Gå til innhold

Trond

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 168
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Trond

  • Rang
    Primo Capo

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.birklimited.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. BP55700 - 2000 mod Må EU godkjennes nå. jeg har ikke tid eller lyst å skru på denne akkurat nå. Har heller ikke plass til den. Mangellapp: (Øvre høyre bærearm (har ny liggende), bakre bremserør, eksosfeste, lysjustering, må ha nye dekk og bakbremser henger litt, samt hjulstilling) Har nettopp skiftet venstre øvre bærearm og nytt flexrør eksos fremme. Ellers har den rullet 160´ km, er sølvgrå, har diverse småbulker og litt rustflekker. Regreim/balansereim/strammehjul skiftet på 150´ (har også et ekstra kit som følger med, samt kamlåsingsverktøy og det andre verktøyet som trengs for å skifte reim. Har også ny øvre og nedre høyre bærearmer liggende) Motor jager litt på tomgang (tror det er litt olje i en pluggbrønn) går som en rakett ellers. Grått skinninteriør (veldig fint) Alt virker ellers. Kjøres på høggern i neste uke om ingen kommer og henter den (Sotra utenfor Bergen) Pris 6000,- Pris uten batteri 4000,- (batteriet er flett nytt og jeg kan bruke det i båten om kjøper har et annet stående selv) trond (alfakrøll) birkstaale.no
  2. Bertone Brutale Hadde planer om et comeback i år, men må desverre kaste inn kortene... men det er for gale at denne samler mer støv nå, den higer etter å strekke på beina igjen! Kjørte en runde i nabolaget i går... oh yes, den er brutal! Man blir litt redd når man gir gass med kalde dekk... Unik bil og det perfekte redskap for ubeskrivelig moro og uhemmet pokalsanking i Corsa Italiana. Dette er ikke som mange andre biler, en lang liste med tilfeldige performance-deler, det er en velutviklet, velprøvd samling med deler og en oppbygning som gjør dette til en komplett maskin som fungerer. Det er bare å sette seg inn trykke på startknappen og banke rundt banen så mye man orker uten å være redd for at ting skal bli for varmt, toppakning som ryker, deler som faller av e.l. Denne bilen er utviklet i 3 sesonger av Corsa Italiana til et velfungerende adrenalinskapende monster. Bilen er utrolig lettkjørt og gir deg ingen overraskelser. Alt som skjer med bilen føles direkte gjennom rattet slik at den gir deg forvarsel om den minste lille ting som skjer. Ganske likt en go-cart. Litt om bilens oppbygning: Bilen er bygget på et rustfritt Bertoneskall (bare det er unikt i seg selv). Finnes ikke rust eller tidligere reparasjoner. Lakkert inni og under. Motor er en 1800 blokk fra en Alfetta. Nybygget og frisk og uten lekkasjer. Garret T3/T4 hybridturbo som trykker gjennom intercooler og doble Dellorto gassere. MSD tenning. 3” eksos, 19 raders oljekjøler. Virkeområde fra tomgang til 6500 rpm. Girer ved 6200, så i praksis blir ikke denne maskinen mer presset enn en originalmotor, mao. nærmest evigvarende. Alt er finjustert av Polly Motorsport til en rapp og momentsterk og ikke minst lettkjørt karakteristikk totalt uten såkalt turbolagg. Føles som en moderne chippet dieselturbo (uten sammenligning forøvrig) Overdimensjonert kjøling med diger aluradiator og ekspansjonstank, så motoren holder konstant 85-90 grader uansett hvor lenge og hardt man presser. Motor yter nå ca 250 hester og nærmere 400 NM i en horisontal kurve fra 2000-6000 rpm. Drivlinje består av det beste man kan få til denne bilen; Alfaholics´værstingprylar bestående av superlett AP racing paddleclutch med aluminium svinghjul og mellomaksel med universalkryss. (ingen gummigreier) Girkassen er original og fungerer helt fint, men jeg har også en spesialbygd variant der Ford Sierra kasser kan brukes. Nå tillater jo det nye reglementet bruk av andre girkasser så da kan denne igjen benyttes. Alle deler finnes; med spesial sprengkåpe, girkasse og mellomaksel med universalkryss ferdig. Bolt on. (og reservekasser fra Sierraer fåes på huggeren til vekslepenger) Bakakselen (hengt opp i 