Gå til innhold

Ottar B

Apprendista
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Ottar B

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Har rust i hjulbuer - bilateralt - på min 164 3.0. Særlig på h. side men også v. Noen som har tips på temaet. Mulig å få tak i løse hjulbuer - evt. hele skjermer? Hvor får man tak i slikt? MF sier det ikke finnes å få tak i.
  2. For de som har fulgt problemet og bidratt via nettstedet - takker og takker. Problemet er lagt ut på denne siden i våres og i sommer med mange gode innspill! Det vist eseg til sist å være dårlig kontakt / brent ledning i en løs kabelsko bak sikringsboksen. Dette har vært et vanskelgi problem - med periodiske totale startvansker - og problemer med bensinforsyning og gnist som har kommet og gått om hverandre. Bilen er nå som før - starter og går og oppfører seg normalt. Godt at det finnes steder som Carozzeria - hvor det er realkompetanse på en modell som 164. Og et tydelig og merkbart engasjement for et problem som dette!! Kan for kuriositetens skyld nevne at merkeverkstedet i Grenalnd for AR, Motor Forum, også søkte etter feilen tidligere i høst. Bilen ble tauet inn og tauet derfra, uten at de hadde noen klare ideer om hvor feilen kunne ligge, det man der ønsket å gjøre da jeg trakk meg ut etter feilsøking for ca 4000kr var å begynne å bytte deler - luftmengde måler og hjerne sto øverst på lista.
  3. Gikk fint en hel helg på alle måter for en 5-6 ukers tid siden - før påny startproblem kom - tror pluggledningombytte skulle være ok. Kaldstartinjektor har vært nevnt av flere før mht dette problemet(se første innlegget) . Det jeg trodde var kaldstartinjektor sier de på MF er en tomgangsregulator - og de var på MF også svar skyldig mht. kaldstartinjektor på denne vogna - finnes en slik på denne modellen og evt. hvor tro? Har ikke fått noe klart svar på dette. Noen som vet sikkert?
  4. HAdde noe lignende nettopp på en bil. Mindreårig jente om moret seg med å turne på panseret. Hellet var at jeg kom dit mens det skjedde.Anmeldte forholdet til politiet etter anbefaling fra politiet. Ble heldigvis enig med foreldrene om at de dekket alt fullt ut - og trakk da anmeldelsen. Rådet jeg fikk handlet om at med et anmeldt forhold + skademeldign vil også forsikringsselskapet betale - snakket med mitt selskap om saken - så i dette tilfellet ville hele summen bli en sak mellom forsikringsselskapet og foreldrene.
  5. takk for tilbakemeldinger - tar kontatkt mht. dler - farter noen dager. Baksaas - holder du til i nærheten av Grenland?
  6. MF TEORI NR 1 NÅ : LUFTMENGDEMÅLER ELLER HJERNE. Planen nå er å få dette testet ut. Noen som sitter på slike deler ? KAldstartinjektor sporet er visstnok helt galt på denne vogna - det jeg har fått beskrevet som kaldstartinjektor er en tomgangsregulator - så MF sier det ikke er noen kaldstartinjektor på denne vogna - noen som vet noe?
  7. Heia! HAr ikke kontaktet deg på en stund vedr. dørhendel - men er fortsatt interessert. Men i mellomtiden har altså bila stoppet helt for meg - vil ikke starte. Etter div feilsøking og roting på egenhånd er bilen nå på motorforum. Mulige teorier er luftmengdemåler og hjerne - det ligger forøvrig fyldig beskrivelse av problem og hva som er prøvd på "teknisk" Har du luftmengdemåler og hjerne? Helsing Ottar
  8. Luftsporet er vel noe som må testes ut litt ordentlig. Har koblet fra kaldstartinjektor uten at det ga forskjell - mulig at bil da allerede var rå. Luftmengdemåler er et annet innspill som har kommet. Bilen staret og gikk en hel helg for ca 1 mnd siden, og da var det kraft og drag som vanlig dvs. ++++ så jeg tror nå at kompresjon er bra....
  9. Det dreier seg om en bil som ikke vil starte, tross mange ulike innfallsvinkler ( la inn 12.6 på samme sak.) Bilen er nå tauet inn/ står på Motor Forum - som ikke helt vet hva de skal gjøre videre. Status fra MF nå- juli 2006: Startmotor går. Gnist på alle plugger. Godt bensintrykk. Pluggene druknes i bensin!!!! Hjernen er testet og det ble ikke funnet noe galt der. ( de er imidlertid på MF litt usikre på hva man egentlig får svar på når man tester hjernen på en -93 modell- men troa er stor på at hjernen er i orden ut fra denne testen, men noen diagnose på hvor feil kan sitter ellers gir visstnok ikke denne testen?) Jordingsspor er fulgt opp og er ikke problemet mener MF. Ut fra denne nye statusen fra MF - er det noen som har ideer om hva dette kan være tro? MF står altså fast og har rett og slett ikke noen klare ideer på hva å gjøre videre og er tydelige på at de har lite erfaring med denne modellen. De har tatt holdt i leitinga .l Bilen står på MF nå.
