått fra: i 1998-1999: 96 mod V6 TB i 2010 - 2019: 2001 mod V6 3.0 V6 2019 - ? 1998 mod 2.0 TS TS'en kom til ved et innbytte da det far forsøk på å redusere fra 4 til 3 biler i heimen men så kom den som innbytte. Vært 2 eiere på den i Norge. Føstemann hadde den som helårsbil i 12 år og sistemann den i ca 6 mnd før den da ble byttet til med min 3.0. Digert vedlikeholdsetterslep. = 0 stempel i boka men har hatt skift av olje og filer som foreskrevet + regreim (m attåt når man skal). Var byttet registerremer (m løpehjul etc) rett før jeg fikk samt motorrens, girkasserens, div foringer i bakstilling og motorfester. Jeg har vel nå handlet bare deler for 30" + litt arbeid: Begge drivaksler fremme, tårnbenslager, nye org dempere forran, nye org fjærer, barearmer forran, stabstagforinger, bremser rund baut (var nytt men søppel på), etc etc. Nettopp hatt 2500 km med langturer på vestlandet i sommer (hvorpå jeg gikk fra Eibach m Bilstein til originalt). Flott bil og selv om V6'erene går bedre så er det vesentlig bedre balanse i TS. Må nå ordne litt rust på kanalkanter og hjulbuer bak. Ellers bra og artig bil. Har nå gått 180.600 og oljeforbruk siste 2500 km på ca 0.4 liter. Litt høy m originale fjærer men setter seg litt etter hvert (ps. de mørke flekkene på asfalten er fra lekkasje i støtdempere på forrige bil). Edit: Med påkost som over hadde jo normalt GTV'en blitt skrotet 😉 Men den er verdt det. Øyvind I
  3. Helt klart. Eibach er progressive mens H&R er lineære. Vesentlig stiver en orginalt.
  4. Ett sett fjærer selges kr 1000? Øyvind
  5. Hei, har nettopp ervervet en 98 mod TS. Fulgte med Ragazzon rakt rør + en sluttpotte fra Ragazzon (dvs ikke 2 potter). Alt for mye lyd til en på 50 😉 Fikk satt på original mellompotte før jeg overtok bilen men fremdeles med Ragazzon sluttpotte. Helt ok på tomgang og supert crispy lyd over 4500 o/min. Men mellom 2000 og 4000 o/min, hvor man ligger på vanlig kjøring, så er en infernalsk buldrelyd booooooooo. Noen råd om løsning og potte. Tenkte enten Imsaf original, men det er kanskje litt stille... Øyvind I
  6. Dette er 2011 modell. Ble riktignok produsert i 2010 men modellår 2011, dvs produsert fra høsten. Setene med senter i alfatex var vanlig men man kunne også få helskinn. Senterkonsoll i sort ble standard for 2011 modellen mens min 2010 modell som er produsert i mai 2011 har den blanke
  7. Hei, jeg har den i min 159 2.0 JTD 170 hk. Fungerer og verdt pengene.
  8. Hei, firmaet heterAutoelectronics (som jeg nevnte over). Leste alfaowner at komponentene ligger i en slagt silikongugge som kan løsne, samt en kondensator løsner inni der. Veldig vagt dette men Autoelectronics fant feil og rettet. 6990,- fo rmorroa (med 2 års garanti). Han var forøvrig veldig opptatt av alle symptomer samt feilkoder som han sjekket noe opp rundt før jeg leverte inn ECU'en. Ryddig.
  9. Hei, kort status. Ette rlit søking på nettet fikk jeg tips om at det var samme probelm på 147 GTA og andre nyere som har ECU'en liggende på motoren. Leverte den til rep hos Autoelectronics i Oslo og når går den som en kule.
  10. Hei, startet opp GTVén (3.0 V6 24V) etter vinterlagring og kjørte ut fra garasjen. Etter 1 min på tomgang døde den brått og er ikke liv. Spjeldet i spjellhuset (trottel body) sår som bare det når man setter på tenningen og det er en drøss med feilkoder i følge CA. Noen som har en ide på hva det kan være for noe? Hilsen Øyvind
  11. Hei, skjønner godt at Super fjærer passer bedre enn BIlstein til 166. Forran er den alt for myk med Eibach. Mye mer harmoni i kjøreoppsett med Super, og høyden ser no bedre ut i mine øyne også.
  12. Hadde gått for originale Super fjærer til din + Bilstein dempere. Orignale foringer (eller tilsvarende) er fint for medstyrende armer.
  13. Jepp, km stand er ingen problem så lenge man er påpasselig med vedlikehold :-) Spennende med GTV'en. Begge har klart seg bra for stålmarken?
  14. Spennende, ser du har nye fjærer bak også. HVilken type er det?
  15. Kom over denne, har litt historie utenom det vanlige kan man si, derav prisen på friske 145.000 Euro https://www.autoscout24.com/offers/alfa-romeo-gtv-alfetta-gtv-2000-16-v-gruppo-4-gasoline-brown-da5bdb42-4ce2-fe45-e053-e350040aa007?cldtidx=20
×
×
  • Opprett ny...