3-link med uniballs og wattlink) er faktisk en original GTA aksel (ca 75% sperre) med feste for såkalt slidingblokk (men selve slidingblocken er erstattet med mer moderne og enklere wattlink. Bare denne bakakselen alene er verd en del penger hos de som kjører historiske FIA baserte løp i Europa vil jeg tro. Bakakselen og sperrefunksjon fungerer perfekt. Bremser foran er spesialgreier fra Alcon produsert for Formel 3000 en gang i tiden. Mao. seriøse greier som samtidig er små nok til å passe inn i en 13 tums felg. Skivene er ventilerte fra Montreal. Har aldri hatt antydning til overoppheting eller bremsefading. Bremsene er dønn like (og supergode) fra første til siste runde. Gulvmontert pedalsett med doble hovedsylindre og bremsevugge inne i bilen. (ingen vakumservo, slik at bremsene føles lik når man venstrebremser og gasser samtidig (overtrykk)) Tannstang fra Fiat med et planetgir montert på rattstammen for halvvering av rattutslag. 1,8 lock to lock. Nå påmontert modifisert elektrisk rattstammeservo fra en Suzuki Ignis med elektronikk fra Rallywiz slik at hjelpekraften trinnløst kan justeres fra ingenting til ganske lett. (så da er siste akilleshæl (svintung styring) sortert ut) Støtdempere og fjærer er Alfaholics´ sitt værstingsett med justerbare dempere og høydejusterbare coilovere bak og fremme. Justert og fintunet i løpet av forrige sesong til perfekt balanse, cornerweight og kjørbarhet. Buret er forlenget med doble rør rett i øvre støtdemperfeste foran slik at støtdemperene får gjøre jobben skikkelig istedenfor at chassiet vrir seg. Aluminiumstank i bagasjerom. Forskjermer og front i ett stykke i glassfiber. Panser, dører bakskjermer og bakluke også i glassfiber. 13x9,5 og 13x10,5 felger med Avon ACB10 dekk. 6 kilos racingbatteri og nybygd minimalistisk elektrisk anlegg uten løse tråder og spaghetti. Følger også med transponder. (montert og registrert) Raceready er bilen 800 kg! Corsa Italianas raskeste bil med rundetidsrekord (for Corsa Italiana serien) (1:05 blank på gamle Rudskogen). Enkelt utført av en høyst gjennomsnittlig sjåfør som meg selv. Vil tippe at en dyktig sjåfør kan leke seg til seier med bedre rundetider enn jeg klarer. Med andre ord en komplett maskin som er ferdigutviklet med alle de rette komponenter som er nøye tilpasset og finjustert i konkurransesammenheng gjennom 3 sesonger. Leveres raceready med nye bremseklosser, oljer og vognbok. Bare å kjøre rett på griden! Med på kjøpet følger en strøken bilhenger som er akkurat så liten at bilen passer oppå og kan kjøres med B sertifikat (med rett trekkbil) Hengeren er så smal at man ikke trenger å ta særlig hensyn til plass på veien. Er det plass til trekkbilen er det plass til hengeren også. Stabil og fin å kjøre med i friskt driv på norske landeveier. Hengeren er forøvrig glimrende til å bruke til andre ting også. Bosskjøring, materialhenting og møbelflytting... Komplett pakke med adrenalinrush for de vågale! Utropspris 150.000,- Interesserte piloter kan nå meg på mail: trond alfakrøll bbe.no
  3. Synd det var en speedokabel Bjørnulv. Lengden skal være 165 cm...
  4. Takk til Bjørn Ivar! Men er det ingen som har en speedometer wire???
  5. Noen som har en speedometerkabel til Bertone? Og en bensintrykkregulator. (sånn med glasskopp under, montert på høyre innerskjerm på Bertoner) trond (alfakrøll) birklimited.no 91877508
  6. Skal du bygge corsaræser og har bare gamle rustne vrak å bygge på. Her kan du kjøpe fiks ferdig rustfri, sandblåst og grunnet GTV. Med gromt bur. Mao all drittjobb er gjort. (den er også skrapet ren og sandblåst/grunnet under). (Bilen har norsk vognkort) http://birklimited.no/?id=33&title=alfa-gtv-116 25.000,- (er ikke til buret og sandblåsinga engang...) trond alfakrøll birklimited.no ****SOLGT****
  7. Har fått i oppdrag å skaffe en bil til noen i 40-50.000 kroners klassen. Skal å kikke på denne i morgen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30548985 Er dette noe å ha eller? Kjente feil og mangler? Spesielle ting å se etter?