  10. Fattern har kikket etter jording i dag - men fant ikke noe - jekket opp og lette omkring på angitt sted uten å finne - kan det sitte noe annet sted på denne tro? Er en -93 modell. Han jordet med begge startkablene også - fra motor til gods - - uten å få start - vet ikke om det å jorde på denne måten er tilstrekkelig til at dette sporet kan slippes? Kan jordingsproblem utelukkes på denne måten tro? Evt. en lur måte å måle dette på? I dag var det bensin - men ikke gnist. Ved å bytte ut et av releene foran ved radiator ( som altså originalt er to ulike Bosch releer) - med to standard 5 punkts Merce rele - da kraftig og god gnist. Med nye standard Bosch releer - de som skal stå der - ingen gnist. For to uker siden gikk den altså normalt med Bosch releene.
  11. Har hatt kjerra i gang - flere ganger - de mystiske problemene fortsetter. HAr hatt tidvis bensin og tidvis gnist. I dag masse bensin men ingen gnis.En dag i forrige uke harket den seg i gang - og vi kjørte så på med ekstra jording over til karosseri - hvor motoren umiddelbart oppførte seg helt normalt. Når vi forsøkte å gjenta dette med ekstra jording var det dødt som før. Men jordingssporet er jo helt klart noe som uansett må følges opp. SÅ jeg lurte på - guruer der ute: Hvor er motoren jorda - på 3.0 V6? Bilen står ute på Valle hos min far - han har sett litt rundt men finner ikke helt ut av hvor den er jorda. Og ikke vet jeg! Helsing Ottar
  12. MR. Alfa fortalte om noe slikt - som kunne skje hvis oljedampskondensator er tett. Tok opp min og gjorde rent i varmt vann - - den var full av guff og i praksis helt tett.(3.0 V6, men det sitter kanskje en slik en på din og?)
  13. TAkk for tips! HAr sjekket denne kontakten - så bra ut- så det blir vel å prøve å teste ut en føler- hvis ikke andre tips som kan ha med slik periodisk feil klaffer - får se på det med jording, jakte en full runde på overledninger og sjekke ut spjell teorien - takker for alle innspill på rare periodiske startproblemer - alltid åpen for flere!! Etter snart 5 månedermed hanglende 164/ stort sett død - er jeg fortsatt midt inne i en diger krise(har til og med anskaffet en annen jobbbarnehagehandlekjøringsbil - våger ikke røpe merke) - håper og tror jo at ting skal rette seg - motet litt tilbake nå etter alle gode innspill her!Alt kan repareres som det heter - men dette har vært litt stritt ja.Diger identitetskrise! Heldigvis en spider som fungerer fint og som fungerer som et godt antidepressiva.
  14. tusen takk for alle råd! Bilen står på Valle - stikker en tur ned i helga og følger opp noen spor med fattern ( bor der) - og melder uansett tilbake om hvordan dette barker i vei - skulle vi ikke klaffe med noe annet er jeg veldig interessert i å teste ut en annen sensor- takker for tilbud og melder inn hvis vi ikke klaffer med noen av de andre tipsa!!! Ottar!
  15. Heia og takk for mange tips! Sikringer virker i grunnen bra, er sett over flere ganger senest i går, har også hatt ut og inn alle synlige releer inni og i motorrom uten å se noe unormalt. Tok også litt tidligere i vinter i fa hverandre de to styringsreleene ved radiator som så fine ut , for sikkerhets kyld byttet jeg begge to også. HAr også gjort en flytteøvelse med releet bak ved batteriet som er likt til det ene releet foran, uten at noe problem flyttet seg. Vi følger opp luftmengdemåler og den testen der som ble nevnt , skal bli interessant å se, takk for fyldig beskrivelse av testing. Når det gjelder jording er jeg litt usikker på den biten - har ikke helt klart for meg hvordan den er jordet, og hvordan man går frem for å jorde bedre? Og en ny leiterunde etter ting som kortslutter får jeg også ta, har konsentrert meg mest om det i motorrommet og baki, får sjekke litt mer inni kupeen, innvendig hendel til dør på sjaførsida foran gikk i høst, så der har det vært litt av og på med deksler og ting. Kunne sånt sett ikke passe så aller værst med tida problemet begynte på - kanskje. Hvis vi ikke lykkes kunne det jo være interessant å teste ut topppunktsmåler, er det en stor operasjon å sette inn tro?
×
×
  • Opprett ny...