Gå til innhold

Turbokalle Senior

Apprendista
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Turbokalle Senior

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Må bare få skryte litt av den lokale Alfa pusheren her i byen,konas 159 ville plutselig ikke gå som den skulle og motorsymbolet kom opp i dashbordet,hun kjørte sporenstreks til RSA og de heiv seg rundt og leste av feilkoden som viste seg å være tett partikkelfilter,jævlæ diesel drit,de brant rent filteret slettet feilkoden og vips var vogna som ny. Den største overraskelsen kom da hun skulle betale,nei dette skulle de ikke ha noe for var svaret vi fikk til vår store overraskelse,så det endte med at madamen avtalte prøvekjøring i morgen av en ny Guiletta ,ikke sikkert at det blir billig likevel he he
  2. Hei Hadde samme problem på min på begge sider foran og venstre bak,problemet viste seg spesielt ved mye regnvær,da kunne man se at det lå mye vann på topp av tetningslist mellom dør og karroseri når man åpnet dørene. Problemet lar seg forholdsvis enkelt løse ved å fjerne dørtrekkene slik at man kommer til platen mellom dørtrekket og ytterdøren da det er her problemet ligger. Nevnte plate er skrudd i ytterdør men det er ikke nødvendig å fjerne denne helt,selv om jeg gjorde det,her har de vært litt gjerrige med tetningsmassen som er brukt,legg på ny og nok masse så er problemet borte skal du se,var ihvertfall det som var problemet på min,lykke til Mvh Kenneth
  3. Etter en gennomgang av bilen sammen m maleren i dag ble det besluttet å lakke hele vogna,lakkereren fortalte og at de hadde lakkert flere relativt nye alfaer den siste tiden,et par tre stykk så ferske som 6 måneder ,blir dyrt men blir deilig å få vogna tilbake m blank lakk
  4. Jepp,slipper i skjermkanter og framkant panser og langs kanaler,jævli irriterende og ikke minst DYRT Å FÅ UTBEDRET PÅ EN SKIKKELIG MÅTE
  5. Byttet olje og oljefilter samt luftfilter og demontert innerskjermer og div på 159 og levert vogna til maleren for å få på litt ny lakk på framskjermer og panser pga galvaniserings slipp.
  6. 150 hk turbo diesel km 150 Org alfa lettmetall på sommer-vinter henholdsvis 17 og 16 tommere(nye vinterdekk november 2010 Good Year) 2 sone klima-navigasjon-skinninteriør-cruisecontroll-el vinduer x 4-regnsensor-parkeringsensorer foran bak-sentrallås og ellers alt en moderne bil er utstyrt med. Regrem-løpehjul-strammehjul-vannpumpe skiftet november 2010(merkeverksted) Nye skiver og klosser på alle hjul høsten 2010-nye org gummimatter-nytt front emblem-nye tåkelys foran-nytt 72 amper varta startbatteri-komplett servicehefte(skiftet olje-filter 2 ganger i året utover servicer) Bilen selges for 146 tusen pga galvaniserinslipp på venstre forskjerm og en del stensprut i lakk,bilen har ingen bulker Selges pga overgang til pick up som selvsagt kan tas i bytte,legger ut bilen her før den havner på finn,vogna står i østfold Tlf 47377132 Kenneth Bilder kommer
  7. hadde en slik for noen år siden og er helt enig i at chassi og bremser er helt på høyde med det beste,dessverre kan ikke det samme sies om motor,slet m varmgang pga liten-utilstrekkelig oljekjøler-svak clutch og diverse elektronikk problemer,reservedeler ble etter hvert håpløst å få tak på,hvis du ikke vil vente 6 mnd på de da. Etter en sommer uten så mye kjøring gikk jeg lei og ville bytte den inn hos forhandler,fant ikke en eneste forhandler som ville ta i den m tang engang. Ser at det fra tid til annen dukker opp modeller fra sent nittitall til rundt 50 lapper,de blir ALDRI solgt,skal du absolutt ha deg italiensk sykkel er det nok av andre å velge i,ellers finnes det jo en god del japse sykler som er fullt på høyde og bedre enn sine italienske artsfrender
×
×
  • Opprett ny...