Gå til innhold

Alfa Bergen

Apprendista
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Alfa Bergen

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. I dag var det liv i den igjen! Merkelig med Alfa-elektronikk av og til...
  2. Da jeg startet bilen i dag var radioen (og cdspilleren) død. CD spilleren tok imot en plate med motoren, men ga ingen andre livstegn. Det er altså strøm... Noen som har vært borti dette før, eller som kan tenke seg hva jeg kan gjøre? (Alfa 147 02 mod.)
  3. Update siden sist: Nytt batteri er kjøpt inn. Km teller blinker fortsatt. Hadde bilen inne mos Motor Forum i Bergen. De kjørte en diagnose, men fant ingen feil og kunne ikke gi noe svar på hvorfor km telleren blinker. Da jeg foreslo at det kunne være pga ikke fungerende el vinduer bak, ble jeg mer eller mindre sett på som en tulling. DET kunne i hvertfall ikke være problemet. Jeg er derfor like langt...
  4. I går brakk hengselet til dørhåndtaket på førersiden på 147 en min. Føkk!!! Jeg får heldig vis åpnet døren, men kan jo ikke ha det sånn. Er det mulig å få byttet bare dette hengselet, eller må jeg skifte ut hele dørhåndtaket? Noen som vet hvordan jeg kan få tak i et nytt/ brukt dørhåndtak uten å blakke meg fullstendig hos MF? Om bare hengselet kan byttes, kan jeg fikse dette fra utsiden, eller må jeg åpne "dørdekselet" fra innsiden? Det ser ut som et "rett brudd" i en slags tapp i hengselet. Tror dere det kan være mulig å lime den med f.eks Araldit?
  5. Nå har førersetet låst seg i øverste posisjon, og jeg får ikke senket det. Det virker som om mekanismen som hever og senker setet har låst seg. Har demontert hendelen, og tatt ut en fjærbelastet "dings" på størrelse med en snusboks. Dette ser ut til å være synderen. Noen som vet om denne kan fikses, eller om jeg må skaffe en ny? Om den må byttes: Er det noen som kjenner til en høgger som har Alfa "på lager"?
  6. Takker så mye for hjelp og veiledning. Du redder dagen for meg atter en gang! Jeg kjøper gjerne en foring av deg om du har en igjen. "Just name the prize". Når det gjelder glidelagre til "mekanismen" over girkassa, har jeg bestilt to stk hos forhandler, men trenger ikke å sette dem inn ennå siden den glir så smooth..
  7. Gammel tråd dette, men for meg har den blitt hyperaktuell Etter å ha fått ypperlig hjelp her på forumet med å fikse den stive giroverføringen på min 147, er den blitt silkemyk. Girstanga sentrerer seg i nøytral og alt skulle være fryd og gammen. Jeg er også fornøyd med å ha hevet mine mekanikerkunnskaper noen hakk... MEN nå er girstanga fryktelig slarkete Den fungerer greit. Finner girene og den har aldri hoppet ut av gir eller noe slikt. Slarken er vel på 5-6 cm i hvert gir. Det gir med en ekkel følelse av giroverføringa til en gammel og slitt bil. Noen som kan hjelpe?
  8. Det funka! Girwirene ble festet og girsjaltingen er nærmest som nytt i forhold til i går. Takker for hjelpen!
  9. Takker for svaret! Det var det jeg ville høre. Da kan jeg lage et skikkelig mothold og bruke litt makt... Har bestilt nye plastforinger hos MotorForum i Bergen. (Han måtte bestille fra Italia) Men det hadde vært fint om ting fungerte nå i dag. Det blir spennende! Da skal jeg i alle fall dra på "Alfaspotting" sammen med 5 åringen i passasjersetet. Nydelig vær i Bergen i dag!
  10. Som en av de ferskeste på dette forumet, og som en av Bergens ferskeste Alfaeiere må jeg bare få sagt: Jeg kjører en 147 og hilser alltid! De aller fleste hilser tilbake også.
  11. Smurte begge kulene med grease før jeg forsøkte meg uten at det hjalp. Kanskje jeg heller skulle trene fingrene ja.. (he he) Forsøkte også å komme til med en slank rørtang, men det er for jæ.... trangt der nede. Godt tips med hårføner. Skal prøve det i morgen tidlig!
  12. Fikk de av ved å "jekke" de av med en flat skrutrekker. Var ikke så veldig vanskelig å få de av, men jeg har brukt all den makten jeg har i fingrene for å presse de på igjen, men de rikker seg ikke. Finnes det noe standardløsning eller triks for å feste disse?
  13. Kan noen mekkekyndige fortelle meg hvordan jeg fester de to girwirene igjen til "kulekoblingene" oppå girboksen? Jeg har tatt av braketten oppå girboksen for å pusse, rense og smøre bolten og hylsa til den sideveise bevegelsen på girstanga. Dette fordi denne var stiv, treg og ikke ville returnere til utgangsposisjonen i nøytral. (Dette er visst et vanlig Alfa 147 problem, og jeg fant "oppskriften" her på forumet). Problemet med oppskriften var for meg at det bare var opplyst om at tingene skulle "monteres sammen igjen" etter at rensingen er ferdig. Her står jeg som en idiot i garasjen med to løse girwire, og et ønske om å bruke Alfaen i morgen. Jeg har lagt ved bilder av de to wirene, så en kan se hva jeg snakker om.[/img]
  14. Takker for rask og god tilbakemelding! Etter som jeg nettopp har fått KARN medlemskort, er det ikke utenkelig at jeg tar turen innom Kråkenes Auto som forhandler Alfa her i Bergen for å få nytt batteri. Håper at det kan være dette som gjør at bakvindusheisene ikke virker, og at km telleren blinker. Mener å ha lest at denne blinkingen skyldes et "CAN-bus" problem, og at det må kjøres en eller annen elektronisk diagnostikk. Noen som vet hva en slik sjekk koster?
  15. Er usikker på hvor gammelt batteriet er, men det ville ikke forundre meg om det var like gammelt som bilen (2002) Det er i alle fall et originalt Alfa Romeo. Vil lading hjelpe om syrenivået er lavt?
×
×
  • Opprett ny...