Gå til innhold

hcb

Apprendista
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om hcb

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Nå er vel verken SX4 eller Sedici utpreget pene. (jeg vurderte å se på prøvekjøre en FIAT Sedici en gang det skal sies...) Personlig ville jeg kjøpt en Zuzuki og så byttet ut alle emblemer med FIAT... FIAT har puttet på MER plast på sin enn zuzuki... Og det blir bare feil for meg..... Personlig så burde de heller ha samarbeidet om plattform og så laget to karosserier, et stygt zuzuki og et pent FIAT.....
  2. Solgt rubbel og bitt til Tore for å få den TLC den fortjente. Gleder meg til han har fått gitt den tid og kjærlighet! på gjennsyn kjære Cinq'
  3. hcb

    Ducati!

    Kan være enig at det ser riktig ut med eksospotter.. Men det har en kost.. Hengepotter som japsene hadde hindrer deg i å legge deg ned. Og da kom Duacti på den geniale ideen (var jo egentlig ikke de først ute da men..) å dytte de opp under hekken på SuperBike, og da kan det bli veldig varmt spes om det er biposto.. Lettere å holde rene linjer også når pottene kan avsluttes der designeren ønsker, i stedet for å måtte endre på design for å imøtekomme ingeniører og regelryttere.. Så ja jeg liker 748/916/996/998 og 848/1098/1198 (og dels 749/999) men har også forståelse for å endre på pottene.. Det som irriterer meg mest er speilene... De er sikkert mye mer funksjonelle enn de på min 748, men de finnes ikke pene...
  4. Vurderer å selge min 1997 FIAT Cinquecento 1.1 Sporting. Bilen ble kjøpt av JEJ i fjor høst og brukt frem til forsommeren. Da kokte motoren. Motoren ble tatt ut og var planlagt byttet med en allerede innkjøpt 1242 fra en Punto. Og siden har det gått tregt fremover, og tenker derfor å undersøke om noen andre ønsker å overta prosjektet. Donorbilen ribbet for motor og el-anlegg: 1242: Cinque'n 1: med motor ute: Bilen står i verksted og jeg må ta en avgjørelse om denne skal bli et saktegående prosjekt, eller om det er en ny eier som vil gi den nytt liv og mer kjærlighet... Bilen kan enten setttes tilbake med original motor (tror det er kun en toppakning som må byttes i så fall, eller få den kraften den fortjener i formen av en 1242 75 HK eller mer om man ønsker... Ta kontakt om det er noen spørsmål eller om interessert
  5. Mulig at den kan selges, men må først avklare hva jeg skal gjøre med resten av "haugen" Jeg finner ikke tid til å sette i sammen dette prosjektet og må nok selge det på "rot"... Jeg skal legge ut en ny tråd for salg av dette. Alt befinner seg i Røyken, Buskerud.
  6. hcb

    Ducati!

    Ser ut til at de slettet den tråden... Finner 35821 og 35823 men ikke 35822.....
  7. Har ikke så mye igjen etter delebilen som jeg rullet på hoggern før 01/07. Men om interesse: Dashbord, Lykter foran og bak. Og så har jeg en 1,1 l motor som har kokt... (men må vel få inn og i gang 1,3 L før jeg shipper den av gårde evt)
  8. Nuh! http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=695117
  9. Prøveskilter: Ja eller nei. Lag klare kjøreregler om hva som er tillatt og ikke, og med begrunnelse. Og så ferdig med det. Selv vil jeg se mest mulig eksotiske biler og gjerne på bane. Fargen på skiltet er ikke så nøye, så lenge det er alle regler følges. Kanskje egne pass for prøveskilt hvor kjøreseddel er korrekt utfylt osv.. Men hvorfor funker ikke ID så bra som før? Hadde med en kollega som var på sin første ID. Han var skuffet over antall oppmøte biler han kunne se på, at det ikke var noe som kunne holdt evt kone og barn opptatt mens han så på biler, at det var veldig fokus på det som skjedde på banen, og at Ducati'ne stod på andre siden slik at ikke alt samlet seg og lite å bruke penger på (Uff han høres kjip ut.. men det er hans førsteinntrykk) Selv skulle jeg ønske at man fikk til følgende: invitere mer direkte andre klubber (svenske, danske, Ferrari, Lambo, Fiat, Ducati, MotoGuzzi, Vespa osv) slik at det blir mer oppmøte av italienske kjøretøy, invitere firma til å ha stands, få lokalpresse og motorpresse til å komme, kanskje felleskjøring til ID fra forskjellige plasser/klubber. Jeg tror det var det siste året som Carburetti var involvert som jeg husker var veldig bra, med forhandlere (bil, olje osv), espresso-stand, salg av Carburetti, KARN-bottega osv.. Samt at det var godt oppmøte av biler av merke og tilstand. jeg kan forstå at en del syntes CI tar mye banetid, så kanskje en løsning der CI kun kjører to pass på bane (ett treningspass og ett løp) slik at det blir mer tid til biler med skilt. Jeg liker å se italienske biler bli kjørt det fører tør.. Jeg syntes også at det bør være pass for MC på Italiensk Dag. Desmodromene vokser veldig om dagen, men å kjøre til Østfold kun for å se på biler kjøre og måtte gå mellom to leire for å se og snakke, blir litt kjedelig tror jeg. Selv om veiene til Østfold er fine... Samt at med så mange smykker på to og fire ben, så trengs det asfalt (enkelte ville også kanskje hatt en vaskeplass.) håper at Rudskogen fort innser det, og legger dekke på alt som i dag er grus/sand/jord..
  10. hcb

    Punto-deler

    Nå har jeg endelig fått ut finger'n... Og fått ut motor m girkasse, eksos, bensinpumpe og bremser... Igjen står en vinrød metallic punto med en del deler om noen trenger noe.... Noen som vil ha noe før jeg dumpern på dynga på førstkommende lørdag? Si ifra så skal jeg demontere.....
  11. hcb

    Punto-deler

    Siden forrige eier av dele-bilen FIAT PUNTO S 75 ikke leverte skiltene før 01/01/11 ønsker hun nok sterkt at jeg hugger den før 20/03-11 for å spare 2800... Jeg stikker av med motor, gir, ECU-tenning og litt forskjellig.. Men er det noen som trenger deler av denne bilen så gi lyd til meg så kan vi finne på noe... For de som evt er interessert så er det dette bilinfoen: MODELLEINFO Typ: 1.2 Registreringsår: 1994-2000 TYPEINFO: Karosserikode: 176 - Motorkode:176.A8.000 - Motoreffekt: 54 Årsmodell: 1996 Førstegangsreg. i Norge: 19951013
  12. Da var Punto'n på plass.. så da starter moroa snart...
  13. jeg den ære å ta over Cinque'n etter datteren til JEJ. Nå har jeg en Punto 75 på hånden, nesten EU OK til ca 5000,- Drømmen er jo å ta over motoren (1242 75 HK) med eller uten gir (må leses litt mer om) osv.. Noen som vet om jeg kan bruke bremsene fra 75 på Cinque'n? de er jo dimmensjonert for denne motoren (har ikke hatt tid til å sjekke delenr på disse to opp mot hverandre.. )
  14. Tok tiden på Porscheklubben forrige helg på Rudskogen. Kl 5 (versting kl) 00:59:192 KL 2,3 og 4: 1:05:703
×
×
  • Opprett ny...