Gå til innhold

nilken

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    107
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om nilken

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 25.01.1986

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Tromsø
  1. Litt usikker når det gjelder selvparkeringen, kan hende det ikke var krav til det i 72. Avgass skal ikke måles, kravene til avgassmåling kom først i 74
  2. Det at parkbremsen skal låse etter 4 knepp er tull å vas. Kravet er at full bremsevirkning skal oppnås etter en gangs betjening av spaken, ref. Kjøretøyforskriften paragraf 26-5 kapittel 2.4
  3. Ikke som jeg kjenner til, beskjeden jeg har fått fra tilsynet er å godkjenne så lenge man bruker orginale klamringer og orginal rørføring, uavhenging av materiale på røret.
  4. Jeg bruker selv biltema-greier på mine biler, det funker som bare det. Pass bare på å legg nye bremserør likt som orginale, og bruk de orginale festepunktene. Hvis uorginale bremserør ikke har samme føring og klamring som orginale (f.eks. under drivstofftank i stedet for over tank) ansees det som en ombygging, og må godkjennes på en trafikkstasjon.
  5. Jo, den kan helt sikkert stemme. Men, avgasstestere som måler NOx er vel ikke det mest vanlige her på berget, og med 2 av 3 verdier kommer man jo ikke langt med den lista.
  6. Den der er nok ikke like enkel å bruke i forbindelse med eu-kontrollen, for der måles ikke NOx...
  7. Jeg er ganske sikker på at bilen dimmer ned til parklys hvis du kjører med DRL for så å slå på kurve/tåkelys. Giuliettaen gjør iallefall det. Min løsning var å ta ut tåkelysene, for å bruke bryteren som parklys. Jeg synes jeg har mer bruk for parklys enn tåkelys.
  8. Sånn uten å krangle om lover og regler, så er det slik at på eu-kontrollen sjekker vi om bilen har ABS. Har den det, så skal den fungere. Ferdig diskutert, punktum finale. Eneste unntaket er om bileier har fått godkjent bilen hos vegvesenet uten fungerende ABS, og dette står i vognkortet.
  9. Det blir ikke farlig å kjøre uten LMM, motoren går i nødmodus uten, og det er "safe".
  10. Avgassverdiene dine tilsier at du har mager blanding på tomgang, og at det enten er ufullstendig forbrenning, eller dårlig virkning av katalysator(er) Høy CO og HC kommer av ikke forbrent bensin, enten pga feil ved forbrenningen eller at katalysator ikke klarer å forbrenne siste rest som den skal gjøre. Høy O2 og høy lambda (over 1.0) sier at det er mye oksygen i eksosen, noe som tilsier at motoren går magert.
  11. Ser på bilde ut som at det er forskjellig høyde fra toppen av bremseskiva til braketten som stabstaget er skrudd fast i, og det kan jo stemme bra med forskjellige dempere.
  12. Eventuelt forskjellig høyde på innfestingen til stabilisatorstaget på fjærbeinet.
  13. Du må bruke diagnoseutstyr for å nullstille servicelampa, f.eks. multiecuscan.
  14. Helicoilgjengene i seg selv er jo piece of cake, borre hølet til rett dimensjon, gjenge opp hølet, og så skru fast løsgjengene. Problemet kan vel kansje være å få tak i gjenger med rett gjengestigning. Jeg har ikke funnet, men så har jeg ikke lagt så mye arbeid i å finne heller...
  15. For å skifte spindelen må du ha tilgang på presse, hjullageret er presset fast i spindelen. Det enkleste er nok å prøve å få tak i helicoil-gjenger å sette i de ødelagte gjengene.
×
×
  • Opprett ny...