Gå til innhold

FSteinsvik

Apprendista
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

2 Neutro

Om FSteinsvik

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 21.12.1969

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Veggli

Nylige profilbesøk

387 profilvisninger
  1. Jeg bruker aldri annet enn brufestene ved oppjekking, men vil jo gjerne ha noe mer enn rent blekk ved EU-kontroll og lignende. Får få sveiseren til å lage noe om jeg ikke finner originale ting.
  2. Takk for tipset. Kjente ikke den siden, alt de hadde til karroseriet til 166 var speilhus, men et funn av en side for eldre Alfa.
  3. Etter regreimras måtte jeg bytte motor på Brumle. Oppdaget underveis i prosessen at ytre kanalene begynner å bli i overkant råtne, så har funnet nye til en rimelig penge i Polen. Utfordringen er jekkfestene som er sveiset på. Noen som vet hvor jeg kan finne nye slike?
  4. Har en 147 2.0 TS 2001 modell med Selespeed gått 153k. Siste par ukene har gearkassen begynt å oppføre seg rart i city-modus. Ved start vil den iblant ikke la seg sette i gir eller revers. Må restartes. En kveld ved kaldstart påstod den at den var i revers de tre kilometrene jeg kjørte hjem fra kontoret. Bilen gearet som den skulle men elektronikken og lydene påstod at jeg rygget hjem. Siste par dagene virker det som den ikke vet hvilket gear jeg er i, displayet påstår at jeg gearer opp fra første til fjerde mens bilen står i første uten å geare opp. Plutselig innser den at det ikke stemmer og opptrer som normalt. Ved varm bil er den relativt ordentlig med unntak av at den ofte bare blir i fjerde og jeg må forsøke mye rart med gassen for å få den til å sjalte opp i femte. Googling til engelske forum tilsier at det kan være litt kluss med disse kassene. Noen her som har erfaringer? Er dette sensorer? Kan flushing hjelpe? Har bare hatt bilen i tre måneder så vet ikke historikk på vedlikehold av kassen. Takknemlig for forslag!
  5. Trenger "ny" motor til 166 2.5 V6. Mvh Frank Steinsvik, Veggli Mobil 952 82 012
  6. Hvorfor ikke kommentere her inne i løpet av de fem ukene den lå ute? Bilen ble til slutt kjørt for egen maskin til hugging, motor og drivlinje var i god forfatning, men når ingen en gang gidder gi et livstegn i tråden om interesse ble det slik. For å se PM må jeg være innlogget. Når det ikke kommer noe respons overhodet på annonsen på en måned og den forsvinner nedover sidene på forumet, logger jeg meg ikke inn lenger daglig for å se om det har skjedd et mirakel. Bilen ble forøvrig også frembudt mot vrakpant på Facebooksidene i tre uker før den ble kjørt til høggern, da også uten respons.
  7. Jeg kjøper gjerne motoren, Alfanatiker. Kan du levere den til Veggli på vei til Hønefoss?
  8. Har i likhet med de fleste her inne for mange biler og håper noen vil overta Bella og gi henne den omsorgen hun fortjener. Bella er en litt sliten italiensk skjønnhet som jeg brukte som primærbil siste seks årene frem til årsskiftet. Til tross for understellsbehandling og galvanisert chassis var der rust i jekkfester og krokan i kanalene og hun passerte ikke EU. Bella ble satt til side i påvente av anledning til å få det tatt, men innser etterhvert at det neppe kommer til å skje med det første og forsøker med dette å lodde stemningen for at noen andre vil overta og gi henne den alderdommen hun fortjener. Lancia K var det ypperste av sportslimousin produsert i Italia mellom 1994 og 2000. Få av dem fant veien til Norge, visstnok kun 16 av de tre karroseritypene i de årene den var i produksjon, noen flere har nok kommet til som bruktimport i ettertid. Av motoralternativene er Bella satt opp med 2.4 liters rekkefemmer på 175 hester som er den mest sjeldne, og av mange også ansett som den optimale motoren for denne modellen. Jeg har også en Kappa med treliters Busso og en Alfa Romeo 166 med 2.5 liters Busso. Bella tar dem begge på aksen. Bella kom til Stavanger som privat nybilimport sent i 1995 når merket ikke ble ført her til lands. Den lykkelige eieren var en pensjonert Statoilansatt som pensjonerte sin Thema Super og ville ha ny Lancia. Bilen var i denne familiens eie frem til jeg adopterte henne i mars 2011. Har sikkert brukt over 100k på henne siden, da hun var gått 240k alt da. Hun fikk ny lakk på de fleste paneler forutenom tak og bakdører, og ble rustbehandlet. Stoffsetene ble byttet ut med skinninteriør fra en treliters som ble hugget i Munchen. Siden har omtrent alt som kan byttes i drivlinje og hjuloppheng. Ny eksos kom også til. Såvidt meg vites virker alt forutenom at viften som fører luft inn i kupeen takket for seg i desember, defekt vindusheis på førersiden og brudd i en ledning til vindusheisen på passasjersiden. Men hun fremstår med sine 315k på klokken som sliten å se til. Klarlakken flasser på taket og to av bakdørene, og der er som sagt denne rusten i kanaler, samt rusthull inn mot bagasjerommet fra høyre hjulhus bak. Motor og girkasse har fått jevnlige oljeskift med Castrol eller Selena og nytt filter, og bærer ikke preg av alderen. Hva dekk angår står hun på gode sommerdekk på fine aluminiumsfelger som dog er noen år gamle. Dårlige vinterdekk på originale og rustne stålfelger kan følge med men kan sikkert like gjerne lempes over på miljøstasjonen. Som sagt har jeg for mange på tunet og håper noen vil adoptere Bella da jeg ikke har samvittighet til å la henne stå ute en vinter til, og heller ikke har noen ferdigheter selv på sveis og lakk. Prøver meg med et prisforlangende på kr. 5000.- Om der overhodet er noen interesse kan jeg sende flere bilder på mail. Bilen står i Aurdal en mil sør for Fagernes i Valdres, og er selvfølgelig kjørbar.
