Gå til innhold

rosso riserva

Apprendista
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om rosso riserva

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  1. For en herlig Mito! Sabelt-stolene er helt konge. Hva er historien bak disse? Kan ikke forestille meg at dette er standard tilvalg hos RSA for å si det sånn:-) Har du kjøpt dem i Norge og montert selv? Import... Lurer veldig på dette :-) Jeg er i modus for å kjøpe Giulietta om dagen, og som de fleste andre som har prøvd den, skulle jeg gjerne ha gjort noe med setene foran... De Sabelt setene er jo griselekre!
  2. Hei, Jeg har også kjørt en del i Polen. Hvilket Alfa-verksted kan du anbefale? Hvor ligger det?
  3. Den røde vekker et voldsomt begjær - nyyyyydelig! Var det denne som var konebil en stund?
  4. Er bilen ferdig oppgradert iflg planene? Er den å betrakte som strøken, eller er det mer god bruksstand? Mulig med bilder?
  5. Jeg mener å huske å ha lest i Carburetti (tror jeg) en rød Alfetta V6 m/Lysholm kompressor. Skulle gjerne visst mer om denne bilen. Noen som har noe info?
  6. Autokalender 2011 er forresten klar! Kom fra trykkeriet på fredag. Blir distribuert fortløpende. Stikk innom kontoret i morgen og sikre deg et eksemplar!
  7. Vi er jammen heldige som kan stå varmt og tørt og pusle med litt Alfa-mekking! Det skal MYE til før jeg vurderer å bytte arbeidsplas .
  8. Ha, ha... rakk du å ta bilde også i dag? Kjempeartig å bli med på litt kompismekking, og du verden så flaks vi hadde - ingen spesielle problemer... bortsett fra å skru riktig vei Ha, ha, ha!
  9. Følgende oppskrift fungerte for meg: Jeg dro på Biltema og kjøpte en klemme større + en slangeklemmetrekker. Det gjorde susen. Det var lettere å plassere klemma helt rett, holde på den, samtidig som jeg strammet til med slangeklemmetrekkeren. Nå er den tett og fin - og ikke minst: Nå er kjølinga slik den skal være.... en deilig følelse ! Stå på - du får det sikkert til du også!
  10. Alt gikk greit bortsett fra en ting for meg... jeg har lekkasje på den nedre slangen. Jeg har sjekket at slangen ikke er lekk og har flyttet slangeklemma. Likevel drypper det pent der! Noen som har noen tips til å få denne tett og pen?
  11. Jeg holder akkurat på med samme oppgave. Sjekk http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/210079-changing-radiator-gtv-spider.html De skriver: "Remove the top plate, disconnect the electrics from the fan and along the top, remove the cable channel, 2 top rad mounts, remove the 2 top rubbers from the front of the rad which will now give the fan enough room to come out and easier access tothe 4 small bolts which hold the a/c condenser to the front of the rad, support this with a cable tie, remove rad." For å komme til under, anbefaler man at bilen står på bukker.
  12. For en utrolig lekker 166! Nydelig farge - Nero 601, eller polulært Nero Mafioso ? Kan du si litt om hvor i Tyskland du kjøpte denne (privat eller forhandler?) og hvordan det foregikk med import osv?
  13. Ja, temperaturen stiger fort når entusiaster skal uttale seg om olje ! Det viktigste er vel tross alt å skifte olje og filter regelmessig, samt peile og sjekke at nivået er OK til enhver tid ? At ulike oljer har ulike egenskaper er jeg overbevist om, men jeg har ikke teknisk kompetanse og kan egentlig ikke uttale meg. Men at type olje engasjerer.... ja, det har jeg fått bekreftet nå ! Uansett gleder jeg meg over å treffe Alfa-entusiaster, enten de sverger til mineral- halv- eller helsyntetiske dråper i bunnpanna! Jeg ønsker alle Alfister en herlig dag - og husk i dag er vi enda en dag nærmere vår og bar asfalt !
  14. Syntetisk olje: Ja jeg ble overrasket. Trodde det var det ultimate valget, men iflg Sebastian er denne oljen for tynn. Denne motoren var designet og konstruert på 80-tallet. Da var ikke helsyntetisk en option på standard biler. Halvsyntetisk var det beste, og motoren er konstruert deretter. For tynn olje fører til lekkasje på enkelte plasser. Alt dette iflg mekaniker Sebastian. Jeg ser det logiske i utsagnene, men er ingen mekaniker og kan ikke bekrefte. Men jeg fikk sett resultatet av utslitte rådelagre på en 2.0TS etter bruk av syntetisk.... Jeg vil ikke ta samme sjanse med min perle, så jeg har byttet til halvsyntetisk. .....og nå begynner diskusjonen antar jeg !
×
×
  • Opprett ny...