Gå til innhold

Ole Eggen

Apprendista
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Ole Eggen

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hei, har desperat behov for venstre frontlykt til alfa 75, 87-modell. Noen som har liggende? Ta isåfall kontakt, EU-kontoll nærmer seg... mvh Ole
  2. Er på desperat jakt etter tenningslås (med nøkkel) til Alfa 75. Mitt har gått i vranglås... Mulig tenningslås fra andre 116-serie passer også? Noen som har? mvh Ruffen
  3. Hei, skal bytte støttelageret på mellomakselen. EB spares oppgir at dette finnes i to dimensjoner, 52 mm og 55 mm (antar dette er ytre diameter på lageret) Rosso oppgir at de to dimensjonene er 25 mm og 30 mm, antar de snakker om indre diameter. MEN hva er dimensjonen på lageret? Noen som vet? Var under bilen i går, men kommer ikke til for å måle på lageret uten at mellomakselen er demontert. Bilen er i daglig bruk, så det er jeg ikke så sugen på... Fikk målt diameteren på mellomakselen der den går inn i lagerhuset, denne var 38 mm om det er til noen hjelp. Noen som har dette i hodet, evt. har en demontert mellomaksling i garasjen? Jeg har hørt rykter om at det er større lager på TS/V6 i forhold til forgasser-modellene, men varierer størrelsen mellom forgasser-bilene også? Dette er altså en 2.0 forgasser, 87-modell... mvh Ruffen
  4. Noen som har liggende? mvh Ruffen
  5. Noen som har liggende? mvh Ruffen
  6. Heisann! Har trøbbel med panserlåsen på 75-en, eller rettere sagt med vaieren til panserlåsen: I den enden av vaieren som er ved håndtaket inne i kupeen, er vaieren tredd gjennom et hull i et "mothold" og deretter hektet inn på håndtaket. På strømpa på vaieren er det en plastbrikke som sitter på baksiden av "motholdet", og denne har hos meg gitt seg og blitt dratt gjennom hullet i "motholdet" slik at vaieren ikke strammes når jeg drar i håndtaket. Skjønner? Fikk ikke til å ta bilder av dette, trangt.... Jeg får ikke dratt plastbrikken tilbake gjennom hullet, jeg får ikke dratt i vaieren med tang, og jeg ser ikke for meg at jeg får åpnet panseret gjennom grillen... Så hva gjør jeg nå? Hadde jeg bare fått opp panseret, så bytter jeg vaieren og dermed plastbrikken. Må jeg knuse grillen for å komme til panserlåsen? Tips mottas med takk.... Frustrert nå.... mvh Ruffen
  7. Hei, trenger starter til 75'n. Kan vel bruke starter fra alle 2.0 nord-motorer? Ihvertfall fra alle 116-serie. Skrik ut om noen har noe lliggende! Ruffen
  8. Har denne gått i søpla eller? mvh Ruffen
  9. Noen som har tenkt seg iveg her? Regner med jeg stiller en mann. Er jo spådd knallvær også, så det ligger til rette for en fin dag. mvh Ruffen
  10. Jadda gutter, på tide å få denne til toppen igjen! Hvem møter her? Så fremt jeg får orden på bakbremsene fra helvete, stiller jeg en vårfrisk 75 klar for juling! Stiller den sagnomsuste "alfagarasjen" med toppet lag, klar for å daske hitlerbrakker, eller er det mest dekksparking og napping av loff? Vår alles kjære Rune Olav stiller ikke, da han jobber livskiten av seg på østlandet for å brøfø kjerring og unger. Men han hilser så mye og er med oss i ånden. Blir jeg ensom? Kom igjeeeen gutter, ikke la meg være en enslig roastbiff blant en flokk med ulver... :-\ mvh Ruffen
  11. Forzaalfa: på 116-serie er det stempel på begge sider, med manuell justering av avstand mellom kloss og skive. Altså ikke den typen calliper du tenker på. Alfa hekta: på yttersidene skrur du umbrakoen ut for å få klossen nærmere skiva, inn for å få den vekk fra skiva. På innsida er det litt verre: Venstre side - skru ut for å få klossen vekk fra skiva, høyre side - skru inn for å få klossen vekk fra skiva. Tror jeg... Er ærlig talt ikke sikker på noe nå lengre, frustrasjonen er HØY!
  12. Gir meg ikke! Lekkasjen fra justeringsmekanismen ga seg da jeg skrudd stemplene mot skiva igjen ja, så o-ringen la seg nok til og tetter greit. MEN: Har fått noe bort i natta mye luft i systemet. Lufta til det kjentes ok ut, starta opp bilen og pedalen gikk i bunnen... Regner med jeg bare må stå på og lufte til krampa tar meg. Er det en ide å lufte med motoren i gang (slik at bremsekraftforsterkeren er med) eller har det ingen hensikt? Bare en ide jeg har, men ingen guruer har gitt meg det rådet enda, så jeg vet ikke helt... Den ene luftenippelen satt som f., så jeg ser for meg at jeg ikke får luftet der (venstre innside bak). Får gamble på at luftblæra ikke har tatt veien dit... I tillegg får jeg ikke til å justere de indre klossene bak. Justerte alt til sånn ca. korrekt avstand før luftinga starta. Etter luftinga har innerklossene lagt seg på, og de vil ikke dra seg vekk fra skiva uansett hvor mye jeg skrur på justeringsskruene. (Klossene på utsida av skivene er ok.) Hva skyldes dette? Og har det noe å si at klossene ligger på litt? Vil ikke dette slite seg til ila. de første kilometrene? Blir aldri klok på disse bakbremsene.... Drittlei nå.... Help anyone!!!
  13. Overhalte calliperne for ett og et halvt år siden, så pakningen er nok ikke morken. Er det o-ring på justeringsskruen da? Tror at jeg hadde samme lekkasjen da jeg overhalte calliperne, og at det ordnet seg da jeg skrudde inn stemplene igjen, men er ikke sikker... Liker ikke å ta sjanser med bremsene, men får vel følge litt med å se om det lekker mere. Noen andre som har erfart samme problemet?
  14. Hei! Skal bytte klossene bak på 75-en. Skulle egentlig være grei skuring, men endte opp med to morsomme gåter for kjennere: Jeg fulgte kokeboka, og skrudde på justeringsskruen på calliperen for å få stempelet til å trekke seg vekk fra skiva slik at klossen kan fjernes. Da jeg skrudde på justeringsskruen på yttersida av calliperen, begynte det å dryppe bremsevæske ut gjennom denne.... Gåte 1: Hva skyldes dette? har jeg lekkasje i pakningen inne i calliperen, slik at denne må overhales? Jeg røsket ut klossen og skrudde stempelet innover igjen. Da så det ut til at lekkasjen stoppet. Gåte 2: Har jeg nå fått luft i systemet og må lufte? Overhalte hele systemet for et par år siden, og husker at det var et rent helvete å få luftet skikkelig bak... Håper derfor å unngå den prosessen igjen. mvh Ruffen
×
×
  • Opprett ny...