Gå til innhold

hentor

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    231
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

hentor vant sist dagen den 22. juli 2019

hentor hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

38 Molto bene

Om hentor

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Er batteriet aldri byttet siden 2012 er det sikkert på tide. Mål spenning på batteriet uten motor igang, er den under 12,5Volt må det lades, er det under 12,4-12,5V etter et par dager med normal bruk (ikke la den stå flere dager/uker eller kjør mye småturer) etter fullading er batteriet dårlig/må batteriet byttes ila kort tid. Mål spenning med motor igang, da bør du måle 13,7-14,4Volt. Er det lavere har du feil på lading/dynamo. Men da bør batteri lampe i dashbordet lyse også. Et fulladet batteri har en hvilespenning på minst 12,6V. Et halvladet batteri har en hvilespenning på ca. 12,2V. Et helt utladet batteri har en hvilespenning på ca 12,0V eller lavere. Har du ikke voltmeter, reis innom en som har. Eller kjøp deg ett, til slik bruk får du et for 2-300kr på Clas Ohlson.
  2. Kan anbefale denne bilen, kjørt 80000km i min 2012 170 tct uten noe særlig tull. Fikk fikset en baklykt og ledningsnett i bakluke på garanti, baklykt dugget, gikk to uker så dugget den nye også. Sideblink byttet på garanti grunnet dugg. Utover det har jeg hatt servicer, ekstra oljeskift 10-15kkm, skiftet bremser og dekk 🏁 min er tunet av Ultimo til nærmere 200hk. Har byttet en lenkarm i forstilling ifm EU, et hjullager bak, det merker du selv😜 Har ettermontert Webasto🤠så har byttet startbatteri til type AGM når standardbatt tok kvelden. Min er Alfa Rosso farge, lakken slipper i nedre hjulbuer på forskjermer etter å ha rullet 100kkm😶. Fått lakk verksted til å kikke på det, dette er en vanlig svakhet på nyere biler, min neste bil får bitumen guffe på skjermleppe før dette inntreffer iht føre-var prinsippet. Blir jo litt, men har hatt den som bruksbil i fem år og aldri hatt noe alvorlig.
  3. Er hjul festet skikkelig? Hjullager har aldri hatt slik plutselig utvikling hos meg, byttet 4-5 ganger på forskjellige biler. Men har du kjørt lenge med dårlig lager kan det havarerte, da bråker det sikkert fælt ja. Du må jekke opp bilen, husk støtte bukk, press/dra i hjul kl9 og kl3, er det mye slark? Press/dra i hjul kl12 og kl6, er det mye slark? Snurr hjul rundt, er det ulyd og snurrer tregt? Bilen må da stå i fri. Du kan google mye rundt dette, mye gode tips, men vel så mange dårlige. Gå inn på egne forum for bil. Du får sikkert mye ekspertsvar på dette, lykke til😉
  4. Beklager negativ innstilling, håper du får ordnet dette gode initiativ. Jeg ga opp på en bil jeg hadde. Det er helt, unnskyld utrykket, sinnsvake priser på slikt her på berget. "Da må vi bestille ny stol fra Italia... Skal vi se.... Ja, NOK30k ja, skal jeg bestille" Tosk! Trekke om dette, ja, må nok ha 10-15 tusen pr stol. Når man så setter seg ned og ser på britiske og amerikanske bilprogram Wheeler Dealer og Gas Monkey blir man bare lei seg. De får renovasjon av interiør for blåbær, snakker 10-20k for hele kjærra med stoler, seter, tak og dører. Et par tusen for en fører stol. Sjekk i Sverige eller Tyskland eller GB.
  5. hentor

    Nrk2 idag kl22

    Arkitektens hjem er en serie på NRK2. Idag er det en alfisti som er i fokus. Kult. Kan sikkert sees på web tv senere.
  6. hentor

