Gå til innhold

Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 681
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    38

Sillyspeed vant sist dagen den 29. september 2019

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

423 Splendido

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Og du har søkt og lest igjennom andres problemer? https://www.google.com/search?q=alfa+2.4+jtd+engine+light+hard+acceleration https://www.google.com/search?q=alfa+2.4+jtd+overboost+hard+acceleration Å sjekke MAP-sensor går igjen. Overboost pga. stuck VNT-mekanisme/solenoid. Lekkasje i slanger eller IC. ..det er en begynnelse i alle fall
  2. Jeg mener å huske at @petterkb hadde problemer med varmstart på sin TB..
  3. Godt skrevet, men for å være djevelens advokat: kan man ikke si det samme om dieselmotoren? Har dieselmotorens karakteristikk vært strengt forenlig med kjøredynamikk, lyd, gassrespons, turtallsvillighet, for å nevne noe, de siste tretti årene? Med et hederlig (delvis) unntak for Giulia, vil jeg si nei. Jeg ser ikke helt motsetningen Alfa og elektrisk motor. Spørsmålet er om de vil, mer enn om de kan lage et interessant tilskudd til markedet, mener jeg. Jeg ville i 10/10 tilfeller foretrekke en fremtidig Alfa på strøm, heller enn diesel. Og der er jeg fanatisk, og innrømmer det gjerne..
  4. Høres ut som en meget fornuftig tilnærming. Originalpolitiet finnes jo mest i hodene på folk, og er ikke akkurat den femte statsmakt. Vet ikke hva som er mest trist, 180 pund for en nøkkel, eller at fire var solgt allerede.. Høyttalere i hattehylla kan jo potensielt erstattes med blindlokk under grillen. Det er ikke så mye vits i å spandere penger på lyd som kommer fra feil sted. Her blir det vel mer spennende ting å høre på enn P4?
  5. Jepp, håper du blir inspirert 😉
  6. Jeg vet hva jeg ville valgt i alle fall, spesielt når alt interiøret er ute. Kostnaden er relativt liten og mye er gjort på en kveld. Det er ikke bare uønsket støy fra dekk, men ikke minst panserfølelse når du lukker dørene. Det sluttet ikke å imponere meg i min kjære 156 etter demping.
  7. Dæven søkke, her legges det ned god innsats. Herrlich. Anbefaler å kjøre på med en proff støydemping, type bitumenmatter pluss dynamat eller mass loaded vinyl i dørk, tak og dører. Det kan gi deg det lille ekstra i opplevd kvalitetsfølelse
  8. Veddemålet er allerede i gang. De ringte fra betson og oddsen er gunstig rundt sankthans, for å si det sånn 😁
  9. Gratulerer med et lite stykke Norgeshistorie 😅 Da tipper jeg for ordens skyld 19. april (registrert på ny eier vegvesen.no)
  10. Sjekkes gjerne direkte på sensor i speilet, og alle kontakter i døra. Du kommer langt hvis du vet hva et multimeter er og har en 10k ohm motstand å kontrollere mot. Se https://www.alfaowner.com/threads/over-reading-external-temperature-solved.1114418/
  11. Vi kan vel driste oss til å si at "Veien til Finn.no bruktbil er brolagt med gode intensjoner" 😁 2CV som keeper kan jeg godt forstå. Det er en utrolig sjarmerende, fascinerende og interessant bil. Eller Morris mini. Eller cinquecento. Boble som keeper kan jeg eksempelvis mindre forstå. Den er bare fæl og kjedelig å kjøre. Med litt morsom lyd. GTE som vi selv leaser er også vanskelig å få følelser for. Men det funker i hverdagen. i3 som er "min" er nær å være en keeper, og blir nok lenge i familien. Mye fordi det nærmest er en konseptbil satt i produksjon. Engelsk bil kan være så mangt, fra sofa på hjul til rå sportsbil. Jeg tror nok en lotus eller Westfield hadde vært utrolig gøy sommerbil. RR børstraktor et utmerket alternativ når man ikke gidder å flippe langfinger 😉
  12. Smell kan vel bare unngås om du kjøper denne mens den er på topp, og selger den igjen raskt i samme tilstand. Er du egentlig interessert i å beholde, så må du regne med tap. Kanskje store. Kanskje mellomstore. Men ganske sikkert ikke småtteri. Eller trenger du oss til å fortelle deg at du mest sannsynlig ikke kommer til å beholde denne bilen heller? 😜
  13. Jeg tror ikke man kan kjøpe en slik bil uten å ta høyde for at julegaver, bursdagsgaver, sommerferien og avkastning på sparepengene blekner i forhold til vedlikeholdsfondet (!) som trengs for å holde denne på høyden. Noe nåværende eiers 80000 kr vitner om 😁😁 Kort fortalt: Go for it!
  14. Mon tro om dette ikke er ECU eller lignende? På facelift så er ECU og selespeedkontroller i fotbrønnen.
  15. Alle de klistremerkene der på sideruta må være verdt mer enn all verdens GPS-sporing
×
×
  • Opprett ny...