Gå til innhold

sirkus karlsen

Artigiano
  • Innholdsteller

    72
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om sirkus karlsen

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    siljan

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 850 snurrer jo motsatt av de fleste andre motorer, så hvis du skal bruke 850- gearboxen er hondamotorer fra 90-tallet verd å ta en titt på. Martin sysler litt med den tanken veit jeg Sjekk ut http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=110&start=825
  2. Skal koble bort EGR og og har i den forbindelse tatt av innsuget på min dieselpurke. Her er det en del koksing eller avleiringer om du vil. Er det noen som har tips på hva som løser opp driten. Eller er det bare mekanisk hardt arbeid som må til?
  3. Noen som veit noe om denne? Solgt?
  4. Jeg er vel litt sånn halvhypp. nitti5tolv nitti2femten ring da vel
  5. Hei Godt å høre at du fortsatt har giv og at ikke unger og hus tar all livsgnist fra deg! Jeg er på ingen som helst måte noen ekspert på motorer og langt mindre på alfamotorer, men de fleste motorer fungerer jo nokså likt. Mitt råd er å begynne med det helt elementære. Tenner alle pluggene som de skal? For sikkerhetskyld bytt de.Tenningsrekkefølge, 1,3,4,2, ? Kan du ha byttet om på pluggledningene? bensintilførsel, Er det et T-stykke mellom forgasserene som kan være tett? Se etter om det kan være overslag i pluggledningene, Opp med panseret i mørket og se etter gnister på avveie... Problemet som ODDATLE sikter til i innlegget over her kan lett sjekkes ved å spraye litt forsiktig med startgass rundt innsuget Som regel er det en enkel feil. Når dette er sjekket grundig kan du gå litt dypere i materien. Et par ting til. Les les og les. Helt til du har fortsått hvordan det fungerer og hvordan det skal være. IKKE gjør ting fordi du TRODDE det skulle være sånn. Du MÅ VITE og forstå. Så lærer du en hel del på veien. Og mestringsfølelse skal du ikke kimse av Lykke til og hold oss oppdatert
  6. Gull Ringer deg en dag før jeg kommer, er jo bare en liten svipptur fra Siljan
  7. Hvor holder du til? Hadde vært fint om jeg kunne låne den, bare for å se om den passer fysisk.
  8. he he Skien... jeg er hypp hvis du er på farten her i området...
  9. Tror dette er en god ide... http://www.ebay.com/itm/NEW-HIGH-TORQUE-STARTER-MOTOR-FIAT-ABARTH-850-0-9L-1967-73-0-001-157-008-/121086043741 850 og 600 startere er vel kjent for å bli litt "trøtte" især når bilen er varm. Hvis du har en gammel ødelagt en er jeg veldig interessert i å låne den for å se om jeg kan bruke 850 starter i min 600 med 850 svinghjul
  10. Jeg har kjørt 1,5 sesong på Yokahama A048 S på en Fiat 124 sport. Bilen er pigg, senket og full av polyurethan foringer. Så man får ganske konkrete tilbakemeldinger. Altså ingen daily driver, men blir brukt 2-4 ganger i uka A048 sitter utrolig godt intet mindre enn helt rått spør du meg. Litt dårligere på vått seff, men ganske bra der også. Syns de var veldig stive og bra i sidene. Siden jeg kjører 205/60-13 blir dette ofte merkbart dårligere med vanlige gatedekk. At de blei helt utslitt på 1,5 år er egentlig ikke et tema når det sitter så bra som det gjør. Og det ser jo tøtf ut Og vi må vel være såpass ærlige å si at det er viktig det også... På min bil fikk jeg problemer med sporing, mye sporing! Dette blei gradvis verre ettersom dekkene blei mer slitt. Det skal legges til at bilen har ET på 25 originalt og disse felgene har ET helt i nærheten av 0, husker ikke i farten og i tillegg 5mm spacer pg.av konisk senter på felgene. I går byttet jeg til noen Sumitomo htr 200 jeg hadde fått av en kompis for en tid tilbake. Disse har jeg ingen referanser til. Dreide opp senteret på felgene for å slippe spacer. Og bilen er ikke til å kjenne igjen. 99% av sporing er nå borte. Har ikke fått grisekjørt skikkelig med de dekkene så vet ikke hva de er gode for, men de har ikke så direkte tilbakemelding som A048 og virker naturlig nok litt "slappere". Har ikke fått slipp med de enda men du får fort en feeling på at de ikke er like klister som A048'ene. Så for å koke det litt ned. Jeg kjøper ikke A048 til den bilen igjen med mindre jeg skaffer et sett felger til som jeg kan sette på hvis jeg skal på bane ell. Mulig det finnes gateslicks som er "rundere i kantene" enn A048 som kunne fungert bedre på min bil. Tips mottas gjerne
  11. Kan også lett gjøres med en forlenget plugg og gradskive. Enkelt og nøyaktig. Litt ned på denne fjasete garasjetråden kan du se hvordan.... http://www.sportsbillosjen.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=1976&start=405
  12. Herlig retroporno. Blei skikkelig det der! Jeg jakter og på kulehøyttalere, så hvis du vet om noen, gi meg et vink.
  13. ;D ;D Gratulere med deilig bil. Hadde en prat med Mr. Gasolini i går og han var... ja hva skal jeg si..... entusiastisk i stemmen Det var visst mye som føltes riktig Gratulere!
  14. Hah dette er bare så sykt fett!!! Aldri sett noe liknende. Bart, alla Ron Swanson/Nick Offermann bør være et kriterie for å betjene dette fantastiske panelet! Utrolig kult
×
×
  • Opprett ny...