Gå til innhold

KennethN

Artigiano
  • Innholdsteller

    94
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om KennethN

  • Rang
    Artigiano
  • Bursdag 22.03.1986

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Porsgrunn

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Den er nå solgt, og blitt erstatta av denne!
  2. Hei, Lenge siden oppdatering her. Bilen står for det meste ettersom tia ikke strekker til for hverken skruing eller kjøring pga jobb og livs situasjon om dagen. Har bestemt meg for å selge bilen, det er et bra potensial for en som er villig å legge inn penger og kjærlighet for å fikse rusta som er på den. Der hvor det er rust er flekk på panser, førerdør., kanaler begge sider, litt på bakplate. Bilen som er en 1969 Serie1 1750, ble solgt ny i Sverige og kom til Norge i 2006. Jeg er andre eier av bilen i Norge. Det som er av deler på bilen er: - 4 Stempla Aflaholics bremser foran - Helbur (Følger med) - Alfaholics GTA felger med pent brukte gateslicks - Sperreaksel (Følger med) 4.10 utveksling, denne er i deler. Nye lagre, bremseskiver og nye deler til håndbrekk følger med. - GTA Glassfiber Luftinntak (Følger med) - 8V TS Motor med 45mm Weber og 3d Tenning fra alfaholics, grenrør som er keramisk behandla. - TS Topp (Følger med) - Bassett Racing Felger Det er ikke tepper i bilen og det står bøttestoler av nyere variant i bilen. Bilen står i Porsgrunn hvor dan kan kikkes på og prøves. Pris: 110.000 Ring på for en hyggelig bilprat 41540008 Flere bilder enn det som er i tråden her kan sendes på mail. Reiser til utlandet på Mandag 27.04, er på telefon på dagtid før 14:00 og er på mail: Kenneth.ness(at)nov.com Håper å høre fra en ildsjel Kenneth Næss
  3. Første mann til mølla fikk den.
  4. Satser på at problemet er der da, fant ingenting på den men har ikke mulighet å sjekke overalt på den.. Får krysse fingrene å prøve med den nye toppen da
  5. Takk for svar, nei er ikke sikkert på at det ikke er kondends det med hvit olje. Kjørte den ikke skikkelig varm kom meg bare hjem igjen til garasjen men var oppi driftstemp på vannet.. Men kondens ville uansett ikke gjort at det kom olje ut fra radiator. Så noe gale må det være..
  6. Godtfolk! En ungfole trenger hjelp! Jeg hadde årets første kjøretur på lørdag, kjørte rolig ut for å fylle på tanken(10 min). Åpna panseret på bensinstasjonen og så at overslagsslangen på radiatoren hadde spytta olje Åpna oljepåfyllingslokket og der under var det hvit olje. Tenkte jaja, topppakningen er fesen, gjør meg ikke noe siden jeg har ny topp som skal på før sesongen starter. Skrudde av toppen idag og fant til min store fortvilelse ut at pakkningen så hel og fin ut og ingen tegn til skade eller slitasje.. Fikk sikkra linere ned til blokka å rotert for å inspisere linerene og de ser fine ut. Jeg har desverre ingen bilder men skal prøve å få tatt i morgen. Jeg tenkte å knalle på den nye toppen med en ny pakkning å ta en leakdown test. Er dette rett måte for å sjekke linere? Hva tror dere dette kan være? Og hvordan bør jeg gå frem videre? Bilen har stått godt og varmt i vinter med frostvæske Takker for svar! Kenneth
  7. Selger en 2 liter nord motor, tror denne kommer fra en 86 Alfa 75, jeg rota med å finne utav det med motorkode engang for noen år siden. Den har 40mm dellorto, elektronisk tenning og variabel innsugskam, den ble tatt ut av bertonen min for et år siden og da gikk den fint, litt sort røyk ved hardt pådrag var det eneste. Det som mangler for at denne skal være komplett er starter, dynamo og svinghjul. Følger med pipercross fullradis trakter, ikke luftfilter. Motoren må vekk. Står i porsgrunn
  8. Høres ut som motoren din er veldig bra! Regner med du oppdaterer på tråden din om det skjer noe fremover Jeg skal være flink å oppdatere her etterhvert
  9. Michael, Jeg er ikke helt fornøyd. Effekt jakter vi vel alle etter men hovedtingen her er litt mildere kammer og forgasserjusteringer for å få en bedre kjørbar bil. Hvis du ser på effektkurvene som jeg har lagt ut tidligere så ser du at det lite som skjer før 3500rpm, dette er ikke veldig praktisk på en bil som jeg for det meste bruker som en hverdagsbil på sommeren. Hvordan går det med din bil? Store endringer i vinter? Kenneth
  10. Her har det stått stilt ei god stund! Men det skjer da litt om dagen, har som mål å prøve meg på forgasserene for å lære det skikkelig. Har handla inn mer eller mindre hele skalaen med alt av dyser til Weber forgassere samt LM2 lambda som har loggefunksjon. Kommer tilbake til dette senere da jeg begynner, men målet mitt er å få en bedre kjørbar bil og selvfølgelig mer effekt. Hvis noen trenger dyser for å finne frem til det de trenger så er det bare å gi beskjed så sender jeg med glede settet rundt i landet. Så har jeg kjøpt et nytt topplokk som jeg har fått porta, skal prøve å få mer effekt med mer flow og mildere kammer. Kammene jeg har kjøpt er Colombi & Briani Road medium, de har 12 i løft på innsug og 10.2 på eksos. Durasjon er 280. Kunne sikkert gått for heftigere kammer, men fikk de med toppen jeg kjøpte ferdig shimma for en veldig grei pris. Er nok greit å starte med de. Kommer med mer bilder når jeg skal montere den, så blir det en tur på samme rulla som jeg var på sist for en sammenligning. Bilde etter porting og resultater fra flow benken
  11. Oi! Det var en stygg sak gitt! Imponert over effektiviteten din Nydelig bil du har, veldig kjekk tråd å følge
  12. Finsk side med racedeler for alfa, mest Alfa 75 Kjappe svar på mail og greie priser http://alfatune.fi/
  13. Er disse for stående eller hengende pedaler? Kenneth
  14. Fant disse filmene og tenkte jeg skulle dele, det er fra dyno kjøringa som er omtalt på side 5 i tråden.
×
×
  • Opprett ny...