Gå til innhold

classic

Capo
  • Innholdsteller

    990
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

classic vant sist dagen den 26. desember 2018

classic hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

65 Superbo

Om classic

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Synes noe av sjarmen med denne bilen var det beige taket. Hvis fargingen feiler helt, så er det vel ikke så dyrt med nytt tak? Tror jeg ga i underkant av 3k for tak til Barchettaen og ble montert ila en ettermiddag etter å ha brukt en mnd på å grue meg og se how-to's
  2. classic

    Spider 916

    Det ville i såfall ikke vært første Alfa som har fått diagnosen rådebank når det viser seg å være kamvariatoren i stedet. Det er MYE enklere og billigere å bytte kamvariator enn rådelager (tar da utgangspunkt i at man ikke bare bytter lager uten å ta ut veiv og kontrollmåle) Rådebank kan komme av for lite olje, men ikke at du har for lite olje på motor/peilepinne Årsaker kan være f.eks dårlig oljetrykk i kombinasjon med generell alder og tilstand på motor/oljepumpe og olje samt sjåførens bruk av høyre fot.
  3. Kan det være det ikke er tatt høyde for de økte vekta med motorn bak? Uansett hvor kjipt det er, så ville jeg alikevel heller valgt å sitte i en 4c med akselbrudd enn en dakota med vingebrudd 😄 Godt å se det er skikkelige dekk på den når dere først har valgt en sånn bil. Hadde Cherokee med samme dekk gjennom flere år og det er alfa og omega om man først skal velge en skogsvei
  4. classic

    Spider 916

    Enig! Desverre er det mange bilord som har blitt fornorsket fra engelsk og endt opp som ord uten reell betydning. Her har du forøvrig hvordan det høres ut med gåen kamvariator. Til forveksling likt som rådebank:
  5. classic

    Spider 916

    Banker ganske greit med gåen kamvariator på disse motorene. Til forveksling likt som rådebank. Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det i utgangspunktet lik motor i 156 m.fl, selv om insug og omtrent alt annet varierer veldig fra modell til modell
  6. Off, bare èn koppholder... Tror jeg foretrekker Davide Cironi sin test Litt mer fokus på det viktige for min del
  7. Noe nytt på denne fronten?
  8. Ble mye sidelengs kjøring da eller?
  9. Vet ikke hvordan tomgangsregulator det er på disse, men om de er vanlig steppermotor som går tregt/har hengt seg som på mange andre fra samme periode, så kan du teste og spraye godt med wd40 mens du setter spenning på og av
  10. Q4 på TBi er nok mulig i 159 Kjenner til flere tilfeller av Q4 ombygging på GT og 147 både med og uten TBi. Tror også jeg har sett en som har startet opp konvertering av 159 med de delene du beskriver
  11. Annonse verdt å lese: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=172699460
  12. Har byttet to ganger på 147 og én gang på Barchetta, forholdsvis grei skruing. Med mindre du har planer om å ta ut hele kammen trenger du verktøy for å løsne selve variatoren. Har du byttet regreim før er dette ingen stor sak.
  13. Tennes interiørlyset når du åpner nevnte dør`?
×
×
  • Opprett ny...