  8. Da er Themaen solgt til en ikke så ukjent figur i miljøet...
  9. Themaen kan nå kjøpes separat.. Den skulle vært EU kontrollert nå i mai så nå brenner det et blått lys om man vil kjøre den hjem for egen maskin uten å risikere avskilting. Som før nevnt romler nå høyre fremhjulslager og alle jekkfester og nærliggende områder er rustne. Motor er frisk og fin og bruker under litern på blandet kjøring om man ikke lader max selvsagt. Bremseskiver rundt om og støtdempere fremme nye i fjor. Ellers virker det meste, det er rusten som er problemet og jeg har ikke tid til å sveise på denne også... Om noen er interessert så skrik ut ellers ender denne som spiker og armeringsjern i neste måned. 5000 lapper eller bud
  10. Mer info om 159en: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28313181
  11. Hengeren har tillatt totalvekt på 1300 kg Egenvekten er 372, og den kan da følgelig laste 928 kg. Kostet ny 21.000,- Selges kun utenom om noen kjøper bilen uten henger...
  12. Bertone Brutale: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=31631.0
  13. Med tungsinn og klump i halsen må jeg desverre selge Bertone Brutale... og resten av greiene. Unik bil og det perfekte redskap for ubeskrivelig moro og uhemmet pokalsanking i Corsa Italiana. Dette er ikke som mange andre biler, en lang liste med tilfeldige performance-deler, det er en velutviklet, velprøvd samling med deler og en oppbygning som gjør dette til en komplett maskin som fungerer. Det er bare å sette seg inn trykke på startknappen og banke rundt banen så mye man orker uten å være redd for at ting skal bli for varmt, toppakning som ryker, deler som faller av e.l. Denne bilen er utviklet i 3 sesonger av Corsa Italiana til et velfungerende adrenalinskapende monster. Bilen er utrolig lettkjørt og gir deg ingen overraskelser. Alt som skjer med bilen føles direkte gjennom rattet slik at den gir deg forvarsel om den minste lille ting som skjer. Ganske likt en go-cart. Litt om bilens oppbygning: Bilen er bygget på et rustfritt Bertoneskall (bare det er unikt i seg selv). Finnes ikke rust eller tidligere reparasjoner. Lakkert inni og under. Motor er en 1800 blokk fra en Alfetta. Nybygget og frisk og uten lekkasjer. Garret T3/T4 hybridturbo som trykker gjennom intercooler og doble Dellorto gassere. MSD tenning. 3” eksos, 19 raders oljekjøler. Virkeområde fra tomgang til 6500 rpm. Girer ved 6200, så i praksis blir ikke denne maskinen mer presset enn en originalmotor, mao. nærmest evigvarende. Alt er finjustert av Polly Motorsport til en rapp og momentsterk og ikke minst lettkjørt karakteristikk totalt uten såkalt turbolagg. Føles som en moderne chippet dieselturbo (uten sammenligning forøvrig) Overdimensjonert kjøling med diger aluradiator og ekspansjonstank, så motoren holder konstant 85-90 grader uansett hvor lenge og hardt man presser. Motor yter nå ca 250 hester og nærmere 400 NM nærmest i en horisontal kurve fra 2000-6000 rpm. Drivlinje består av det beste man kan få til denne bilen; Alfaholics´værstinggreier bestående av superlett AP racing paddleclutch med aluminium svinghjul og mellomaksel med universalkryss. (ingen gummigreier) Girkassen er original og fungerer helt fint, men jeg har også en spesialbygd variant der Ford Sierra kasser kan brukes. Nå tillater jo det nye reglementet bruk av andre girkasser så da kan denne igjen benyttes. Alle deler finnes; med spesial sprengkåpe, girkasse og mellomaksel med universalkryss ferdig. Bolt on. (og reservekasser fra Sierraer fåes på huggeren til vekslepenger) Bakakselen (hengt opp i 3-link med uniballs og wattlink) er faktisk en original GTA aksel (ca 75% sperre) med feste for såkalt slidingblokk (men selve slidingblocken er erstattet med mer moderne og enklere wattlink. Bare denne bakakselen alene er verd en del penger hos de som kjører historiske FIA baserte løp i Europa vil jeg tro. Bakakselen og sperrefunksjon fungerer perfekt. Bremser foran er spesialgreier fra Alcon produsert for Formel 3000 en gang i tiden. Mao. seriøse greier som samtidig er små nok til å passe inni en 13 tums felg. Skivene er ventilerte fra Montreal. Har aldri hatt antydning til overoppheting eller bremsefading. Bremsene er dønn like (og supergode) fra første til siste runde. Gulvmontert pedalsett med doble hovedsylindre og bremsevugge inne i bilen. (ingen vakumservo, slik at bremsene føles lik når man venstrebremser og gasser samtidig (overtrykk)) Tannstang fra Fiat med et planetgir montert på rattstammen for halvvering av rattutslag. 