    Takstativ

    Hva skal du ha på taket, om du skal ha inntil 4par ski ville jeg vurdert magnet stativ universal.
  7. Vurderer salg. Meget velholdt, alt fungerer bortsett fra original takluke. Endel påkostet ifjor (regreim, vannpumpe, tenningsanlegg, skiver/klosser, service AC), iår har den kjørt feilfritt som bruksbil mai-august. EU ok uten feil i april 19. Flere bilder/spørsmål på PM. Den ligger i øvre prissjikt. NB! Endret bilde, oz racing felger måtte vike, de passet ikke bilen, kjørte dårlig. De som sitter på nå er samme type felger som satt på når den trillet ut fra Arese🏁
  8. Ja, de er tøffe. Men "umulig" å få tak i disse i 17'.. Zender har jo også fine felger, hhv Siena og Milano. Umulig å få tak i disse også. Har vel sett Zender Siena til NOK20k i Tyskland, men de ble solgt umiddelbart. Får se om det dukker opp noe ila høsten og vinteren, da kanhende prisen også er mer moderat. Fant en fin side på webben http://www.bozhdynsky.com/alfa-romeo-gtv-spider-history/wheels/
  9. Etter å ha kjørt med skikkelig fete OZ racing superturismo 17 på bilen en stund ble jeg lei av slingrebolter, spacers, periodisk vibrering i ratt etc. Felgene var helt feil til bilen rent teknisk, visuelt var de perfekte etter min smak, se bilder vedlagt. Felgene OZ racing superturismo er til salgs på Finn og her på forumet. Kjøpte de felgene som bilen ble levert med og satte de på. Joa, felgene kler bilen godt og den kjører nå bedre enn på lenge. Fornøyd med at mistanke om feil hjul løste problem og at det ikke var noe annet (kostbart). 3D animasjon under, omtrent slik så bilen min ut når den trillet ut fra Arese fabrikken i 1995. What a day! Vakkert., det er sikkert. Men, det er et stort men..På 3D animasjonen kommer det ikke så godt frem, men hjul i bakstilling ser veldig lite kult ut bakfra/siden. Forfra/siden og rett fra siden ser det ok/bra ut. De fyller ikke hjulbuene i det hele tatt. Jeg vet at 15mm totalt for aksel er maksimalt tillatt økning av sporvidde. Dette vil ikke løse det visuelle. Er det rent kjøretekniske utfordringer med å øke eks 25-30 mm pr side bak, altså blir det mer slitasje på drivlinje, oppheng og dekk? Kan også forstilling lide av en slik økning i sporvidde i bakstilling?
  10. Da er det Eni 10w60 sport på kjerra. Tok en BG 109 EPR innvendig motorrens også, happy days 🏁 brom-brom
  11. 10W40. På Eni oljevelger kommer 10w60 racing opp som førstevalg. http://eni-ita.lubricantadvisor.mobi/?lang=nor Det var vel også litt mindre utvalg av oljer i 1995, alle produsenter anbefaler nå syntetisk olje, men man kan jo ifrågesette hvorfor🙄💵
  12. Da har jeg bestilt oljeskift imorgen med Eni 10w-60 helsyntetisk. Etter en helhetsvurdering.
  13. Takk, enig. Så før nestemann begynner å skifte ut fullt brukbare deler i kjølekretsen, kjøp et IR termometer til NOK2-400 og kontroller temperatur., alternativt gå inn med diagnose da erfaring tilsier at selve probene/sensorer er rimelig nøyaktige. Instrumentet i dashen derimot.. Legg også merke til at bilfabrikantene har sett seg lei på at eierne/verkstedene klager/er bekymret over sanntid avlesning og har sagt til ECU at alt mellom 75-97 grader (kvalifisert gjetting fra min side😜) skal vise 90 blank i instrument i dash.
  14. Hei, har lenge trodd at jeg hadde en klassisk V6 termostat som åpner på 70grader,evnt står åpen konstant. Tom mistenkt at noen har trikset med temp instrument (da denne ligger på 90 ved normal kjøring). Enkel jobb idag, byttet termostat, fikk tak i kun innsatsen på webben. Men.. Den går fortsatt "varm" før viftene slår inn. De slår vel inn ved 92 grader og full spiker ved 97. Jeg slo fra meg mistanke om triksing med instrumentet da temp ikke steg høyere enn vanlig. Dvs 90, jeg hadde ventet at den skulle gå rett opp til "110" der viftene slår inn. Jeg har nå ila siste år skiftet sensor i radiator (ph1har dette som styring start stopp for elektriske vifter), temperatur giver og termostat. Har skjønt det som at feltet på midten i temp måleren er lite logisk. 50, 90 og 130 grader er angitt. På hver side av 90 er det strek uten noe angitt tall. Min bil går opp i 90 blank, ligger der ved normal kjøring. I kø og ved belastning oppover i lav hastighet, går temp opp mot streken over 90 grader. Tilsynelatende er dette 110-120 grader om man følger "skalaen" løpende. Men jeg mistenker nå, har lest det på en utenlandsk web site også, at feltet rundt 90 egentlig er 80-100 (97??)grader (noe sånt) og at om dette feltet hadde vært grønt hadde vi som kjører disse bilene sluppet masse mas og bekymringer for om bilen går for varmt. Jeg har også målt med et IR termometer på toppen av termostathus at det aldri blir over 95 grader der selv om instrument viser tilsynelatende "110-120". Har vel på det meste en varm sommerdag målt 96 grader der. Om instrument viser 90 måler jeg nærmere 80 grader på termostathus. Mye lavere på kjølevæske ekspansjon tank, ca 70. Termostathus og temp giver sitter høyt i forhold til sensor i radiator så det er vel derfor vifter "lar vente på seg".. Jeg har konkludert med ovenstående, er det noen i menigheten som har innspill? Er alt mellom de to streker uten tall green zone? Om noen skjønner noe av dette i det hele tatt, ser nå det er litt klønete skrevet.
  15. Si ifra her i tråden om du kommer opp med noe smart. Jeg har hatt planer om dette lenge, fikk nå bestilt adapter sett for dørene, det er visstnok et must. Bak er det visstnok mer standard høyttalere som du finner overalt. https://www.ebay.co.uk/itm/CT25AR01-ALFA-ROMEO-GTV-1994-to-2005-130MM-REAR-DOOR-SPEAKER-ADAPTER-KIT-/180794120587
×
×
  • Opprett ny...