Gå til innhold

PASSIONE

Apprendista
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om PASSIONE

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Drøbak
  1. Lageret i pumpa hadde tatt kvelden så den gnagde på huset til den satt bom fast, da tok det ikke mange sekundene før reima brant av. Bestilte ny pumpe fra England for en rimelig penge så var det tut og kjør igjen :-)
  2. Noen som har en ny turbo til 159JTDM 8V liggende på hylla? Vår valgte å ta kvelden i helga...tar gjerne imot tips om hvor det event lønner seg å handle
  3. Da ble manglende turbotrykk lokalisert til en gåen turbo Om du har en passende turbo til denne eller har et godt tips hvor det lønner seg å kjøpe en er jeg lutter øre... Anders
  4. Har to knekte framfjærer som må byttes.
  5. Hei Har du målt spenning på batteriet? Om det er bra kan det høres ut som starter releet har tatt kvelden.
  6. "bruk avdrager på hjulet til oljepumpen/fordeler. Det er "løst" når bolten i senter er løst. Oljepumpen trenger forøvrig ikke å times. Så lenge veiva og kammene står rett, er ikke motoren mekanisk ute av synk. " Oljepumpen klarer seg nok fint uten timing ja Var fordeleren jeg tenkte på, den drives jo av samme hjulet så tenning og stilling på rotoren vs hvilken kabel som får gnisten er jo nå ute av synk.
  7. Hei artsfrender! Har støtt på et par utfordringer ved bytte av vannpumpe på min GTV6 og frir til forumets orakler og deres erfaring Gjorde dette for mange år siden på min forrige GTV men kan ikke huske at det var så kronglete som det virker nå... I den gamle satt originalmotoren fra 85 mens motoren i denne kommer fra en 75 America 2,5 fra ca. 87 Det ser ut som jeg må ta av reimhjulet til fordeler/oljepumpe for å komme til den siste bolten som sitter bak dette. Løsnet bolten i senter og regnet med at det satt på aksel med splines eller lignende men det lar seg ikke rikke. I verkstedhåndboka jeg har står det ingen ting om demontering av dette så tips her tas i mot med takk! Utfordring nr. 2 er at jeg lagde meg en enkel "kamdrevlås" så de ikke skulle flytte seg men glemte drivhjulet til fordeler/oljepumpe så det er ute av synk.. Noen enkel vei å få den på rett plass eller må jeg ta plassering av rotor og justering av tenning fra scratch etterpå? Innspill tas imot med dype bukk da våren har meldt sin ankomst så det rykker i gassfoten og ørene lengter etter golyd fra Bussoen Anders
  8. Takker for info, det gir et godt utgangspunkt for å finne noe som passer! Vet ikke ennå om jeg går for 16'' eller 17'' selv men får titte litt på nett. Anders
  9. Hei Stefan, nydelig bil du har og med rette fargen i tillegg Jeg er på let etter nye felger til min og synes de du har på din fyller hjulhuset perfekt. Har lett en del på nett etter rette mål på bredder/innpress uten å finne noen mal på dette til GTV'n, ville vært til stor hjelp om du kunne poste meg målene på dine. Anders
  10. Da var årets siste luftetur unnagjort, ble 25 mil på en fin lørdag sist helg. Det kunne endt langt mindre hyggelig enn det gjorde da viftereima begynte å bråke når jeg bare var en drøy km hjemmefra... Etter litt blunking i ladelampa og den velkjente lukten av svidd gummi ble det tyst og lampa lyste konstant. Var bare et minutt hjemmefra så jeg tok sjansen på at den ikke kokte på den korte biten og putret hjem. Fikk tak i ny rem på Mekonomen og skulle sette den på i dag, da oppdager jeg at vannpumpa sitter bom fast...får så vidt rikket hjulet noen mm. med tang! Har ikke fått noe forvarsel på at noe var i gjære med pumpa, noen som har opplevd det samme? Tar gjerne imot tips hvor det lønner seg å handle ny også, må bare finne ut hva jeg skal bestille. Antar det er noen variasjoner av denne ute å går, er det mulig å finne rett pumpe utifra motornr? Den er iflg forrige eier fra en 75 America 2.5 - Nr er: AR01911*A69295
  11. Sjekket i helgen og fant at det ene stemplet lå langt utenfor limit, de tre andre var godt innenfor (0.05) Justerte og fikk dermed pedalen opp flere cm så nå stopper den max på ca 3/4 vandring, det er innenfor komfortgrensen Ikke helt overbevist når det gjelder bremseeffekten men mulig jeg er blitt bortskjemt med 159'n. Vet ikke hva slags klosser som er montert så jeg får starte med å finne ut det tenker jeg. Skramlingen bak de siste 10m til stopp er der fremdeles men det får bli et vintertema, nå gjelder det å kjøre på de fine høstdagene som byr seg. Takker alle for engasjement og innspill! Anders.
  12. Er en 2,5 fra 75 America som forrige eier hadde selv. Tror den er rimelig standard men går godt og høres godt Annen innsprøytning iflg C.A. ellers lik original GTV, servo og AC (utkoblet) er også transplantert. Innredning er beige stoff, feilfri (men de trenger en rens) og har god komfort. Synes sidestøtten er god nok til inspirert kjøring også. Er veldig fornøyd med svenskehandelen ja, vi får få til et felles beundringstreff før snøen laver ned. Holder til i Drøbak, lager god kaffe så det er bare å melde sin ankomst Anders
  13. Da blir det justering til helgen så satser jeg på at det blir bra. Takk for bra innspill alle sammen!
  14. Morro! Vi må jo få til et trilling-treff en gang da Husker begge lå ute samtidig ja, 3 liter og skinn i din er det ikke? Liker denne fargen selv, synes den får frem de flotte linjene i karrosseriet godt. For min del ble prisen det som lokket til å se på denne først, når den også viste seg å være velholdt slo jeg til med en gang. Ikke ofte man kommer over en helt rustfri GTV6 Eneste jeg måtte gjøre ifbm visning var å heve eksosen litt. Synes lyden ble ganske fin etter ombyggingen og
×
×
  • Opprett ny...