Gå til innhold

alfadude

Capo
  • Innholdsteller

    923
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

alfadude vant sist dagen den 15. april

alfadude hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

119 Eccellente

Om alfadude

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 11. oktober

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    i Danmark (foreløbig)
  • Interesser
    ...så mangt

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Steike, dette her blir bra altså! Stå på, siste lille push over målstreken så har du en kanon cruiser til sommeren. Squadra har en fin chip til de her jeg har brukt chippene deres til bl.annet 8v og 12v med gode resultat.
  2. Vi skulle ha samlet oss og satt opp en rubb-hall av noe slag, eller leid en låve, bukk kan jo en spleise seg frem til, blir vel kun noen få lapper på hver mann. Betaler mer enn gjerne opp til 5 høvdinger for å få ting til å skje så dele på leien deretter, det burde jo ikkje bli all verden i månen. Er ikke dette noe som samtlige medlemmer kan ta opp i klubben? Jeg er ikke medlem av KARN (Selv om jeg kanskje burde ha vært det de siste 10 åra).
  3. Jepp, det gjor eg.. Man skal vippe vekk dekselet til høyre for pedalene slik at en kommer bak og under dasjbordet. Der nede, festet med noen 10mm fant jeg en fuktig TCU som fikk en vask med kjemikalier, alle kontakt punkter ble renset og det hele ble montert igjen (innpakket i plast). Det drypper nemlig ofte fra heater core på disse bilene, og TCU'en er strategisk plassert rett under. Etter dette ble bilen normal igjen
  4. Jepp, det der er eg heilt enige med
  5. haha, selvfølgelig Odd Atle, felgene ble rengjort før nye dekk ble montert Lærte mye ute med deg, som f.eks. prikkbort og alle gode triks vet du! Bruker dem daglig, men tålmodighet er det enda ikke noen som har klart å lære meg.
  6. Nå som du sier det, ble litt raspere lyd i maskinen og den går en smule bedre ja
  7. Jepp, og den er utrolig rask ! Var oppe i 200km/t ett par ganger og den var ikkje vanskelig å be ellers har den gått upåklagelig, men savnet eit gir til, ble høyt turtall.
  8. Ekje ofte en får rumpetroll på tanken, men her hadde de blant annet Octane 100
  9. Turen til Point de Espagne var en herlig kjøretur med masse små svingete veier! Er klar over at folk foretrekker velkjente steder som Stelvio Passet, men her var det noe vi fant lokalt i Pyrenee distriktet.
  10. Så var de gamle (1403) dekka av, ikkje en gang utslitt og stein harde, deilig med ny gummi og bilen går som på skinner igjennom svingene!
  11. Skulle "flushe" servo systemet her, på min gamle 155 8v så har jeg bare koblet fra retur slangen nedi ei bøtte mens jeg stod og fylte fersk Dextron nedi beholderen, men på V6 kan jeg ikke se noe retur 🤔 Så endte opp med å suge opp alt fra beholderen, fylte på nytt, og repeterte denne prosedyren helt til jeg brukte opp en hel liter med Dextron som jeg har kjøpt. Testet med å suge opp en siste gang men synes fargen var forsatt temmelig mørk, skal kjøre til Pau idag og drive med litt sight-seeing, men før avreise til Danmark på søndag skal jeg gjenta prosedyren. Synes likevel at servo pumpen bråker en del, og pumpen på min 8v var enda mer bråkete, men lyden forsvant fullstendig da jeg flushet der så jeg er litt i stuss. Følger dette opp mot slutten av uken, de hadde forresten ikke Dextron II på butikken, kun III og X (X var rød) så jeg gikk for denne.
  12. Mens moderen å fruen krangle om noke shit inne idag tok eg turen ut å kjøpte noke 75w90 te kassa, siden eg har aldri tappet den etter kjøp av bilen kan jo det være en ok ide. Det kom ut en halv liter mindre enn det skulle så kun 1,5 L vs 2.0 som gikk nedpå. Brukte full syntetisk API GL4. Har aldri sett peilepinne på manuell kasse før heller 😂
  13. Ja det er de!! Og for en lyd!
×
×
  • Opprett ny...