Gå til innhold

tstens

Apprendista
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om tstens

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hjalp ikke å rense sensoren (var fullstendig klogget m skit ) da blir det å gå over slanger . Tok for morro skyld av EGR og spjeldhuset m vakuum actuatoren også . Dette var også innbakt i møkk . Har nå ligget i ultralyd bad og er renere enn en barnerumpe . Ser også at selve innsugsmanifolden også er veldig tilgriset inni . Mulig jeg tar den i samme slengen . Har observert at det er sprekker/krakkeleringer i flere slanger . Bør kansje skifte ut allt tenker jeg , så får jeg håpe at problemet er borte . Har tenkt å selge bilen . Da er det grei at ting er i orden . En annen ting,siden jeg fikk motor lampe(rød)(kommer og går) så har det vel kansje blitt logget en feilkode ? Terje
  2. Takk ,da får jeg gå over slangene og rense sensoren. Terje
  3. Hei Har et lite besynderlig problem .Under akselerasjon(ikke full gass) så begynner turbo å pulsere(høres det ut som).Får en slags "wastegate dumpe lyd" og bilen går rykkete.Blir borte v fullt pådrag eller slipp av gasspedal. Har lest litt rundt dette på andre forum og det er nærliggende å tenke på MAP sensor.Finner ikke noe bilde hvor denne sitter .Har tatt av motordekselet og ser en sensor som sitter på manifolden bak EGR. Er det denne ?i det siste så kommer også motor varsellampa på v pådrag og slukker igjen nå jeg slipper gassen.Noen som har vært borti lignende ?.Har sett litt på slanger men kan ikke finne noe å sette fingeren på. Mvh Terje
  4. Da har jeg funnet ut av problemet.Via Alfaowner forumet så jeg et tips om at en "fuel cutoff switch" kunne ha trippet.Den sitter under førersete .Trykket på denne og vips så primet pumpa og bilen går nå som normalt. :)hva som forårsaket trippen er uvist,vi får se om det gjentar seg . Mvh Terje
  5. Hei,ja det er denne lyden jeg ikke har nå.Har prøvd flere releer (fra en hoggeri bil)uten at det hjalp.Har dradd ut og inspisert det som er av relevante og urelevante sikringer ,og alle er hele. har som nevnt ingen spenning på pluggen til Pumpa i tanken hverken under gløding eller turning på starteren.er det noen som har tilgang på wiring diagram til 156 ? må ha dette for å få feilsøkt videre. Kom summelyden fra motor rommet eller fra tanken ? Lurer litt på startsperre , kutter den spenning til pumpa montro ? Terje
  6. Skal prøve et nytt rele (sitter vel i boksen foran batteriet ?) litt uklar oversikten i manualen. Sikringen ,sitter den i boksen oppå batteriet ?skal sjekke pumpa foran , men er nok ikke den . Ingen lekkasjer å se . Er det lett å være å høre pumpa i tanken når den går ? Ellers takk for tips . Terje
  7. Hei folkens Som overskriften sier så vil ikke motoren starte.Bilen gikk normalt ,stoppet bilen for et par timer utenfor idrettshallen her hjemme og den ville da ikke starte etterpå.Glødinga virker(ganske nye glødeplugger.Nettopp byttet Veivsensor(pga startprobler og bilen har gått bra i 3-4 mndr etter det).Kan legge til at motoren ryker kraftig v kraftig pådrag. Regreim er nettopp byttet(sjekket at kamaksel roterer) Virker som den ikke får diesel har nå målt i pluggen til pumpa i tanken og får ikke noe måling der når jeg skrur på tenninga(hører ikke pumpa går heller) .Finner ikke noe sikring for pumpa ,Hvor er den? har tatt av en hurtigkopling for diesel slangen oppå filteret uten at det kommer noe ut av den.Mistenker strøm tilførsel til pumpa.En annen ting er at jeg normalt(tror)hører en kort summelyd(pumpe) når jeg skrur på tenning og gløder.Denne lyden er nå fraværende , etter at problemet har kommet.Regner med det er en pumpe fremme v motor også? Releet til pumpa(i følge Bruksanvisningen)klikker v vridning av nøkkelen ,så det virker høres det ut for.er litt tom for ideer her nå.Allt av sikringer ser ut til å være intakte Noen av dere der ute som har erfart noe lignende.Typisk at sånt skulle komme nå da jeg er i ferd med å annonsere bilen for salg.Kan legge til at bilen har rullet 265 000 km. Mvh Terje Stensrud
  8. Hei takker for svar ,er den i sølv som frister ja :-).Veldig pene biler. Vi får se om det blir en tur innover til byen over helga Terje
  9. Hei igjen Snakket med en kompis på Fyksen og han nevnte noe i samme gate.Tar en tur til han over helga for å se om det er noe på diagnosen. Takk for tipset ,skal forfølge den videre.Ellers så har den nok ikke tullet alle 250 nei he he.Men de siste 4-5 k så har det vært litt grums. synd hvis det skal ende med dette.Bilen har nylig vært igjennom Eu og m nye GTA felger og ny reg reim og masse anne nytt ,så hadde jeg håpet den holdt en god stund til. Vi får se. Mvh Terje
  10. Hei . Min 2001 156SW 1,9 jtd , har vel passert middagshøyden og innbyr ikke til tillit lengre dessverre . Har så smått begynt søken etter en ny bil. Har sett på en 2008 159 2,4 jtd m 42000 på meteret . Bilen er å se på Finn. Noen betraktninger rundt denne modellen hadde vært fint :-) . Hadde vært morsomt med noe som sparker litt ekstra fra seg . Mvh Terje
  11. Hei folkens , har et merkelig problem. Under normal kjøring så dør motoren plutselig . Prøver å starte m en gang uten reaksjon. Lar'n hvile i 4-5 min så starter den m en gang . Kjører så et stykke , og det samme gjentar seg . Begynte med dette for et par dager siden. Til å begynne med med ca 1 time intervall . Blir nå oftere og oftere (ca 5 min nå) . Noen aning hva dette kan være? Til info så er dieselfilteret går 5-6 tusen siden bytte. Tot har bilen tullet 250 000 km. Mvh Terje
  12. Hei igjen.Heller nok mot svaret ditt Arvid,ang dynamoen.Har nå montert en 6PK1600,fungerer fint.så vi lar'n være . Får nå konsentrere meg om de 5, 2er feilene jeg fikk på EU kontrollen. :-\.
  13. Hei igjen,har fått tak i Reim som er 2 mm lengre en den som satt der.blir å montere den.Har ikke peiling på hvorfor jeg må bruke kortere enn det som er oppgitt .mulig det har blitt byttet generator en gang(uoriginal)og så har man "taget hva man haver".Uansett ,bilen kommer på veien igjen :-). Terje
  14. Tenkte på det .Er det mulig å rute reima på forskjellige måter?.Har et kart på det,for lang når jeg følger den. TS
  15. Hei folkens ,har et problem jeg ikke blir klok på.Har kjøpt ny drivreim etter at den røk av.Den nye er alt for lang(original hos motorforum).Prøvde hos Bilxtra samme der .Bestillte også nytt løpehjul(lager gåent) dette var også forskjellig.Alle ble bestillt på bilens reg nr.Nå sjønner jeg ingenting.Det var 2 alternativer ,med og uten ac.Min har.Begynner å mistenke at forrige eier har jobbet på egenhånd her.På den nye reima står det 6PK1836,på den gamle står det 6K1658.Er dette lengden ?Svar taes imot med åpne armer. Mvh Terje Stensrud
×
×
  • Opprett ny...