Gå til innhold

Alfa MacGregor

Apprendista
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Alfa MacGregor

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Gratulerer så masse, kommer til å ha det mye moro fremover med den! Kjente misunnelsen kom med en gang!
  2. Har du prøvd å hjelpe de igang med ett lite dytt? Har slitt litt med det samme i vinter og med litt hjelp har de kommet i gang. (For en periode hvertfall) Men hvis ikke ville jeg sjekket sikringer! I værste fall har motoren brent. Har skjedd meg på en Toyota en gang og jeg klarte å fikse den midlertidig ved å rense børstene men har ikke kikket på motoren på Alafaen.
  3. Oida Rippie! Det var grisete saker! Slurv! Var å fikk lest ut feilkoder på fredag! (Har ikke fått kommet meg på forumet siden) Der ble det konstatert fire periodiske feil som forsvant og en permanent P0100 Luftmengdemåler, avbrudd eller kortsluttning til jord. Jeg byttet som sagt bunnpanne selv på onsdag forrige uke og på fredag kom oljelampa på igjen. Hadde fyllt opp med olje etter dette. og hadde altså gått tom for olje etter 70km. Jeg fikk bilen opp på bukk for å sjekke at bunnpanna holdt og den var tett og ren. Fant ut at jeg skulle ta en kompresjonstest og det var noe rare greier. Resultatene ble 8.5 - 8.5 - 8.0 - 5.5 bar og jeg burde vel ligge rundt 11-12 bar hvertfall, i tillegg var pluggen på sylinder 3 våt med olje. Vet ikke om det er ventiler eller topplokk som er skadet eller om den i værste fall har skjært seg, noe jeg syntes ville være veldig rart ettersom jeg har vært ekstremt nøye med olje pga lekk i bunnpanna. Men som sagt hva som har skjedd på verkstedet aner jeg ikke. Bilen har vært elendig siden jeg fikk den tilbake, masse blå eksos, høyt oljeforbruk og lite effekt. Jeg har trodd det var MAFen og bunnpanna som jeg ble fortalt på verkstedet. I mellomtiden har det gått med masse penger på olje og ny MAF samt masse grå hår og søvnløse netter :-(
  4. Ja, det kan vel stemme veldig bra. Passerer faktisk 156(!!!)k i morgen. Prøvde å bli litt klokere på lambdaen i dag da jeg hadde bilen oppe for bunnpanne bytte! Men ble vel ikke mye klokere! Får stikke innom et verksted å sjekke! Har allerede funnet delen i Danmark til grei pris så forhåpentligvis er vi i boks innen et par uker!
  5. Ok! Som jeg har skjønt utifra diverse forumer og sider heller det mot lambda'en. Ringe mitt lokale mekkonom og høre om de kan kjøre diagnose! Pluggene bør vøre fine å tørre etter at jeg fikk de byttet hos Autovia for noen uker siden!
  6. Ok! Takk og takk! Har et verksted som Mekkonomen greit nok utstyr til å sjekke det eller bør jeg fuske meg igjennom Oslofjord tunellen til Carrozzeria?
  7. Hei! Så det lå en del tidligere tråder her med fusking men valgte å starte en ny da få av de konkluderte med noe! Har akkurat hatt bilen på stor rep hvor blant annet alle ventiler og plugger ble byttet samt en coil etter brann i motoren. (Lang historie) Problemet er at etter dette har bilen fusket veldig, spesielt under 3500-4000. Masse eksos også på disse turtallene. Virker også som at drivstoff forbruket har økt drastisk. På lavere turtall hører man at alt absolutt ikke er som det skal. Injection lampa lyser også konstant. Den har fusket før også og da har jeg renset throttlehuset og dette har hjulpet. På verkstedet sa de at jeg skulle bytte MAF'en og alt ville bli bra. Jeg handlet inn i god tro fra våre venner i Danmark og hadde store forventninger men akk nei. Ingen merkbar forskjell og bilen er like daff. Hvor stor sansynlighet er det at det er Lamdba sonden som er gåen? Og vil en eventuell feil detekteres på AlfaDiag? Har brukt nesten 30.000,- siden januar og enda er ting bare tårer og snørr så begynner å bli lei problemene! Håper noen har en idè slik at jeg får henne klar til våren.
  8. Da bestiller jeg en ny termostat fra EB! Billig og så greit og enkelt ut å bytte selv!
  9. Vifta starter og stopper med ca 15-20 sekunders intervaller!
  10. Hei. I disse varme dager har jeg fått temperatur problemer ved "snill" kjøring. Det hele begynte for rundt en mnd side da temperaturen i lengre bakker med turtall rundt 4000, men kjølte seg fort på flate strekninger igjen. Men nå, da utetemperaturen pusher 30°C stiger temperaturen fort fra rundt 70° til 90°-100°, spesielt i 60-70 soner. På motorveien virker alt normalt så langt. Har en 1 km lang bakke ned hvor jeg bor så tenkte jeg skulle prøve å sette bilen i fri (Selespeed) ned bakken og prøve å holde farten på rundt 40-50km/t ned bakken for å se om ting ville kjøle seg ned bakken med lavt turtall. Dette førte til at speedometeret begynte å fluktuere villt mellom 10km/t og 50km/t. Regner med at motoren nesten kvalte seg i den varme luften og det lave turtallet. Har spurt litt rundt og noen mener det er termostaten som er gåen mens andre sier vannpumpa er grunn til dette, men ville dette påvirket turtallet? Kan det være noe feil med elektronikken? Kanskje pluggene er slitne også, men må å til anskaffelse av et Torx sett såklart for å komme til der :-( Noen som har vært borti lignende saker?
  11. Hei! Er en splitter ny fyr på forumet her! Har en 2K 156 Selespeed som jeg elsker høyt! Til våren 2010 har vi vært sammen i to år og da vurderte jeg å ta henne på en liten romantisk London tur for litt kos. Planen er en liten oppdatering hos Autodelta med nye kam aksler og en liten chip tuning samt en body-kit med ny front vinge, skjørter og spoiler (mulig jeg dropper spoileren fordi det muligens blir hakket for vulgert) Har jo kikket på priser og dette er jo ikke noen billig affære! Er dette verdt det? Lønner det seg å kikke andre steder? Noen som har noe erfraing med Autodelta i det hele tatt? De virker å være de harde gutta med tunga rett i munnen! Kommer til å mase mye på forumet her fremover så setter pris på all hjelp og tips!
×
×
  • Opprett ny...