Gå til innhold

MissSpider

Apprendista
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om MissSpider

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Kvinne
  1. Haha! Støv på dekket :-) Husker en gang en mc-lærer som hadde en Laverda, han sa at "med denne sykkelen kjenner jeg ikke bare at jeg kjører over en sneip på gata. Jeg kan kjenne hvilket røykmerke det er også." Noe sånt er vel overførbart til Alfaene, da! Jeg er enig med de to siste talerne, og det er en av de mange gledene jeg har med denne bilen. Kjenner veldig godt hva som skjer, og liker at den krever min fulle oppmerksomhet hele tida. Var ellers på Rudskogen i helga, dessverre ikke med Spideren, men var hangaround og kjørte mc sammen med desmodromene på fredag. Utrolig artig bane! Og skikkel artig å få med første del av lørdagen, med sååå mange fine og artige italienere på fire hjul! Stor moro og underholdning
  2. Om bremsene hadde satt seg fast på ett eller flere hjul, så ville vel det kjentes i form av lukten av svidde bremser, eller hva? Nå står den for en gangs skyld under tak, til jeg er tilbake i oljebyen igjen til uka. Ikke så lenge denne gangen, med andre ord. Men den har faktisk vært så godt som vibrasjonsfri de siste par dagene, så jeg heller til Alfa^2 sin teori, den høres logisk ut i mine ører. Bremsene har fått seg noen kraftige runder, og det ser altså ut som om det var det som skulle til. Så får jeg følge med nøye og kjenne godt etter framover. Jeg er ellers en smule paranoid og hyperfølsom for lyder og vibrasjoner i bil, kanskje en dårlig egenskap som Alfa-eier? ;-p
  3. Igjen - takk for innspill! Jeg fulgte AlfaAlfas råd (jeg har vært på rett spor, men er - som han ganske riktig påpeker - for veloppdragen og flink med bremsingen til å ta den helt ut (inn)), og det ser ut som om det faktisk funker. Det kjennes i hvert fall mye bedre nå, bare en svak vibrasjon igjen. Ikke i nærheten av det som kom i starten. Så det ser ut til at jeg foreløpig slipper unna skivebytte. Men gjemmer de tipsene jeg har fått om forhandlere :-)
  4. Oouch.... håper jeg slipper å sette på nye. Kjører litt til, og håper det går seg til. Hvis ikke så blir det vel å bite i det sure eplet. Kjenner nok ingen som kan dreie av noen millimeter, dessverre.
  5. Takk for tilbakemeldinger! Den har stått parkert i relativt fuktige omgivelser en stund, ja. Stavanger, nærmere bestemt.... Når jeg ser på skivene nå, så ser jeg ikke spor etter rust lenger. Men det er kanskje ikke alt som er synlig, som gjør utslag heller? Tar i hvert fall tilbakemeldingene med i regnestykket, og kjører litt til. Håper på litt sol og sommer, så jeg får påskudd til å ta en litt lengre tur enn tur/retur jobb :-)
  6. Hei Alfisti! Jeg har en 2000-mod Spider, 1,8 (tysklandsimport). Etter ferien fikk jeg en ubehagelig overraskelse da jeg kjørte bilen for første gang igjen: det oppstår en kraftig vibrasjon under oppbremsinger. Bilen har stått parkert i nærmere en måned mens jeg har vært på ferie, og denne nye vibrasjonen oppstod ved første kjøretur, og har siden fortsatt. Det hører også med til historien at det kom skrapelyder fra skivene under den aller første oppbremsingen, men det har jeg opplevd med andre biler tidligere, i samme situasjon, og la ikke så mye vekt på det. Men den kraftige vibrasjonen som så oppstod, er altså noe nytt for meg. En teori er kast i bremseskivene. Men hvordan kan det skje, bare av en måneds stillstand? Bilen har vært parkert i lange perioder tidligere også, uten at noe sånt har skjedd. Kan det være noe som ikke er festet godt nok? Jeg har sjekket alle hjulboltene, og de sitter godt. Er det andre ting, som ikke umiddelbart er lett å sjekke uten å ha den opp på bukk? Grethe
  7. Takk for det! Jeg tror opplysningene deres var helt på jordet i utgangspunktet. Han presterte å registrere den som en Fiat Spider først, til tross for presisering av både merke og modell.... Aner derfor ikke hvor han har 1.6 fra - kanskje det var Fiaten? Forøvrig står det bare "1.8 Spark" bak på min. Men under panseret, på motoren, står det TSpark. Snålt? Ja? Og, ja, 3.0 12v.... bare å begynne og spare!
  8. Hei, Nytt medlem her - med ikke fullt så ny bil! Har ikke fått rotet meg inn hit før nå, etter å ha eid (og storkost meg med) Spideren min i snart ett år! Jeg har testet vinteregenskapene i vinter, som er overraskende gode (kanskje unntatt den lave bakkeklaringen). Men for det meste har jeg hatt dårlig samvittighet for å ha brukt den på slapseføre og i skitvær vinteren gjennom..... ikke på fulltid, dog. Nå i vår fikk den "The full monty" hos Fornebu Bilsenter, med full vask og rens og lakkforsegling. Likevel ser jeg at det har kommet noen småprikker i lakken i løpet av vinteren, spesielt på panseret. Får se hva jeg gjør, om jeg lakkerer hele gliset på nytt. Foreløpig er det ikke "nok" til at jeg vurderer det seriøst. Selv om denne bilen fortjener all mulig kjærlig omtanke og stell Dette er ellers en tyskimportert sak, en 1.8 Spark. Har ikke sett så mange av dem, noen som kan opplyse meg litt mer her? Forsikringsselskapet hadde bl.a. ikke denne modellen i listene sine, kun 1.6 eller 2.0. Kunne også tenke meg en engelsk owners manual, siden jeg aldri gadd å ta tysk som valgfag på skolen i hine hårde dager... Tips, noen? Må jeg punge ut med stive kroner til importøren, eller finnes det pdf-versjoner på nett? Har søkt, uten å finne noe. Og bortsett fra dette? Det er vår igjen!! Og italienerinnen kan atter en gang vise seg toppløs!! Juhu For en utrolig artig bil å kjøre, og eie. Pur glede. Den har til og med breiet seg nok i heimen til at R6'en må stå over noen turer, på fine mc-dager Grethe
×
×
  • Opprett ny...