Gå til innhold

Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 523
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    36

Sillyspeed vant sist dagen den 16. mars

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

355 Splendido

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Friksjonsmålinger fra vegvesenet på is med ulike dekk, legg merke til forskjellen mellom gamle, brukte og nye piggfrie og piggdekk. Dekkene er anonymisert, men det ser ut som Nokian Hakka og Conti piggfrie. https://www.vegvesen.no/fag/fokusomrader/forskning+og+utvikling/Avsluttede+FoU-program/Vinterdrift+(EVI)/Publikasjoner/_attachment/2053806?_ts=15f7c08bf88&fast_title=Oppnådd+friksjon+med+ulike+dekk
  2. Edruelig info fra NAF og veggvesenet... https://www.motor.no/artikler/2018/oktober/dodsfarlig-med-darlige-dekk/
  3. Jeg vet ikke hva de drikker hos ABS wheels, men jeg tror det begynner på 9 og slutter på 6 😄
  4. Jeg kommer aldri til å forstå en generell (indirekte) anbefaling om å sette dårlige dekk foran. Klart det finnes spesielle og ekstreme situasjoner der det hadde vært bedre med mer grep bak, men alltid? Hva slags forutsigbarhet er det for sjåfører flest i å alltid ha dårlig grep foran til sving og brems?
  5. Haha. En god ting kan aldri diskuteres for mye?
  6. Forrige diskusjon... https://www.cuoresportivo.no/topic/34145-de-beste-dekkene-foran-eller-bak/?do=findComment&comment=390776
  7. Logikken til ADAC m.fl. presentert med tall, alltid beste dekk bak Foran Bak 8 mm 8 mm <- nye dekk 6 mm 7 mm <- slutten av første vinter 6 mm 7 mm <- bytter ikke rundt neste vinter 4 mm 6 mm <- slutten av andre vinter 4 mm 6 mm <- bytter ikke rundt neste vinter 2 mm 5 mm <- slutten av tredje vinter - ulovlige dekk foran, kjøper nye og bytter rundt 5 mm 8 mm <- bytter rundt neste vinter, nye dekk bak 3 mm 7 mm <- slutten av fjerde vinter 3 mm 7 mm <- bytter ikke rundt neste vinter 1 mm 6 mm <- slutten av femte vinter ulovlige dekk foran, kjøper nye og bytter rundt 6 mm 8 mm <- bytter rundt neste vinter, nye dekk bak 4 mm 7 mm <- slutten av fjerde vinter Urk, snakk om mind-fuck! Jeg tror ikke noen hos ADAC kan beskyldes for å bruke hue når de er på jobb. Men selvfølgelig helt genialt hvis man alltid vil ha ræva dekk foran samt få bedre likviditet ved å bare kjøpe 2 dekk hver gang
  8. Logikken presentert med tall, bytte rundt dekkene for hver sesong, antar at man sliter to/ én mm i sesongen foran/bak for enkelhets skyld: Foran Bak 8 mm 8 mm <- nye dekk 6 mm 7 mm <- slutten av første vinter 7 mm 6 mm <- bytter rundt neste vinter 5 mm 5 mm <- slutten av andre vinter 5 mm 5 mm <- bytter rundt neste vinter 3 mm 4 mm <- slutten av tredje vinter 4 mm 3 mm <- bytter rundt neste vinter 2 mm 2 mm  <- slutten av fjerde vinter - ulovlige dekk,
  9. Har du belegg for å si dette? Det ville ærlig talt overraske meg. Jeg har argumentert før for hvor skjevt ut man kommer hvis man alltid setter de beste dekkene bak. Jeg kan godt finne det frem igjen, så kan vi se om det holder vann (og is og snø) 😊
  10. Jeg mener å huske fra et årsmøte i KARN at kostnader til forum var en av regnskapspostene. Er det virkelig gode grunner til at ikke klubben kan sponse forumet? For øvrig ikke negativ til å bidra med en slant 👍
  11. En ting er mellom, men utsiden av plata vet ikke hva innsiden driver med, så lenge det ikke er gjennomrustet - og det er det ikke. Jeg velger å holde en knapp på dårlig forarbeid, ikke minst med hensyn til at andre siden er såpass mye bedre..
  12. Flere bilder, presentasjonen er startet
  13. ... For de som ikke følger Facebook KARN
  14. For de som ikke følger Facebook KARN
×
×
  • Opprett ny...