Gå til innhold

Carlern

Apprendista
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Carlern

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. 4 stk. Originale felger til Alfa Romeo, boltsirkel 5x98, passer 156, 147 og flere Alfa modeller. Felgene er pene. sommerdekkene har ca en sesong igjen, evt kan man sette på vinterdekk for å få fine vinterfelger. kr 2500,- Hentes på Oppsal i Oslo. Kun sms / tlf, 986 74 915
  2. Det vet jeg desverre ikke. Har ikke klart å finne det med googling heller. Noen andre som vet?
  3. Holder til på Oppsal i Oslo. Kontakt meg gjerne på 986 74 915. Evt noen som vet hvor man får kjøpt en ny sånn en? Mvh Carl
  4. Hei! Ønsker å kjøpe takstativ til bilen. Er det noen som har noe liggende som de ikke bruker? Pre facelift. Holder til i oslo. Har sett at noen har takstativ med alfalogoen på. Syntes dette ser pent ut. Vet ikke egentlig hvordan takstativene festes på bilen og hva mulighetene er, orginalt / uorginalt. Noen som kan si noe mer om dette? Carl 986 74 915
  5. Hei! Syntes det er skikkelig kult at man kan bruke bilen selvom man har en sporty 2 seter, og du har en veldig fin bil! Retro koffertstativ med sportsutstyr på er rett og slett sexy! Selv har jeg en 156 sedan, og sliter med dårlig plass til ski om vinteren. Hva tror dere om et lignende stativ på en 156? Noen som har sett det før (bilder)? Hvis du ville delt med oss hva stativet heter så ville jeg vært takknemlig
  6. Godt jeg kunne hjelpe for en gangs skyld! Vet ikke hva du skal ha av ekstra efekt? Jeg har en dobbel sub som får tilgang inn i bilen gjennom skiluka. Skrur man ned bass mye og mellomtone litt, og bruker subben til dette så blir det god lyd med orginalt anlegg!
  7. Da har jeg bestemt meg for å prøve å selge bilen som den er. Vet ikke helt om jeg postet dette riktig sted da det ikke ble så mye prosjekt ut av det like vell, men håper det går bra Hvis det er av noens interesse så ligger bilen til salgs her på forumet / finn hvor det er godt med bilder: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34540049
  8. har vansklig for å tro det, da det drypper olje under bilen og Carrezzoria sier at det ikke er tvil om at dunkelyden er rådebank :/ Ja, regner med at det er derfor verkstedet har konkludert med det de har.
  9. Den starter. Men den vil ikke i gir når man dytter på gearspaken. Når man ruser motoren i fri så kommer det en dunkelyd. Carrozzeria har lest av feilkoder og førsøkt å slette disse, men de kommer bare tilbake igjenn med en gang. Må si det er veldig hyglig "classic" at du tilbyr deg å låne bort feilkodeavlesingsutstyr! Takker for tilbudet, men den gangen her så har jeg allerede fått verkstedet til å gjøre det
  10. For litt mer klarhet i det ene alternativet om å fikse den motoren jeg har, så er det snakk om å bytte rådelagerene gjennom bunnpanna. Litt nyskjerrig, hva ville folk gjort om de var i min situasjon og hadde bilen?
  11. Jeg vil vel også tro det at å begynne å reparere på den motoren ikke vil være særlig lønnsomt. Hvor i Sverige kan man evt få tak i ny motor, og hvem kan skru dette i Sverige?
  12. Takker for svar så langt, og håper på mange fler! Jeg holder til i Oslo. Det er Carrozzeria jeg har brukt som verksted. Det er de som har gjort servicen før dette skjede, og de som har sett på den nå. Tom på Carrozzeria er absolutt en hjelpsom mann, og har vært fornøyd så langt. Sånn jeg har forstått det så var det ikke snakk om å bytte hele råden, (vet ikke nøyaktig hva det er og hvordan det fungerer) men å bytte noen pakninger eller noe i den duren, som man kommer til fra bunnpannen. Pris for å fikse girkasse skulle være ca 2500. Når jeg har sagt hva som er gjort med bilen, så er det ting som er gjort før dette skjedde. Etter den ble fikset så har jeg kun kjørt strekningen Carrozzeria til oslo, en tur i forbindelse med at jeg egentlig prøvde å selge bilen, og ned til Carrozzeria igjen. Det var på turen ned til Carrozzeria at den ikke ville i gir etter jeg hadde stoppet, for å fylle luft i dekk på en bensinstasjon, 200 m fra Carrozzeria.
