Gå til innhold

Lofotleif

Apprendista
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Lofotleif

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 19.08.1976

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Lofoten

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei! Noen som har støtdempere foran til ovennevnte bil til salgs ? Finner disse hos Tanc Barrat; http://www.deltaintegrale.com/details.php?Clv=3&C1=1&C2=7&id=2123 Tips om norske leverandører tas i mot med takk :-) Mvh Leif-werner
  2. Glimrende - nå er det lys og varme :-) Takk for bidrag alle sammen :-)
  3. Takk for kjapt svar:-) Skulle ønske jeg hadde sjekket om det faktisk sto pærer i før jeg skrev dette innlegget.... Uansett....Du vet kanskje hvilken type pære som skal stå i der? Ser at det er merket med spesifikk kode på de andre lyskildene der bake, men her er reflektorfolie svidd bort så det er uleselig....
  4. Har fått 2'er feil på manglende tåkelys bak på min Lancia Delta HF Integrale 8V KAT. Det lyser ikke i varsellyset på dashbordet, som skal indikere at det er på, ei heller er det lys i tåkelyset bak. Finner ingen dedikert sikring til dette i sikringsboksen ned til venstre for rattet inne i bilen. Noen som vet om flere sikringsbokser eller andre gode forslag ?
  5. Sitteputa til kona jo - ta godt vare på den & bilen ;-) Hilsen første eier i Lofoten :-)
  6. Heisann! Holder på med en ombygging av fronten på min 1986 Bertone X1/9 til "gammel" stil. Til dette trenger jeg: Grill foran (Type 1975 - 1978) - tror jeg, korrigèr meg om jeg bommer på årstallet. Blinklys (med parklys) foran som passer i de allerede utskjærte hullene. Spoiler-"leppe" foran. Mvh Leif-Werner
  7. Gode nyheter - nå blir det stemning i menigheten God langhelg!
  8. Lancia Delta Integrale HF søker selskap i garasjen av en Fiat/Bertone X1/9. Nyervervelsen skal være i god stand og klar til å brukes. Prosjekt og rust er "no go". Biler med såkalt "småplukk" ligger i grenselandet og det skal i så tilfelle være minimalt av dette mindre plukket - som i mange tilfeller eskalerer til "big issues". Ergo; Pen bil i god stand ønskes kjøpt :-)
  9. Helt enig i at også tidlige Intergraler, deriblant også 8V, bør få ta del i prisstigningen. Det var jo tross alt med disse at rally-eventyret begynte :-) Legger merke til en liten skepsis/motstand ovenfor 8V modellene i det norske markedet. Det skjønner jeg ikke helt, men nå har jeg heller intet sammenligningsgrunnlag. Har kun kjørt min egen 8V-Kat og den er jeg veldig godt fornøyd med. Akkurat denne modellen har identisk drivverk, kraftfordeling og optikk som en 16V fra samme periode. Selvfølgelig kan man alltids ønske seg litt mer "power", men akkurat det samme ønsket kan sikkert oppstå selv med en EVO ;-) Mekanisk sett så har det kommet meg for øre at 8V motorene er meget solide konstruksjoner og ikke så ømfintlige for manglende vedlikehold (f.eks reimbytter) som en 16V motor. Ikke for at det er noen grunn for å slurve med vedlikeholdet - Gud forby! Min versjon er faktisk den mest sjeldne "storserie-produserte" varianten med bare 2700 eksemplarer bygd for det sveitsiske/sør-tyske markedet. I samlerkretser skulle jo det alene tilsi en viss verdi og inspirerer jo bare til ytterligere pleie & omsorg ;-)
  10. Synd at markedet er tyst og at menigheten (og i noen tilfeller også pengeboken) for det spesielle er så liten i Norge. Slik trenden er nå - både mtp kronekurs og norsk prisnivå på entusiastbiler - er det altfor mange som forsvinner ut av landet. Tviler på at det vil bli mange av de bilene som nå flytter fra landet som vil finne veien tilbake igjen...
  11. Iallefall for de som skal selge; http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69087623 Det har jo tidligere vært en del synsing rundt prisene på EVO-modeller og med denne prisantydningen så kan vi vel slå fast at tidlige Integraler er vel så verdifulle - minst!
  12. Heisann! Jeg har brukt Tanc Barrat i England. Godt fornøyd så langt. ( www.deltaintegrale.com ) Ellers kan du jo høre med Ital Service As i Oslo, de kan visstnok skaffe en del. ( www.ital.no) De er uansett meget dyktige på disse bilene. Lykke til
  13. He he - mange fornøyelige teorier om hva som kunne ha hendt med undertegnede Til info så er herren fullt oppegående men pr tiden ferierende laaaangt sør i Europa. Beklager så mye til de interesserte at jeg selv ikke har tatt meg bryet med å oppdatere tråden. Til det finnes der ingen unnskyldning - mea culpa. Uansett - der ble forsøkt utformet en avtale mellom verkstedet og meg. Vi kom aldri helt i mål med dette da jeg ikke er fornøyd med avtaleteksten. Forhåpentligvis vil den kunne endres etter at verkstedet som tok over jobben får komme med sine uttalelser. Bilen ble "fraktet" fra opprinnelig verksted til nytt. Dessverre valgte de å slepe den, til tross for flere oppfordringer til å frakte den på bilhenger.... Uten at jeg er helt sikker selv på hva konsekvensen egentlig kan være? Påtroppende mekanikere har også brukt noe tid på dette prosjektet da det skulle tas "innimellom". Etter demontering av kassen ble det etterhvert konstatert feil montering av utløserlageret - heldigvis. Dette medfører at jeg har anskaffet riktige deler og at verkstedet har gjort en dårlig jobb. Har ikke fått hentet ut bilen enda, men den skal ifølge verkstedet fungere utmerket nå, det har dog ikke jeg fått testet ut enda. Jeg har heller ingen formening om hva denne "skøyen" totalt sett vil koste meg. Den diskusjonen er enda ikke kommet igang... Ergo,vil det si at eventyret ikke er ute og at flere oppdateringer vil komme. Takk for tålmodigheten og ha fortsatt fin sommer :-)
  14. Noen som kan fortelle meg originaldimensjonen på svinghjulet til en Lancia Delta Integrale HF 8v Kat fra 1989 ? Skal bytte kløtsj og har så langt hatt problemer med å få den nye til å passe. Og ja - delenummer på kløtsj passer med database for ettermarkedsdeler, så nå sjekkes mulighetene for om ettermonterte uorginale deler skaper problemer. (Vi vet enda ikke om svinghjulet er byttet da serienummeret ikke er synlig lengre)
×
×
  • Opprett ny...