Gå til innhold

Duc 916

Apprendista
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Duc 916

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Takker for respons! Det står en på finn nå. Den har rulla ca 290 000 ifølge anonsen og forlanger nesten 17 000,- Er det noe eller? Lufter ideen om det er noe å ha for junior.
  2. Da har tiden for at junior skal ha seg bil kommet gitt! Hvordan er boksermotor i 145 1.7 16v? Kjenner ikke den motor'n så godt men regner med at noen her inne vet det! Hvordan er disse bilene ellers? Hva er de plaget med? Er det noe å kjøpe? Takker for alt av tips
  3. Hittil så ser det ut som at det er rattlåsen som ikke er som den skal. Venter på nøkkelnr fra AR slik at jeg kan tvangskjøre rattlåsen fra diagnoseverktøyet.
  4. HEI HEI Kan du finne ut evnt hva VGT står for?
  5. Jeg lever med fusken inntil videre. Den fusker kun ved rolige gasspådrag av og til og aldri ved kraftige. Fusker rundt 2000 omd. og rundt 0.8 til 1.0 bar i ladetrykk. Skal prøve meg frem litt men det blir ikke før jeg er nedover igjen. 3 dager med feilsøking i Norge på AR koster ca 30000 kr og tilsvarende der nede koster 2400 kr eller 0 hvis de ikke finner feilen! Så det blir litt fusk inntil videre men det får jeg tåle. Bilen min har alltid vært sånn siden jeg kjøpte den og da hadde den 59000 på telleren og nå har den gått 143000
  6. Er det noen her som har vært borti dette problemet? Bilen starter med begge nøklene men rattlåsen virker ikke. Det lyser gult ratt og nøkkel i displayet. Sorry! 159 jtdm
  7. Sliter med samme problem at det lugger. Har bytta EGR ventil, montert reduksjonsplate, atmosfæreføler, luftmengdemåler, ventilen som regulerer turbogeometrien og problemet er der fortsatt! Kjørte diagnose og fikk opp "periodisk høyt trykk i innsugssystemet" nulla ut denne. Har aldri fått den feilmld igjen men problemet vedvarer. Var hos RSA ikke noen kloke svar å få gitt. Var hos AR i Stettin Polen selvfølgelig så hadde jeg ikke tid til å sette igjen bilen pga hjemmereise men der ble jeg tipset om: NR1 at bladene i turboen kan være trege/ slitt/ kokset. De lugger på en måte så geometrien på turbo'n passer ikke i forhold til gasspådrag ved visse turtall. Dette er noe de har opplevd mange ganger. NR 2 Gasspedal kan gi gærne verdier til spjeldhuset slik at den fusker. Nr 3 Spjeldhuset er elektrisk og det får signal fra gasspedalen det kan ligge noe der også. NR 4 Spjedhuset er møkkete/sotet og spjedet lugger. Som oftest kan dette renses men med blandet resultat. Dette er noe de overhaler og bytter ofte.
  8. Duc 916

    Alfa 159

    Sjekket LMM og den er ok ikke no rar gange. Den trekker fint og godt det er den nøkkinga som er problemet. Skal sende en mail til Ultimo og høre om omprogramering. Ellers så takker jeg for god respons! Forøvrig så er bilen optimert hos TS Racing for noen år siden og det har fungert bra.
  9. Duc 916

    Alfa 159

    ???Har vært hos RSA men det var ikke mye til hjelp å få der gitt. De fikk bare sletta feilkoder som indikerte EGR feil og LMM verdier som var for høye. Fikk beskjed om å bytte ventil engang til! Når jeg tok av EGR ventilen så var det så å si helt reint i både innsug og ventil. Leste også her et sted at det går an å blende av men man måtte lage tre hull på ca 6mm etter at den nye ventilen er monter. Hva skjer med kat/partikkelfilter? Hvor event går det an å omprogramere hjernen hvis man kutter ut EGR ventil
  10. Duc 916

    Alfa 159

    Har en 159 8v 2006 mod. Egr ventilen slutta å virke (bombe!) Blenda av ventilen mens jeg venta på ny. Bilen gikk bra og reint men motorlampa lyste. (forventet) Monterte den nye, sletta feil koder og bilen rykker og napper fra ca 0.6 til ca 1.0 bar på lademåleren. ikke alltid men ofte nok til at kjøregleden er ødelagt!!!!!!!! er det noen som har no råd eller løsninger på problemet? Takker for svar
×
×
  • Opprett ny...