Gå til innhold

jr.phoenix

Apprendista
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om jr.phoenix

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 17.06.1971

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Akershus
  1. Jeg syns nå designet på produksjons-brera'n er veldig lik orginalen. Den store forskjellen (om man kan kalle den stor) er størrelsen, den har blitt både smalere og høyere en konseptbilen Brera. Men uansett syns jeg den er utrolig tøff!
  2. Heisann! Noe der ute som vet priser på drivaksel til GTV 916? og er det penger å spare på å bestille dette fra utlandet, f.eks EB-spares? Kjetil
  3. Noen gode forslag til hvordan jeg skjekker om det trekkes for mye strøm? Litt grønn på området...
  4. Det er jeg også redd for... men en slik må da være mulig å få tak i brukt? eller? Noen som vet?
  5. Det er radiatorvifta jeg snakker om ja... Motoren går varm etter litt aktiv kjøring når denne ikke starter Snakket med MF Østre Aker, og de hadde ikke registrert delenummer på denne en gang. Ikke byttet noen slik i Norge før påstod han... Det er altså selve sikringsboksen hvor releer til radiatorvifte samt AC sitter.
  6. Nå har jeg fått mere info/innsikt i dette her, det er et printkort som disse releene sitter på som synes å ha tatt kvelden... Noen som vet om dette er å få tak i??
  7. Edit: Det jeg så fint kaller termistor skal selvfølgelig være rele. Det er rele for normal og rask viftehastighet, par rele for AC og en sikring til AC.
  8. Tror ikke det er den, fant ikke noe feil på tempfølere. Det sitter en firkantet 'boks' under det sorte dekselet på venstre side. Deksel som ligger over hjulbuen på GTV. Denne 'boksen' har noen termistorer (tror jeg det heter) for vifte og AC, tre for vifte (en på av? også en for hver av hastighetene på vifta?) + to for AC. Virker som om denne er gåen (termistoren(e)) Håper dette var forståelig. Kjetil
  9. Jeg har fått trøbbel med vifta på GTV'n min, den vil ikke starte... Har blitt feilsøkt og kommet frem til at det er en form for viftestyrer som har problemer. Denne sitter under deksel på venstre side i motorommet. Noen som kjenner til denne? Dyr å bytte? mulig å reparere uten å bytte?? Veldig fint om noen kunne hjelpe med dette. Bilen går veldig fort varm uten vifte... :-\ Dette er en GTV 916 2.0 TS (95 mod).
  10. Jeg tenkte det samme. Fikk krangla meg til en time hos MF Østre Aker i morgen tidlig, så får vi se hva de finner ut....... /Kjetil
  11. Hei, fant du noe ut av dette?? Jeg har også fått de samme symptomene på min 95 mod. GTV 2.0 TS.... fusker/lugger litt på lave turtall, litt sen gassrespons? Virker grei på høyere turtall. mvh Kjetil S.
  12. Hmm, høres spennende ut men jeg er litt grønn på dette her. Hva innebærer egentlig tuning av kammer og chip?? :-\
  13. Takk for raske svar. Dette blir min første alfa og jeg kjenner derfor ikke disse bilene veldig godt. Jeg føler at jeg er i gode hender hos Carrozzeria alfa og har fått veldig mye god hjelp og informasjon av Glenn der. Jeg betaler gjerne litt ekstra for denne tryggheten så lenge det ikke er overpris (noe jeg ikke har på følelsen av at det er) Har jo prøvd bilen da, og det var "love at first sight" offkårs!! ;D
  14. jr.phoenix

    GTV -95 mod.

    Hei, Jeg har en 1995 mod. GTV på hånden. Ønsker i den forbindelse noen kvalifiserte meninger om dette er et godt kjøp. (jeg er ikke veldig kjent med disse i utgangspunktet). Bilen står hos Carrozzeria alfa, se link. http://www.carrozzeria-alfa.no/tilsalgs_brukt14.html Får kanskje nevne at jeg får den for 150.000. Slitte deler byttes også inkl. i prisen (foringer, foring i forb. støtdemper etc.) Den skal være i godt teknisk stand når jeg overtar den. Grunnen til at jeg spør er en bemerkning jeg fikk når jeg var i kontakt med Elcon bilfinans. Han påstod at dette var høy pris for denne bilen....... Kan noen her kommentere dette?? På forhånd takk. KS
×
×
  • Opprett ny...