  9. Jeg har ikke for vane å gi meg, og har til hensikt å forfølge dette bare fordi jeg kan. Resultatet blir som det blir, de skal ihvertfall få en opplevelse av at det koster å yte slett service, om ikke annet i form av brysomme henvendelser som må svares ut, det være seg forhold til meg eller Forbrukertvistutvalget. Med seks år bak meg på juridisk fakultet kan jeg fort komme til å begå det kukstøkke å kjøre sivilprosess på dem i etterkant om jeg ikke får medhold i FTU. I verste fall får jeg ikke medhold på grunn av bevisets stilling men vi må bære våre respektive saksomkostninger selv. Det vil si null på meg og femti flak på Autonord.
  10. ;D Dagens underdrivelse! når en kan plukke blomster inne i bilen er det ikke lenger mye rust, mangler golv heter det da. Fordelen er jo at en slepp å kutte. Der er nok myyyye jobb for å få denne på hjula igjen, men helt klart overkommelig for en med førerkort på sveiseapparat. Karosseriplater til disse får en tak i ganske enkelt. Koselig liten bil dette Nu er jeg kirkeverge her på Djeveløya og følgelig allerede i mirakelbransjen, så jeg anså det ikke som helt håpløst. Dog skal jeg innrømme at jeg ikke hadde hatt døren åpen og tatt vekk skrotet før jeg la ut den opprinnelige linken, graset var ennu ikke vokst opp gjennom dørken når jeg kikket inn vinduet for et par uker siden så det så ikke fullt så gale ut da.
  11. Takk for linken. Hersker ingen tvil om at skader på bilen mens den er i Autonords varetekt er deres ansvar. Dog vil der alltid være en bevisproblematikk knyttet til dette, da de alltid vil kunne påstå at de ikke kjenner til at skaden skal ha oppstått, og da må man kunne bevise at skaden ikke forelå ved hensettelse på verkstedet. Det vil ofte koke ned til påstand mot påstand, og da taper den som forsøker å hevde sin rett.
  12. Forsøker å legge ut noen bilder: http://share.shutterfly.com/action/welcome?sid=2AaOXDNs3cuHGg&eid=118
  13. Ingen utvikling i saken. Auto Nord nekter for å ha noe ansvar for ting som tilstøter biler i deres varetekt. De mener at det å levere bilen til dem er likestilt med å hensette bilen uten tilsyn på en offentlig parkeringsplass i månedsvis og på egen risiko. For at de skal kunne ta stilling til eventuelle skrammer man hevder har påført i deres varetekt, forutsetter de at man har gått sammen med dem i forkant og gått over bilen med fotografisk og skriftlig dokumentasjon, slik at der kan etterprøves i etterkant at skrammene ikke var der. Selv ville jeg aldri leid bil av den russiske mafiaen i Vladivostok, og vil heller ikke anbefale noen å utsette seg for dette bilverkstedet. Vil selv ta rettslige skritt mot dem da dette for meg er en prinsippsak.
  14. Er altså ikke min bil. Ønsker bare at noen berger den fremfor at den presses. Skal ta noen bilder i morgen og legge ut her samt sende dere som har kontaktet meg på PM/SMS slik at dere ser tilstand før dere evt. bruker tid på dette. Bilen ser tilnærmet komplett ut. Mangler visst en lykt eller to, mye rust i dørken, og interiøret vil jeg tro må trekkes opp.
  15. Bilen ble fraktet dit fra annet verksted som hadde gått på med booster og dermed slådd ut noe mellom batteriet og ECU. Oppdraget var å koble på analyseverktøy for å se om man fikk kontakt med ECU, og hvis ikke feilsøke sikringer frem til ECU. Om alle sikringene var i orden, skulle selve ECU analyseres og evt. repareres. De slurvet med feilsøket eller hadde ikke skjemaer som viste alle sikringene. Ihvertfall presterte de å sende ECU til Nederland for analyse etter å ha konstatert at alle sikringene var i orden, bare for å få den i retur med beskjed om at den var i orden. Deretter var det tilbake til start og da fant de etterhvert sikringen de hadde oversett i utgangspunktet. Dette brukte de tre måneder på, for det andre verkstedets regning, samtidig som de rygget på og skadet min bil uten å ta noe ansvar for det. Forøvrig flott at du har gode erfaringer med dem. det skulle dog blott bare mangle. De er tross alt et bilverksted med fagutdannete bilmekanikere som har holdt på siden århundreskiftet uten for mange gjesteopptredener i TV2 Hjelper Deg, de må jo gjøre noe riktig iblant. Alfa Romeo har de dog ikke peiling på selv om de forsøker seg som merkeverksted. Ikke har de peiling på forbrukerjuss, service eller alminnelig folkeskikk heller.
×
×
  • Opprett ny...