Gå til innhold

Alfaduden

Consigliere
  • Innholdsteller

    5 945
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    19

Alfaduden vant sist dagen den 17. april

Alfaduden hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

242 Splendido

Om Alfaduden

  • Rang
    Consigliere
  • Bursdag 22.06.1987

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tønsberg
  • Interesser
    Mat, drikke, biler og båter :)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nå har jeg hamret og slått, banket og bannet! Måtte ned igjen med hele sulamitten da jeg så at det manglet ca 10mm for å rekke frem til den bakre gummi på mellomaksel. Ble rimelig frustrert og nå var gode råd dyre. 😠🤬🤯 Etter litt investigering finner jeg ut at clutchhus på 2,5V6 er litt større (ca 10mm lenger enn TS clutchhus). Jeg starter da med demontering. Fikk bekreftet av noen på transaxleforum at V6 clutch må flyttes over til TS kassen, samt at man må da bygge om til dragende clutch i stedet for dyttende. Det betyr at nå som jeg hadde tilpasset hydraulikkrøret til slavesylinderen ble dette for kort... Nytt rør måtte handles inn, flenses og bøyes til. Slavesylinder ble tatt fra V6 og satt på TS kassen sammen med bolt med anlegg for gaffel til utløserlager. Hylse over aksel som utløserlager glir på må også byttes... Til slutt var V6 clutchhuset paret med TS kassen, men du verden for en jobb dette ble! Til de som sier "det er bare" kan ta seg ei bolle! Her er det en del jobb gitt. Nå som jeg føler meg som en ekspert i transaksel så er det bare å konferere med meg... Nå er alt montert og jeg skal lufte litt bremser og clutch i dag. Så blir det en testtur håper jeg.
  2. Den turen går helt sikkert fint. Kjipt å finne ut at bilens kilometerstand ikke stemmer. Hva mener du hører bedre hjemme?
  3. Ja, men de har hvertfall mer sidestøtte enn V6... Jeg føler at jeg får en litt "ovenfra og ned stilling". Akkurat som at man sitter og henger over rattet.
  4. Det er Recaro det som er orginalt i EVO også, men litt annet stoff og en annen nakkestøtte. Åkke som så er TS Limited Edition Recaroene dødskule og man sitter godt. Føler du at du sitter litt høyt i bilen forresten? Jeg får ikke heeelt godfølelsen i mine. Skulle hatt de lavere.
  5. Ting skjer! Mellomaksel er ferdig overhalt med nye lager og hardyskiver. Motor har ny registerreim, nye simmerringer til kamakslinger og nye pakninger her og der. Funderer på om jeg skal gjøre noe med toppdeksel og plenum, men... Nytrukket recarointeriør er på vei inn. Herlig! Gleder meg virkelig til å kjøre litt snart! I går var Niels innom med sin herlige Scalino! Denne er en flott bruksveteran som har fått en skikkelig fin motor!
  6. Jeg bytter bare reim på min i år. Lar VP og strammer være.
  7. Er det interesse for dette skinninteriøret med el. Justerbare førerstoler?Meget god skinnkvalitet og siden det er semsket i midten så glir man ikke rundt som et såpestykke når man kjører i svinger. Det er helt og fint uten rifter eller sprekker. Renset i fjor, så det er i grunn bare å dytte det inn! Passer trolig også Giulietta og 90.Takplaten medfølger ikke.Fler bilder kommer!Selges hbo 4000,-
  8. Er det noen som har klosser til AR 75 V6 liggende? Helst noen som tåler litt hard bruk. Altså typ Ferodo DS2500/TAROX eller liknende. Foran og bak! magnus.svendsen@live.no/PM
  9. I dag ble TS kassen komplettert, Castrol Syntrans Transaxle 75w90 fylt på, klosser etterjustert og ny opphengsforing montert. Skulle helst hatt nye klosser da de jeg monterte sommeren jeg kjøpte bilen nå er brent opp... Ganske mye som skal flyttes over fra V6 kassa til en TS kasse, så det er ikke «bare». Jeg var for pysete til å montere SZ kuleledd, så det ble svart Polyflex foring montert i triangel i stedet. 6 liter Mobil 1 olje fylt på motor sammen med nytt OC17 filter.
  10. Jeg skal jo kjøre en del på bane, det blir varmt baki der... Tenker at 140 ikke er så dumt... EDIT: Holder meg til manualen jeg... Så da blir det 75W90. Billigere er den også.
  11. Er det noen som har mening om girolje til transaksel med LSD? Jeg har valget mellom 75w90 API GL-5 eller 75w140 API GL-5. Manualen sier 75w90 API GL-5, men kanskje det er smart og velge en som tåler litt mer temperatur?
  12. Ser jeg helt har glemt å svare dere her, men jeg ønsker ikke å dele denne informasjonen. Grunnen er enkel, det har gått via, via for min del og herren som utfører jobben er straks 80 år og har nok å pusle med Beklager, men sånn får det bli. Da har jeg i alle fall svart.
  13. @Era Husker du hvordan det var sjøtet her? Mener vi klødde oss litt i hodet på konstruksjonen her...
  14. Pakket ut bilen på fredag og kjørte første turen i herlig solskinn på tørre veier. Mange rettet blikket mot den gamle firkantede bilen... Det bar rett inn i Askjems garasje som har vært så snill å låne meg litt plass for å vedlikeholde og oppgradere doningen. Orginalkassen er ute og mellomaksel er i biter for overhaling. Jeg var lei av vibrasjoner, slik at nå blir alt tatt...
×
×
  • Opprett ny...