Gå til innhold

Alfaduden

Consigliere
  • Innholdsteller

    5 961
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    20

Alfaduden vant sist dagen den 13. juni

Alfaduden hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

257 Splendido

Om Alfaduden

  • Rang
    Consigliere
  • Bursdag 22.06.1987

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tønsberg
  • Interesser
    Mat, drikke, biler og båter :)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Du er sikkert følger av Willaben Thomas. 164 samling selges. https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/auto/alfa-romeo-164-3-0l-v6-24v-316737866/
  2. https://www.supersprint.com/ww-en/alfa-romeo-75/sport-exhaust-supersprint-alfa-romeo-75-quadrifoglio-oromilano/751310-sport-pack.aspx#!/ Koster jo en tredjedel av hva jeg betalte for hele bilen, men...
  3. Morsomt å lese denne tråden Rudolf. Du gjør jammen en god innsats for å få sære italienske biler inn til Norge!
  4. Må ha ny midtre seksjon på eksosen. CSC eller ANSA? https://www.okp.de/xtc2/Ansa/30-Exhaust/Centre/ANSA-Sport-centre-exhaust-Alfa-75-V6::21771.html https://www.ebspares.co.uk/part/A/EB8/EB489.cfm
  5. Denne kan du godt prøve. MYE bedre enn Volvoen! https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148449983
  6. Dessuten står vel trolig en av de bedre GTV 916 med V6 til salgs på finn om dagen.
  7. Du kommer til å savne V6... Lykke til med bytte
  8. Du får sende en forespørsel til Christer hos Benzina Vintage Car Finder. Han har jo en fin Giulia nå.
  9. Dette ser bra ut. Kanskje enig med deg om at de nye vinterfelgene skulle vært mørkere, men. Du har vel fremdeles de 19" OZ sommer? Tenker denne bilen kommer til å skinne i ditt eie. Gleder meg til å se mer til den her inne eller kanskje ennå bedre i virkeligheten.
  10. Jeg vil også ha den. Byr kr 1250,-
  11. Hadde Eibach på min MiTo også. Veldig fornøyd med det. Sammen med orgniale dempere fungerte det helt supert. Men nå hadde jeg min fra 30 km på telleren til 19000 eller noe... hehe
  12. Er fler med meg som sikter oss inn på første banetreffet med den Svenske Alfaklubben. Det er 11. mai. https://www.alfaromeo.org/Klubben/Nyheter/post=2019-05-11-banmoete-gellerasen
  13. Nå har jeg hamret og slått, banket og bannet! Måtte ned igjen med hele sulamitten da jeg så at det manglet ca 10mm for å rekke frem til den bakre gummi på mellomaksel. Ble rimelig frustrert og nå var gode råd dyre. 😠🤬🤯 Etter litt investigering finner jeg ut at clutchhus på 2,5V6 er litt større (ca 10mm lenger enn TS clutchhus). Jeg starter da med demontering. Fikk bekreftet av noen på transaxleforum at V6 clutch må flyttes over til TS kassen, samt at man må da bygge om til dragende clutch i stedet for dyttende. Det betyr at nå som jeg hadde tilpasset hydraulikkrøret til slavesylinderen ble dette for kort... Nytt rør måtte handles inn, flenses og bøyes til. Slavesylinder ble tatt fra V6 og satt på TS kassen sammen med bolt med anlegg for gaffel til utløserlager. Hylse over aksel som utløserlager glir på må også byttes... Til slutt var V6 clutchhuset paret med TS kassen, men du verden for en jobb dette ble! Til de som sier "det er bare" kan ta seg ei bolle! Her er det en del jobb gitt. Nå som jeg føler meg som en ekspert i transaksel så er det bare å konferere med meg... Nå er alt montert og jeg skal lufte litt bremser og clutch i dag. Så blir det en testtur håper jeg.
×
×
  • Opprett ny...