Gå til innhold

38

Artigiano
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om 38

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Oslo
  1. God jul - var akkurat ute og kjørte min gamle 156 V6, som i dag kjøres av min kjære mor. Hun holder den pent og er ikke redd for å trøkke inn gassen. Jeg tok akkurat en sving ut i Åsane og fant der ut at bilen stagnerer totalt mellom 3000 og 5000 omdreininger - nesten på samme måte som når du når turtallssperren - død gasspedal. Hva pokker? Det gjelder alle gir, jeg testet andre, tredje og fjerde. Turtallet stiger, men ingen effekt. Jeg tipper tett luftfilter. Er det noen som kan hjelpe meg med andre faktorer som kan påvirke dette? Tomgang og aks opp til 3000 rpm er perfekt.
  2. trenger bare dekkene - felgene ekke jeg særlig hypp på - hvor holder du til? jeg er i oslo -
  3. får du sendt dem til oslo?
  4. MAHTAB: hadde samme greien i min - jeg tok og sprutet litt med en silikonspray på litt strategiske steder - fester og koblinger og sånt - lyden forsvant etter et par minutters kjøring og har vært borte siden - variator: rydd bilen din og pant flaskene
  5. potte fortsatt til salgs? jeg bor i oslo
  6. hvis du bor i oslo - så kan du prøvekjøre min V6 en dag - så får du et inntrykk - bare gi beskjed redigert: bilen har H&R/Bilstein fjærer/dempere - MOMO Strut brace - OZ Superleggera - Potenza S03 225/45/17
  7. ikke rart du har mange innlegg gazzolini men, fair play - den satt den!
  8. Takk til alle som var med å gjennomføre en nydelig banedag. Alt gikk jo prikkfritt - til og med bremsevæsken min var medgjørlig. Damen hilser til klubbsjefen og sier takk for lån av hjelm. Og jeg sier takk til en kar som ble referert til som han med Bob Geldof håret, for at han tok seg tid til å vise meg riktig sporvalg. Knall dag! Håper å ha klar en Bertone til neste år, må bare skaffe en først - så hvis noen har en 1750 til salgs gi beskjed!
  9. 38

    clutch

    samme problem på min bil - klutsjen funker fint men kun langt inne, og pedalen henger av og til igjen - én mekaniker sa at det var utslippet som var ødelagt - og en annen mente hele klutsjen måtte skiftes - det var ingen lekasje hos meg - prisen varierer mellom 14 og 10 tusen. Heia! symptomene mine stemmer med det som står i denne linken, http://www.alfa156.net/tech/clutch.html men mekanikerene synes å mene at hele klutsjen må byttes - samtidig fungerer den forsåvidt helt fint? men - hvorfor skjer dette? dårlig klutsj eller dårlig sjåfør - og hvis den skal skiftes, bør jeg kanskje skifte til en fetere klutsj?
  10. 38

    Clutch - utslipp!

    Clutchen min tar bare helt inne - på MF Østra Aker fikk jeg beskjed om at det var noe feil i utslippet, og ble presentert for en pris på 10.000,- for å fikse dette. Er det noen andre som har vært ute for dette problemet? Eller bør jeg snarest mulig ta meg et clutchkurs?
  11. Fair play! Da blir det et stykke til Oslo. Men hvis det er noen andre med V6 og SS anlegg - gi gjerne beskjed, så tar vi en espresso og en lytt! Sendte en mail til Ferita med prisforespørsel på et sportsanlegg med god lyd - så får vi se hva de legger seg på.
  12. MEK: du bor vel tilfeldigvis ikke i oslo, så du kunne kjørt forbi meg i ca 5000rpm? Hva betalte du for potten og røret? Og fikk du klubbrabatten? Og av de pottene over her er det den ovale som fenger mest! Det er vel stort sett samme lyd på hele gjengen, eller tar jeg helt feil der?
  13. Tenkte jeg skulle spandere på meg litt mer lyd, og lurte i den forbindelse på om noen har vært borti pottene fra Supersprint? Johs Bjerke forhandler disse, og det passer veldig fint for jeg må innom der for nye dekk nå straks. Vel, gir de mer lyd av den gode typen, slik at det er verdt pengene? Er det noen som vet forskjellen mellom de ulike modellene? http://www.supersprint.com/homeuk.htm - 753166 Rear exhaust DTM OO 70 - 753125 Rear exhaust 145 x 95 (Oval ende) - 753159 Rear exhaust ? EVO2 145 x 75
×
×
  • Opprett ny...