Gå til innhold

Sillyspeed

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 595
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    36

Sillyspeed vant sist dagen den 16. mars

Sillyspeed hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

384 Splendido

Om Sillyspeed

  • Rang
    Ispettore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Akershus

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. I stand corrected! Rart at ikke alfaworkshop har dette på stell. Kanskje tipse dem om dette.
  2. https://www.alfaworkshop.co.uk/parts/Giulietta_Engine_oil.shtml Selenia K multiair fullsynt 5W-40 ACEA C3.
  3. Slike serviceintervall kommer fra blårussen, ikke fra maskiningeniørene...
  4. https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_MiTo_Giulietta_1.4_Turbo_Multiair_actuator_removal.shtml Anbefalingen er årlig oljeskift/15000 km. Se etter en bil som er ekstra godt tatt vare på...
  5. On higher mileage petrol versions there can be a problem with the multiair system. It is important to check the service history and to use the correct grade of oil. If the service history is poor or the wrong grade of oil has been used there is a chance that the multiair unit will fail at around 100,000 miles. This can fail in one of two ways, either it will have a miss fire at low revs which disappears as you lift the revs or it will have clatter/rattle from the camshaft area of the engine. https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_romeo_giulietta_buyers guide.shtml
  6. Det er nok ikke en uvanlig feil, men samtidig.. Folk prater jo sjelden om ting som ikke går i stykker på slike fora.
  7. Jeg kan på sett og vis være enig med deg, @Stiletto. Men..og det er alltid et men, se det fra følgende perspektiv. Man eier en halvgammel italiener som man har brukt mye tid og penger på, og som på et eller annet vis er relativt sjelden mtp produksjonstall. Jeg eide for eksempel en 156 selespeed berlina facelift, som det kanskje fantes tre-fire igjen av i Norge. Den ble brukt daglig, men klart det tok på hver norske vinter den ble utsatt for. Hva skulle i så fall være alternativene? Å sette den bort på vinteren ville bety tre biler i husholdningen. Jeg hadde selv allerede gått over til å pendle med en relativt kjedelig hybrid. Jeg hadde et ekte entusiastisk forhold til bilen, men endte opp med å bruke den en gang hver fjortende dag. Og i hverdagen stirre på tysk sterilisme. En ekte entusiast for meg bruker bilen slik den skall brukes, tar vare på den deretter, holder bilen på veien og ikke i garasjen! Og ikke minst bruker mye av sin tid bak rattet i en bil man liker. Å skulle være ekte entusiast ved å la godbilen stå i garasjen og kjøre Skoda ellers, er ikke min oppfatning. Med mindre man snakker om tipo 33 eller 250GTO, og det gjør man ikke når det er obd2-kontakt og airbags rund baut 😊
  8. Av alle ubrukelige vitenskaper, er etterpåklokskap dog den mest nøyaktige 😊
  9. Hvem sier at det ikke finnes entusiaster som gjerne skulle hatt en uvanlig bil med utsøkt komfort og et snev av sportslighet på vei til og fra jobb? Selv om bensinprisene og bomstasjonene vil det annerledes. Thesis er spesiell og sær, men ikke ekstraordinær og trolig ingen klassiker. Hvor arrogant går det an å bli 🤔
  10. Det trengs en spesiell estetisk sans - fronten på Thesis er too much for meg. Men konseptet komfortabel og luksuriøs direktørbil med preg av snerr er tiltalende. Kanskje den perfekte pendlerbil? Hvis den bare hadde gått på strøm 😝😁
  11. Diverse deler til 156 selges eller gis bort: Fjær foran, standard bensin, Monroe 250 kr. Uåpnet eske. Fjær bak, standard bensin, Monroe 250 kr. Uåpnet eske. 1 liter 10W-60 Eni Sport. Uåpnet flaske. 100 kr. 1 sett BOSE koaksiale høyttalere foran. 150 kr. Dørpakning førerdør, original og ubrukt. 250 kr. 1 bakdemper, standard. Brukt, ukjent tilstand. Gis bort.
  12. Du har ikke noen lett oppgave der. BMW og Mercedes har ikke den beste track record på korrosjonsbeskyttelse, hvis vi tenker E39, W210 og W211. Spitzenklasse er heller ikke problemfri.. E38 (7 series) er dritlekker, men også belemret med rust. Hvis du orker tysk, så ville jeg sett etter mint condition E60 hvis du hæler Bangle, eller mint condition E38. Hva med siste generasjon XJ før den ble stygg? Eller tør man foreslå sitron C6 🤔
  13. Kjøp hos forhandler, og kun anbefalt til hydrsulikken. Det koster ikke så mye for en flaske uansett. 199 kr for CS Speed mener jeg.
  14. Det er/var dessverre ingen offisielle anbefalinger på selespeed heller, men bytte av olje hvert fjerde til femte år eller der omkring er sikkert lurt. Det koster ikke mange hundrelapper om man gjør det selv.
  15. Det kan vel vise seg som generell tenningsfeil hvis det er coil. De feiler ofte ikke 100 %. Prøv å bytte hvis du kan, og sjekk tennplugger.
×
×
  • Opprett ny...