1,8 lock to lock. Tungt men effektivt. Støtdempere og fjærer er Alfaholics´ sitt værstingsett med justerbare dempere og høydejusterbare coilovere bak og fremme. Justert og fintunet i løpet av forrige sesong til perfekt balanse, cornerweight og kjørbarhet. Buret er forlenget med doble rør rett i øvre støtdemperfeste foran slik at støtdemperene får gjøre jobben skikkelig istedenfor at chassiet vrir seg. Aluminiumstank i bagasjerom. Forskjermer og front i ett stykke i glassfiber. Panser, dører bakskjermer og bakluke også i glassfiber. 13x9,5 og 13x10,5 felger med Avon ACB10 dekk. 6 kilos racingbatteri og nybygd minimalistisk elektrisk anlegg uten løse tråder og spaghetti. Raceready er bilen 790 kg! Corsa Italianas raskeste bil hittil med rundetidsrekorder (for Corsa Italiana serien) på alle baner jeg har kjørt på. Enkelt utført av en høyst gjennomsnittlig sjåfør som meg selv. Vil tippe at en dyktig sjåfør kan leke seg til seier med mye bedre rundetider enn jeg klarer. Med andre ord en komplett maskin som er ferdigutviklet med alle de rette komponenter som er nøye tilpasset og finjustert i konkurransesammenheng gjennom 3 sesonger. Leveres raceready med nye bremseklosser og væsker og vognbok. Bare å kjøre rett på griden! Med på kjøpet følger en strøken bilhenger som er akkurat så liten at bilen passer oppå og kan kjøres med B sertifikat (med rett trekkbil) Hengeren er så smal at man ikke trenger å ta særlig hensyn til plass på veien. Er det plass til trekkbilen er det plass til hengeren også. Stabil og fin å kjøre med i friskt driv på norske landeveier. Hengeren er forøvrig glimrende til å bruke til andre ting også. Bosskjøring, materialhenting og møbelflytting... For å sukre pillen ytterligere kan også en Lancia Thema S3 turbo SW følge med på kjøpet som er en fin trekkbil til dette. (kombinasjonen kan kjøres lovlig med kun B sertifikat) Themaen er litt sliten og skal til EU kontroll i juni. Kort fortalt; motor er bra, alle foringer er poly, støtdempere fremme er relativt nye Bilstein, alle bremser ble byttet i fjor. Dårlig: rustne jekkfester rundt baut, bakhjulslager som durer litt og kosmetisk rust her og der og litt svetting fra motor. “Gies bort” til pakkepris: 200.000,- Mer moro enn dette finner du ikke engang på tivoli i fritt fall... Alternativt kan Themaen byttes ut i en ´06 159 Sportswagon 16v 150 hk. Sortgrønn met. med lyst skinn og hengerfeste. Pluss da på 200 lapper. Prisoppsummering: Bertone Brutale 199.999 Bertone Brutale med henger 200.000 Bertone Brutale med henger og Lancia Thema sw S3 turbo 200.000 Bertone Brutale med henger og 159 Sportwagon 400.000 159 Sportwagon 200.000 Ford girkasse med påsveist Alfa sprengkåpe og spesiallagd mellomaksel i ett stykke med glidehylse og universalkryss. Youtubeklipp fra noen kvalifiseringsrunder på Rudskogen: 159 2006 mod. 16v 150 hk kjørt ca 130.000: Importert fra Belgia i fjor sommer (= ikke opprustet og mørbanket understell slik norske biler har en tendens til å være etter kjøring på dårlige veier i saltlake) Nettopp utført storservice med regreim, vannpumpe og alle filtre. Nye bremser bak. Mørk grønn metallic med lyst skinn. Lancia Thema Turbo og tilhenger: Tlf 918 77 508 Mail: trond (alfakrøll) birklimited.no
  14. Da venter bare den grønne på å bli hentet... Fine dørpassninger... Originalt motorrom uten bling og lakkerte dingser -slik Øystein ville ha det.
×
×
  • Opprett ny...