  13. Hei Jeg har nå en litt kjinkig situasjon, og trenger masse hjelp fra alle som har noe å tilføye! Historien er som følger: Jeg har 2 alfa 156 "identiske" samme farge, men en med 1,8 ts manuell og en 2.0 selespeed. En dag kom det en pen 156 2.0 for salg på finn, det var ikke snakk om store summen, og tok ikke lang tid før jeg hadde kjøp den. Tanken var at den kunne jeg bruke som delebil til min egen som hadde en bulk i døra, riper i bakfangeren og et nav som måtte byttes. Ellers tenkte jeg å selge resten av det pene skinniteriøret og litt deler før jeg tok vrakpanten. Det var bare det at når jeg så bilen, var den så fin og i tilsynelatende god stand at jeg bestemte meg for å fikse den opp og det ville sannsynligvis være mest lønnsomt. Jeg fikset selvfølglig opp bilen på verksted, i god tro, og verkstedet mente også at dette var et godt kjøp og sa bilen var i veldig god stand med tanke på rust og alt. Dette stemmer i og for seg godt! og jeg brukte over 20 tusen norske store lapper. Så skjer det! Etter en kjøretur med en kort stopp, vil ikke selespeeden i gir. Det kommer en dunkelyd fra motoren og lekker litt olje ned på bakken. Den taues rett på verksted og der lyder det kort: Rådebank. Hadde ikke kjørt mer enn max 1000 km etter den var på verksted! Kan ikke beskrive hvor lei meg, stille og oppgitt jeg ble da. Hadde jo akurat brukt masse penger og tid på noe jeg forhåpentligvis skulle få noe igjenn for enten i finere bil selv eller kanskje en liten slant penger som jeg ville bruke på min 1.8 ts. Bilen og feilen: Det er rådebank i motoren og girkassen har sprekk i activator. Bilen er så godt som strøken og et pent eksemplar i mine øyne om du sammenligner tilsvarende årsmodeller og kjørelengde. På verksted er koplett reggreimskifte med variator gjort, byttet radiator, øvre bærebro H & V, stabstagforing, hubforinger bak, oljeskift +++ generelt gått igjennom og resten av slitedeler er i god stand. Så er spørsmålet hva gjør jeg nå? Det er på dette punktet jeg trenger masse hjelp og jeg er åpen for ALT! Man kan si at målet mitt er at jeg skal få igjen mest mulig penger, bli kvitt bilen og ikke la dette ta for mye tid! Har jo en bil til som er skatten min og vil helst beholde den. Jeg har noen utganspunkt som jeg tror jeg vil vurdere: 1) verkstedet kan bytte pakningene til rådene og fikse girkassa. Kost ca 10 000.. men som de sier at man har ingen garanti for hvor lenge det vil holde med pakningsbytte. 2) selge bilen som den står, hva tror dere man får for det? super prosjektbil for noen som kan motor / gir. evt vil putte inn annen motor. Bilen er jo ellers strøken. 3) bytte motor. hva vil det koste? hvor kan man få tak i motor? 4) selge som delebil, er jo ikke mange delene jeg trenger. hva kan man få for bilen i deler? kan man få solgt motor / gir til andre som vil fikse dette og hva får man da? Jeg har begrenset kunnskap når det kommer til skruing, har byttet motor i en seilbåt en gang, ellers byttet vindusheis på bilen selv. Har ikke garasje og egentlig ikke mulighet til å ha bilen stående i evigheter. Hvis det er noen som har lyst på et prosjekt eller på noe vis kan hjelpe meg mot noe betaling så skrik ut! Her er et bilde av hvor fin bilen er:
×
×
  • Opprett ny...