Gå til innhold

156TS18103kw

Apprendista
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om 156TS18103kw

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Finner mange 1.8 motorer med AR32201 (eldre motorer?) den jeg har på AR32205 mulig nyeste før skifte.. Har blitt tilbudt topper og motorer men ingen med min kode. F.eks en 1.8 med 01 kode, hvordan passer denne i? også en 2.0ts med hjerne og startsperre. Hadde jo ikke vert feil med en 2.0L... noen innspill om hva som går å hva som ikke går samt hvor mye ekstra arbeid som ligger i å bruke en 011 motorkode eller en 2.0 liter
  2. takk for svar jeg får høre forskjellige ting bytte eller ikke bytte motor.hm får vel ta av toppen og se hvordan det ser ut. Det rare med dette er at reima var ikke røket av. reima var kjørt med ca 2 år og 19.000 km Feil før dette skjedde var luftmassemåleren. fikk så en ny\brukt av en på finn.no Denne var også defekt. forskjellen på defektene var min ga ugjevn motorgang ved start av bil og på 1-3 tusen omdreininger mens den jeg fikk fra han på finn gjor at bilen ved 60 kmt og oppover bremset når jeg ga gass. Hendelse: Jeg kjøpte en dyr motor rens som skal vere i olja 20 min ca før olje skift, filter og 4 av de 8 pluggene skiftet så olje og filte(5W50peaklife mobil1 olje) og satte på den LMMjeg fikk brukt resatte med 90 sekunder med tenning på og 90 av å start med den LLM Kjørrte så ut fra verkstedet og kom 100 meter og kom opp i 60 og jo mer gass jeg ga jo mer bremste den på motorkrafta. bilen begynte å nykke fælt, jeg hadde ikke mulighet å stoppe pga trafikk og kjørte ca 150 meter slik. Da døde motoren og jeg rant inn til siden. prøvde å starte(var som å om start motor gikk rundt uten motor tilkoblet) Sjekket med en gang reg reima under dekselet og den var løs. tenkgte Faen der for reima.... Men til forundring igår da jeg tok dekselet til reima helt av så jeg at den var hel. festet så en 17\19mm på veiven og svinget rundt noen runder begge veier uten problem ogd et var god komp. Merkene fra sist reg reim bytte var der fortsatt og de stemte overens med merkene på motor. Prøvde så å starte bilen og den startet fint i 2 sekunder å døde. ved neste start kom det noen fæle lyder fra motor. Her står jeg nå å klør meg i hode og vet det ikke er motor i norge eller damnoark med kode AR32205 så neste blir vel å ta av toppen å sjekke stemplene?
  3. Hei. Nå er jeg på 3 motor til alfaen min. Har motorkode AR32205 som ikke er lett å få fatt i... mens AR32201 er det nok å ta av. Min er 2002 modell 1.8 manuel bensin Passer de overens eller?
  4. Jeg trengte ikke motor den siste tiden, men idag tok registre reima kvelden etter kun 19.000km..... så var d å finne ny motor med kode AR32205 1.8 ts 2002modell men har blitt meg fortalt at jeg kun trenger slipesett med topp pakning og ny topp?
  5. de har sjekket at alarmen min ikk hadde egen styrenhet og målt å sjkket d som har me antenne t nøkkel å¨gjør. Det er også sjkkt å målt all ldningr til styrenheten, får strøm inn... men får ikke lest data av styre enheten, som igjen gjør at en ikke kan reprogramer e nøkkel\startsperre hører bare snakk om emobiliser jeg , bilen har stått 3 uker hos RSA bil nå, urk....
  6. Problemet er at feilkoder ikke kan leses, får ikke kontakt til å lese. De har tstet å målt sensorer å skjkket at spenningen i ALL ledninger er rett, det var den. snakker om mobilysor å skiftes mest sansynlig eller en second brain of the car ikke vet jeg. tror d va snakk om en styreenhet, er ikke sikker kosta verfall flsk si den må spesialbstilles til min bil fra italia :s Hadde tilåmd ute å så om pæra var røken si gul nøkelkode lys ikke kommer på, hadde det vert feil skulle den jo lyst konstant...hos meg kommer den aldrig opp:O
  7. uff ja de finner ikke ut av d...alle ledninger er målt å gir rett spenning o.l hadde tilåme ute for å se om pærn til gul nøkel kode var ødelagt kan virke som styrenhet\mobiliser er problemet.. har bestilt en ny fra italia, håper d hjelpr
  8. etter mye leting fant jeg en lik til 10 lapper men nå står den igjen nekter å starte,får ikke opp den gule code nøkkelen ved å bri tenningen 1 hakk. får håpe et rele å omprogramering holler å ikke hjerne.. noe er det si det ikke kommer gnist på pluggene. litt rart d kommer bensin frem, hvis d har med startsperren å gjør ang nøkkelen som ikke kommer i displaye?
  9. noen som har en billig visker motor tilfrontrute på en alfa 156 - 2002 min virket mindre å mindre, nå må viskerene hjelpes rundt...går ut fra det er motoren?
  10. Hos meg kommer ikke lyset opp i det hele tatt, d gule lyset me nøkkel som skal komme i 2 sekunder å slukne :S er det feil skal d blinke lenge, ikke være helt dødt sånn som min bil. urk starteren min går også rundt, den har altid startet veldig lett. har kjinet 30 ganger mins uten antydning til start skal sjekke den gule lampen under oljelampaimorgen. du var heldig verfall, min har stått i 3 uker nå
  11. Hei. Jeg har en alfa 156, 1.8 ts stasjonsvogn med motor AR32205 Vindusvisker motoren virket dårligere å dårligere så jeg tok den inn i garasjen. her tok jeg KUN av dekslene å rørte ikke motoren.. Da jeg skulle flytte bilen startet den ikke å her starter d... sjekket sikkringer, at d kom bensin etter å tatt av å på sentralåsen.. d kommer bensin. men kommer ikke gnist \ strøm til pluggene var en fyr som omet sensorer o.l Vi finner ikke ut av det, skiftet bateri så den sto uten strøm noen dager. men det skal vel ikke ver nok til at nøkl systemet resettess å må kodes om? Eneste jeg ser ut fra instruksjonsboka er at ved å vri 1 hakk på tenninga skal det komme en nøkkel der d står code over. er denne ute av funskjon skal den blinke... men hos meg kommer det varselet\tegnet aldrig opp.. noen med erfaring eller en delebil?
  12. til salgs til alfa romeo 156,bensin, manuel, 1.8L ,1997-2003 modell: så har stemplermed ringene(eller hele motoren -veiven),topp, 2 komplette clutcher (litt brukte) og en eksosmanifoil i god stand tilsalgs. [email protected]
×
×
  • Opprett ny...