Gå til innhold

Lucky

Capo
  • Innholdsteller

    980
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Lucky vant sist dagen den 13. desember 2016

Lucky hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

8 Neutro

Om Lucky

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Engelsviken

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. I stedet for at vakuumslangene er tilkoblet Carbtune eller noe annet måleinstrument kan de vel bare ligge ned til en vannbeholder? Så sammenligner man vakuum (les:løftehøyde) på vannsøylen? Det er vel i prinsippet akkurat det samme som Carbtune.
  2. Plata som brukes på C510 ser slik ut: Bacci Romani leverer disse til f.eks Alfa 147.
  3. Tenker ikke du på C510-kassa, Rune? Er vel ikke denne som er i 4C, men mulig den har noe av det samme designet?
  4. Det er ihvertfall støpte råder i alle Fiat-motorene jeg har åpnet. Har lest at det skal være smidde råder i noen tidligere 128'er, men de har jeg ikke sett. De jeg har sett har ihvertfall vært støpt, eksempelvis de på bildet under.
  5. Har ikke Daryl Deacon en Sport stående?
  6. ASR og ABS bruker vel samme sensor? Tipper det er en ABS-sensor som er gåen. Soting og effekttap høres veldig ut som defekt EGR-ventil.
  7. Flott, nå var det like før den havna på fyllinga. Er du på denne siden av fjorden innimellom?
  8. Neida, det er ikke takluke til en barchetta. Det er luka som dekker rommet der taket legges når det felles ned. Fant en i garasjen fra den gang jeg hadde barchetta. Hadde en plan om å lage kuler bak bøylene/nakkestøttene, men kom aldri så langt. Om noen andre har lyst til å prøve kan de hente et rødt deksel i Engelsviken ganske raskt, ellers går det på fyllinga.
  9. Gratulerer med verdens beste bil! Så vidt jeg vet er bærearm og travers lik på Turbo og ikke-Turbo. Når det gjelder motor ville jeg satt inn noe annet enn 127-motor. Eller det vil si, jeg har satt inn noe annet enn 127-motor. Jeg har en Uno med 1,5 fra en Regata, og en med blokka fra en 1,6 Tipo-motor. Har du 903 eller 999cc? 903-motoren er lik 127-motoren, mens 999 er en FIRE. Om du har FIRE kan du velge og vrake fra FIRE-hylla. Om du får tak i motorfester og girkasse f.eks. fra en 1,1, 1,3, 1,4 eller 1,5 kan du bruke en av disse motorene + 1,6 (den kom aldri orginalt i Uno). Den serien kalles Lampredi (singelkam), og fins i mange forskjellige modeller.
  10. Kretskortet så ut som nytt, men jeg ga det et forsøk. En drøy time på 60 grader med varmluft, dusjet i kontaktrens fra Biltema, blåst ren, montert, og vinduet går både opp og ned. Jaja, der kunne jeg spart en drøy tusenlapp. Takk for tipset - da har jeg lært noe i dag og. Irriterende at jeg ikke kom på det selv..
  11. Det er nok kun fordi den står for mye stille. Knappe 200 mil på 2 år er ingen Lancia verdig. Med unntak av defekt lambda når jeg fikk bilen er det eneste feil jeg har hatt på 5 år og nesten 100 000km. God bil!
  12. Ja, det er tydelig lyd fra de andre vinduene. Det er lyd når jeg kjører det defekte vinduet nedover, selv om det står i bunn (det står jo fast i bunn..). Det klikker når jeg trykker på knappen, og et nytt klikk når jeg slipper den. Men når jeg prøver å kjøre oppover kommer det ingen lyd. Kretskortet jeg regner med at er defekt sitter direkte på kontakten på vindusheismotoren. Det er 5 ledninger i stikkeren som går inn på dette kretskortet, men kun 2 stk som går ut fra det og videre til motoren. Motoren blir med andre ord kjørt opp og ned ved å snu + og -. Jeg har koblet strøm direkte på motoren, da går den både opp og ned. Så da regner jeg med at feilen er lokalisert i kretskortet. Ser ut som det er likt på Bravo, men ikke Stilo. Giulietta har jeg ikke sjekket. Mange ser like ut, men har kun 2 ledninger i stikkeren. Jeg regner med at det har sammenheng med "comfort close", dvs ett-trykks-lukking.
  13. Dårlig med hjelp å få, så da får jeg heller komme med løsningen selv. Jeg har plukket ut hele vindusheismekanismen og motoren. Ved å sette strøm på motoren går den både opp og ned, så synderen er et kretskort som sitter mellom stikkeren og selve motoren. Jeg finner den ikke løst, så hele mekanismen er bestilt ny. Så da var det bare å vente på posten, og se om resonnementet mitt er rett.
×
×
  • Opprett ny...