Gå til innhold

Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 560
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    36

Sillyspeed vant sist dagen den 16. mars

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

366 Splendido

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Da er bilen solgt, og avtale signert! Bilen kommer til et godt, italofilt hjem.
  2. Hadde jeg hatt litt større cohones og ikke vært i undertall, så kanskje 😉
  3. Bare én som har sett på, men siden vi hadde en avtale og han reiste ens ærend, måtte jeg avlyse 2-3 andre visninger samme dag. Vedkommende var som sagt ikke helt klar over at dette ikke var manuell, og når det i tillegg er selespeed så må man ha en viss interesse for aktiv kjørestil, for å si det sånn, for å sette god pris på systemet. Det er jo et spesielt system, ikke helt manuell, men slett ikke sluromat heller. I tillegg reagerte kjøper på tomgang, som er grov og tidvis ujevn på (alle) jts. En lengre avhandling måtte til vedrørende tidligere generasjoner direkteinnsprøyta bensin. En skeptisk kjøper som ikke kjenner alfa, 156 eller selespeed overhodet, er nok ikke den beste kjøper.
  4. Det var dessverre en potensielt dyrekjøpt erfaring. Kjøper ville kjøpe usett og tok toget fra Stavanger. Vel fremme kommer tvilen og det pirkes på nye ting. Ønsker om lavere pris eller "jeg tar med på verksted og du betaler". Helt uaktuell risiko for meg til den prisen, naturligvis. I mellomtiden har jeg avvist 4 kjøpere som nå kanskje er mer lunkne etter den første stormforelskelsen har lagt seg. Ergerlig. Som en kollega sa, folk forventer en perfekt bil og en blowjob på kjøpet til 20000 kr. Da kan ikke jeg love noen av delene 😉
  5. Kjøper trakk seg, så bilen er fri for kjøpere. Gjerne de som vet hva de går til, og som ikke tror at det er manuell #facepalm
  6. Bud på 30000 kr er mottatt (usett) Hvis noen ønsker å legge inn bud eller se på bilen så ta kontakt snarest mulig og i løpet av dagen. Oppdatering: En lenkearm til stabstag ble byttet i går, og antydning til klunkelyd foran er borte. Imidlertid er det en eksoslekkasje ved bakre eksospotte, denne bør nok byttes (ca 1300 kr).
  7. Selv om bilen ligger ute for salg, så er det ikke fritt for litt å pusle med den. Sommerhjula er på og en tidvis klonkelyd foran viste seg å være lenkearm til stabstag (klassisk synder). En slik lå i verktøykassa og i et forsøk på å sette ny rekord i å bytte denne ble alle skitne triks tatt i bruk (les: varmluftpistol) og delen var byttet på 20 minutter. Tendens til klunk borte https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=145014604
  8. Annonsen er også på Finn https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=145014604
  9. Jeg vet at du savner den, Petter, husk bilvettreglene nå i påsken! Ingen skam å kjøpe tilbake 😎
  10. Bilder innvendig - bilen bærer svært lite preg av å være 15 år gammel. Og dessuten et hyggelig sted å være med lyst skinn og lyse tepper.
  11. Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed fra 2004 selges! Det blir et stort og vondt plaster å rive av, men tiden er inne for å skilles ad. PKK tatt i høst og neste er 31.10.2020. Km.stand 157000. Den er forholdsvis godt holdt - reparasjoner og service tatt ved behov, samt mange oppgraderinger og "entusiastpirk". Utstyrsnivå er Distinctive. Alt utstyr som fantes den gangen, minus soltak, alarm og telefon (så vidt jeg vet). Skistativ i sort følger med. Hyppige oljeskift de siste 9-10 år, 2 ganger per år eller maks 5-6000 km intervall. 10W-60 eller 5W-50. Flotte 17" sommer med Nokian-dekk (5-6 mm mønster) (Kjøpt nye av forrige eier hos Autoital), 16" vinter med helt nye Goodyear piggfrie dekk. Mye gjort de siste årene, cirka i omvendt kronologisk rekkefølge: 4 nye piggfrie Goodyear ultra grip ice 2 Bremser bak (brembo) Skinnbehandling Eksos midtre seksjon Lakkering av kanaler (noe rust kommet tilbake) Byttet girkasseolje Regreim og balansereim og drivreim komplett (2016 / ca. 150000 km) Plugger og filter Øvre kjølerør Øvre bærebruer foran og langsgående armer bak Bremser foran --- Fullstendig dokumentasjon fra bilen var ny og samtlige eiere, inkludert opprinnelig kjøpskvittering. 2 nøkler og kodekort. Selespeed-systemet er regelmessig kalibrert og justert, og fungerer meget godt. Bilen har "proff" støydemping i alle dører og oppgraderte høyttalere foran. Originalt BOSE og navigasjonsradio, og blåtann/aux ettermontert. Selges svært fordelaktig og gjerne til en entusiastisk fremtidig eier. Prisantydning 35000 kr + omreg. Akershus /Lillestrøm Send PM for mer info eller prøvekjøring. 9936 tre tre ni seks.
  12. Diagnose er vel veien å gå. Kan være selektor-sensor som fusker.
  13. Sjekk også om veivhusventilasjon kan være tett. Det kan gi veldig høyt forbruk av olje.
  14. https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Airflow_Meter.shtml Det kan være enklere å finne en brukt fra jtd, hvis du vil prøve å bytte.
×
×
  • Opprett ny...