Gå til innhold

AHB1972

Apprendista
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om AHB1972

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 24.04.1972

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    DAL
  1. Hei. Jeg har byttet motor og fått opplyst på AutoItal (AS Bilservice) at motoren er 2 år gammel. Når jeg nå jobber litt med den og blant annet skal skifte reg. reim, så begynner jeg å tvile litt... Tenkte derfor å prøve å finne ut av hvor gammel motoren er ut fra motornummeret, men er det noen som vet hvordan jeg begynner å lete da? Finnes det noen sider som har oversikt over dette?
  2. Hei. Står endel om dette på flere nettsider. Jeg fant denne til deg. http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_cam_belt_change.shtml Tror de selger deler der også, i tilfelle du synes det er greit å handle billigere enn her hjemme
  3. Tusen takk for tipsene. Som nevnt så starter den på startgass. Testet det senest i går i ren desperasjon etter å ha vært uten motorlyd i flere dager. Det er jo innebygget startsperre i tenningsanlegget (fjernbetjent sentrallås med startsperrekode mellom nøkkel og en eller annen boks), slik at jeg kan forstå hvorfor de har kobelt alarmen slik. Bør nok grave etter jordingsfeil ja.... Holder til på Dal i Eidsvoll.
  4. Alarmen (Defa 400) er ikke koblet til med startsperre. Sjekket dette med en monteringsanvisning fra DEFA. Den styres fra den boksen som mottar signal fra den fjernbetjente sentrallåsen via et puls for armering og et for dearmering. Resten av koblingene til alarmen er til sensorer som ikke bryter noen av bilens egne kretser. Kamføler er ok, bensinpumpen er ny og ok, electroinjectorene til bensin er ok (men uten puls - kun positiv strøm), tenningen er ok, veivsensor er ok og luftmassemåleren er ok men jeg lurer litt på bankesensoren. Vil en defekt bankesensor hindre motoren hjernen i å gi puls til elektroinjectorene?
  5. Takker for tipset. Den har vært inn for å lese av feilkoder og den eneste feilkoden som var da, var på føleren ved svinghjulet... Derfor er jeg nå litt rådvill..
  6. Siden bilen starter på gass, så har jeg liksom antatt det, men jeg har jo ikke turt å kjøre den lenge på gass selvsagt. Men den går hver gang jeg gir den gass.
  7. Sliter med en Alfa som nå praktisk talt ikke går. Det vil si. Bilen er en 1999 model 156 1.6 TS. Plutselig en dag så stanset den mens jeg kjørte og etter det har det bare vært tull. Det virker som om elektroinjectorene ikke mater fuel fordi bilen går hvis jeg sprayer stratgass i filteret. Noen ganger kan den finne på å starte og kanskje gå 1 minutt eller 10, så dette er helt uforståelig for meg. Jeg har skiftet den føleren som sitter på veiva, men ikke kamføleren. Så var det styreenheten da... kan det være så ille? Noen som har erfaringer fra dette? Og forresten; bilen har alarm, men den er ikke koblet til med startsperre. Det går kun to ledninger fra en hvit boks over hanskerommet, resten går til følere rundt omkring. Mener at de to skal være styrestrøm til å skru alarmen av og på og ikke noe mer.
  8. Har en Lancia Thema 1993 modell (3.0 L V6) som jeg lurer på å utstyre med 4x4. Derfor kunne det kanskje passe å begynne med drivlinjen fra en alfa 164 Q4... Noen som vet om noe?
  9. Noen som vet hvordan jeg kan enklest demontere plastbraketten/mansjetten som holder girspaken på denne bilen? Min har røket slik at spaken er helt løs... Bilen er dermed litt knotete å gire... Er enkleste adkomst fra oversiden eller fra undersiden av bilen ?
  10. Ehm... Sorry, men det gikk nok litt fort. Mener selvsagt Alfa 164.... Bilen min er en Thema 3.0L V6 LX.. Regner nok med å bestille en ny.. Kikket på linken fra RpmHead over og der var ihvertfall rimeligere enn her i landet....
  11. Hei Er det noen som vet om eller har en mekanisk strammer til registerreim på en Lancia 3.0L V6 motor? Det er den samme motoren som finnes i Lancia 164 3.0 V6. Mvh Arne Henning
  12. Hadde vært midt i blinken, men jeg kommer ikke frem på noen av telefonnumrene. Er veldig interessert, men har du noe mer informasjon om hvordan jeg kan komme i kontakt ?
  13. Jeg vet ikke hvordan det kan ha skjedd. Det har alltid vært olje på motoren og kjølingen har vært bra. Det skjedde 15 sekunder etter at jeg startet kald motor... Har hatt noe trøbbel med overslag fra pluggledningene. Dette gjør at den nøkker litt på lave gir, hvis jeg forsøker å holde konstant fart uten å aksellerere. Virker litt på samme måte som om motorfestene hadde vært slitte, men de er helt fine.
  14. Så fint! Er dette noe som passer rett inn i Lanciaen da? Noen som vet noe om dette?
  15. Jeg har en Lancia Thema V6 3.0L LX (1993), men den har fått rådebank... Hva bør jeg gjøre? Bilen har gått bare 158 000km og jeg vil gjerne glede meg over den en stund til. Motoren er en modifisert Alfa-motor og jeg lurer derfor på om noen vet om det er mulig å sette inn en standard 3.0L fra en 164? Evt noen som kjenner til hvor jeg kan få tak i en brukt motor?
×
×
  • Opprett ny...