Gå til innhold

henrik_GTV

Apprendista
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om henrik_GTV

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Synes at navnet ikke var genialt utenfor US sine grenser. På den annen side er det jo en kjennt sak at noen biler ikke får nok luft, blant annet (916). Gjør følgende forsøk. Ta to 1,5 liter flasker med vann. Snu begge to opp ned , hold den ene stille, den andre beveges med små og raske sirkel bevegelser. Hvilken flake tømmes raskest? Bruker et roterende luftfilter på bilen min, gir en hærlig lyd, samt at jeg er sikker på at responsen på bilen har blitt bedre.
  2. Hei har ikke lest undersøkelsen. Skal den ha en verdi bør den difrensieres i de forskjellige AR-modellene. Jeg håper da inderlig at merkeverkstedene har god kompetanse og høy grad av service på 156,147 og 166. Jeg har lite erfaing med disse modellene, derimot de litt mer eksotiske som bl.a. GTV TB. Jeg vil hevde at intet merkeverksted har kompetanse på denne bilen. Derfor opplever jeg mye rart og desverre kostbare servicer. Jeg ba et merkeverksted å få pris på justering av ventiler som skal skje ved 40 intervaller. Bl.a fordi dette ikke ble gjort ved ordimær service. Det triste er at selv en halveis døv person uten stor motorfaglig kompetanse ville forstått at ventilene trengte justering. Ikke pris klarte man å komme med, etter en rekke telefoner samt masing ved personlig oppmøte fikk jeg en pris......................14.000 NOK. Denne justeringen ble utført senere av en meget faglig og kjennt person i miljøet for under 4000 inkludert 4 nye ventiler. Jeg mistenker merkeverkstedet for å ikke ha chim-sett for bilen min !!!!! Etter et halvt år med ikke justerte ventiler har dette gått noe utover cammene. Beholder jeg bilen må jeg nok skifte kammer om 20.000 - 40.000 , dette vil da ikke bli utført av noe merkeverksted i Norge
  3. vel frustrasjonen min er stor , ut i fra de opplevelser jeg har hatt de siste 7 årene med AR. Jeg tror det er mye kompetanse på de eldre AR , som 75, 33, GTV (116) , men nyere litt mer eksotiske biler som f.eks GTV TB eller GTA er vesentlig begrenset. Jeg vet at det eksisterer enkelt personer med meget høy kompetanse og erfaring, problemet for disse er elektronikk på nyere biler samt tisltrekkelig med tid. Denne debatten hører vel heller ikke helt hjemme her men utvalget av biler fra AR er blitt noe mer kjedelige enn de var tidligere (min påstand) Kan vel også ha noe med hva slags biler AR- impotøren tar inn. Opplever at dette primært er biler i det nedre sjiktet . Det som har relevans i denne tråden er at dette medfører at merkeverkstedene har liten kompetanse på GTV (916) GTA og generellt V6 motorer. Skulle noen bedt meg om råd om de skulle kjøpe en GTV (V6 TB eller 3.0) eller en GTA , ville jeg vært negativ hvis vedkommende hadde got tid og/eller svært mye penger
  4. henrik_GTV

    GTV V6 TB

    Har ventil tikking på bilen . Fikk ny topppakning og regreim for ca 30.000. Har fåttt pris på justering av ventiler på NOK 14.500 fra merkeverksted. For å se det litt forsiktig, så syned jeg det hørtes ¤"#()!"= mye ut Noen synpunkter fra andre forumet og ikke minst tips Henrik
  5. Nei det er forskjellige dimensjoner. Sommerdekkene er 17 " , 45, 215. Kan nesten virke som hjulene tar opp demperne, men det virker jo veldig merkelig. Helårsrdekken er 16 ", 55, 205. Det slites helt jevnt.
  6. Jeg kjører med Godyeard F1 GSD 3, 17" 215,45, som ble kjøpt i mai i år. For noen dager siden punkterte høyre forhjul. En rask inspeksjon og litt nøyere gransking når jeg skiftet dekk , ga meg et lite sjokk. Begge forhjulene var totalt nedslitt, men kun helt innerst. Et område på ca 5 cm var totalt nedslitt, helt in til corden. Dekket ellers var OK, har kjørt ca 8 000 km. Det spesielle er at vinterhjulene ikke slites ujevnt i det hele tatt og slites i tillegg helt marginalt. Dimensjonen er her 16" 205 55. Noen med samme erfaring kjører AR GTV (916) V6 Turbo utgaven Er takknemlig for hjelp og råd
  7. Hei igjen til dere som bor på Grefsen, Kjelsås, Torshov, og eller i denne nærheten. Kunne vært morsomt å kjørt i samlet flokk mot våler etter en kjekk og rask frokost hoss Kaffegutta kl 09.00 med avggang Våler kl 09.45. Da er vi på Våler ca 11.30 senest. Intresserte ta kontakt med meg
  8. Kjører av og velger mot Kongsvinger, en del morsomme svinger og bra vei. Når man er framm i Kongsvinger kan man velge hovedveien , krysser elven, mot Elverum, bra vei, eller kjøre en mindre vei , krysser ikke elven holder til venstre, mot festningen, kortere vei , men mye mer svingete
  9. Kaffegutta åpner kl 09.00 på lørdager, blir vi en del alfister vil de åpne før eventuelt 08.00. På den annen side avreise fra Oslo kl 10.00 hadde passet meg bra. For de som har lyst til å være med kan jo ringe meg på 98263112 Veldig grei parkering vil det også bli utenfor hos kaffegutta. Vedrørende Italienske steder Oslo , så trives jeg veldig godt hos La Renzo i Vika
  10. Jeg bor på Grefsen og dette er vel muligens det stedet i Norge som har flest Alfaer. Ser ofte Betoner, gamle GTV'er , nye GTV'er, 155, 156, 147, 166 i området. Kunne vært morsomt om vi kunne finne på noe felles. Som f.eks felles frokost på Kaffegutta på Torshov før vi satte kursen til Våler.
  11. Jeg må inrømme at det å velge nye sommerdekk til bilen er ikke helt enkelt. Er også litt usikker på dimensjon , hadde tidligere 225/45 17, men er i tvil. Vurderer å kjøpe Goodyear Eagle F1 GS-D3 med samme dimensjon som før. Takknemlig for synspunkter. Pris på disse dekkene er 6800 ink mva for 4 dekk inklusive montering
  12. Det har lenge vært snakket om at GTV V6 TB har utfordringer med å nok luft. Satte in et nytt luft filter ( konisk) og endret plasseringen av selve luftfilteret for å få tillgang på mer og kjøligere luft. Opplevde at bilen ble helt andeledes, bedre bånndrag, raskere respons og mer effekt. Vil estimere at dette kan minimum 10 HK kanskje mer. Kommer å sette bilen på brems for å sjekke dette noe senere. Neste punkter på agendaen vil være; 1) Strakt rør (mellom potte) 2) Chip tuning Tar gjerne i mot råd på de to over for nevnte punktene
×
×
  • Opprett ny...