Gå til innhold

FSteinsvik

Artigiano
  • Innholdsteller

    56
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

4 Neutro

Om FSteinsvik

  • Rang
    Artigiano
  • Bursdag 21.12.1969

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Notodden

Nylige profilbesøk

502 profilvisninger
  1. Da har den fått strøm gjennom OBD2-porten. Ingen forskjell. Fremdeles null kommunikasjon med bilen etter fullført scan.
  2. Foxwellen starter opp og kjører full scan, strøm får den gjennom USB'en som er eneste strømkilden den er koblet til. Så vrangleser du meg når du tillegger meg det syn at de krokodilleklemmene ikke skal kobles til strøm, selvfølgelig skal de det, de er neppe der til pynt som et lisseslips av noe slag. Dog er det ikke noe åpenbart sted å ta den fra innen rekkevidde med mindre jeg strekker nye ledninger til fra en plugg i sigarett-tenneren, eller flekker isolasjonen av noen tilfeldig valgte ledninger i sikringsboksen og lar det stå til, derfor koblet jeg heller foxwellen direkte til laptopen via USB. Så for å oppsummere. Foxwellen virker, den er koblet på bilen via adapteren, den får strøm annetstedsfra. Ved fullført scan, sier den at den ikke oppnår kontakt med bilen. Bilen har selvfølgelig også strøm og står med tenning på. Foxwellen er også satt opp med programvare spesifikt for Lancia K med denne årsmodell og motorstørrelse. Bør kanskje lage meg en løsning til disse krokodilleklemmene i tilfelle feilen ligger i at denne Foxwellen blir forvirret av at den får strøm gjennom en annen inngang enn den skal kommunisere gjennom? Dette er forøvrig Foxwellen: https://www.ebay.de/itm/Foxwell-NT530-for-LANCIA-K-Multi-System-OBD2-Scanner-Diagnostic-Tool/263590331089?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
  3. Slik ser de ut: https://www.ebay.de/itm/3-Pin-Adapter-Stecker-Anschluss-für-Fiat-Alfa-Romeo-Lancia-OBD-OBD2/152746903175?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Alt er plugget korrekt med unntak av at det ikke er strøm via krokodilleklemmene med via USB. Er jo ikke noe fornuftig sted å klemme på disse krokodilleklemmene.
  4. Den får strøm via USB fra PC og ikke via krokodilleklemmene, men får lage en anordning med de klemmene og noe til sigarettenneren og se om det rett og slett ligger der.
  5. Nu har jeg prøvd alle. Får samme melding om at det ikke oppnås kontakt på samtlige forsøk. Begynner å lure på om det er noe galt med adapterene til 3 PIN, har to nye så får forsøke den andre. Strøm tar jeg via USB fra PC til avlesingsinstrumentet og ikke med de to kablene med klemmer på adapteren, kan vel være en feilkilde der også men tviler. Noen vest for Oslo som har avlesingsinstrument de har lest av med på Kappa? Ramler inn i limp mode iblant med beskjed om at det er motor steueranlage defekt. Så er vel lt fra lambdasonde til en eller annen sensor eller morken slange, er jo rene nålen i høystakken å bytte slikt på random i håp om å treffe til slutt.
  6. Vent litt, er slikt under "protocol"? Der er det en del alternativer: CAN STD FAST CAN STD SLOW CAN EXD FAST CAN EXD SLOW SAE JT 850 PWM SAE JT 850 VPW KWP 2000 ISO 91 41-2
  7. Kjipt å ha brukt 3600 på et instrument spekket for Lancia og Alfa Romeo som ikke kan stille hastigheten da...
  8. Skjønner. rart at slikt ikke ligger inne i programpakken til Foxwell som er spesifisert til Lancia Kappa. Den kommuniserer altså med mine Lybra 2,4 JTD, 147 Selespeed, 166 Busso, men ikke med Kappa 3,0. Kan det være at det er annen hastighet på de gamle 3-pins pluggene enn obd2? Uansett, takk for svar.
  9. Takk for svar. Lav nok latchy? Det der er jeg redd er helt gresk for meg. Jeg har plugget i Foxwellen og vridd om tenningen slik at den får strøm.
  10. Noen som har erfaring med avlesing av OBD2 på Lancia Kappa? Har Foxwell med programpakke for Lancia og Alfa Romeo. Adapter til 3-PIN, så er koblet på. Velger Kappa 3.0 og kjører scan, ved scannens slutt får jeg beskjed om at det ikke oppnås kontakt med bilen. Mens jeg kjører scan er lyset for nøkkel og CODE på i dashbordet. Er det noe greier med at den mener seg forsøkt hacket?
  11. Mangellappen fra 2018. Bilen har stått innendørs siden og kun vært flyttet mellom garasjer et par ganger.
  12. Er ikke krok på den blå, det vil si er avtagbar krok og den mangler, men er krok montert på delebilen. Videre mente NAF en bremseslange må byttes, verksted mente det var unødvendig, dårlig el kontakt på hengerfeste som mangler kroken, håndbrekk tok litt ujevnt, og et stag høyresiden bak var slitt, om jeg ikke husker feil så var det et feste til et bremserør som var borte, Er på Notodden og måker sne, bilen står oppstallet i Veggli og papirene er der, men skal skaffe bilde av mangellappen over helgen.
  13. Flytter til byen og må redusere litt fra mine 7 biler på grunn av plassmangel. Noen interesse for en Kappa SW Pininfarina med komplett delebil? Bilen har stått siden 2018 da den fikk en mindre mangellapp da og forrige eier bodde i utlandet. Påkostet 50 000 kr + da med nye bremser, eksos midtre og bak med pakninger, sommerdekk, nedre bærearmer foran, armlenker, nye bremsekalipere bak, ny clutch og svinghjul etc. Bilen er moderat senket av forrige eier. Så vidt meg vites er den rustfri. Klarlakk slipper litt på panseret. Fullt mulig å få en meget sjelden bruksbil ut av denne, er bare en håndfull av disse i Skandinavia. Håper på å berge pengene mine, har gitt 18 000 for den og delebilen, men er åpen for fornuftige bud. Bilen har gått 245k, hvilket er lite på disse rekkefemmerne om man skifter olje jevnlig. Delebilens motor har gått halvparten.
  14. Jeg bruker aldri annet enn brufestene ved oppjekking, men vil jo gjerne ha noe mer enn rent blekk ved EU-kontroll og lignende. Får få sveiseren til å lage noe om jeg ikke finner originale ting.
  15. Takk for tipset. Kjente ikke den siden, alt de hadde til karroseriet til 166 var speilhus, men et funn av en side for eldre Alfa.
×
×
  • Opprett ny...