Gå til innhold

capritoo

Capo
  • Innholdsteller

    703
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om capritoo

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. SOLGT Har ca 210 Jamex senkesett, både med og uten TUV godkjenning. Har også noen Vmaxx sett uten TUV(+ 20 sett) Har til følgende merker: ALFA, AUDI, BMW, CITROEN, DAIHATSU, FORD, HONDA, HUNDAY, KIA, MAZDA, MERCEDES BENZ ,NISSAN, OPEL, PORSCHE, PEUGEOT, RENAULT, ROVER SAAB, SEAT, SKODA, SUZUKI, TOYOTA,VW. Komplett liste over Jamex kan tilsendes på mail, obs listen er nok ikke 100% korrekt. Skal se om jeg kan få notert dele nr'ne på V-max settene. Alle settene er nye og de aller fleste har orginal embalasje.
  2. Nytt Jamex Sport senkesett 120369 Passer til Alfa 33+SPRINT (no sportswagon) 1983-1989 Senker 35mm, u/tuv Selges kr 300,- http://www.jamex.com/shop/Subgroep_list_veren.asp?HG=Suspension&SG=LOWERING+SPRINGS&AG=veren&ZoekTerm=120369 Mob: 91 87 01 93 [email protected]
  3. Jamex sport senkesett nr 120105 (kun fjærer) til 145 og 146 fra 1994 - Senker 40 mm. Passer til følgende modeller: 1,3/1,4/1,6/1,7 16V/2,0 16V TUV godkjente, Tuv dokument medfølger Har 2 sett: 300,-/sett http://www.jamex.com/shop/Subgroep_list_veren.asp?HG=Suspension&SG=LOWERING+SPRINGS&AG=veren&ZoekTerm=120105 Mob: 91 87 01 93 [email protected]
  4. SOLGT Ønsker og selge min 156. Finn.no annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38375023 FINN-kode: 38375023
  5. Du kan jo ta en tur og se på den, så kan vi diskutere det litt, står pent parkert utenfor verkstedet/garasjen i Voiebyen. Da denne bilen var ny ble ble programvaren modefisert for 12.000,- i 1998/99 av Simco, for og gå rimligst mulig uten og miste effekt, går "grisebillig". Ringer deg.
  6. Lasse da kommer du vel isåfall bortom og henter 156 2.0 TS min med flott motor og gir i, medfølgende nytt komplett reg reiim sett, vannpumpe og termostat liggende i kofferten. Så er du sikker på og unngå rådebank senere Og så setter du resten på låven og bygger ny corsa eller dressmancup bil når du en gang får tid. Eventuelt selg resten til han litt østenfor deg som driver og ødelegger corsabilene sine før får kjørt løp med de.
  7. Har du "dyse" som det er tilkoblet ledning til på forgasseren? HVIS du har den typen forgasser er det ikke usansynlig feilen sitter der om du har sjekket at resten er i orden. Dette er en tomgangsdyse om jeg ikke husker feil. Skru ut nevnte del og blås den ren med trykk luft, om ikke dette hjelper, prøv den fra reserveforgasseren. Sjekk også at den åpner/lukker I sine hårde dager da dette systemet var nytt, kostet denne dubedingsen ikke så rent lite. Husk også på og sjekke om den får strøm når den skal. Når bilen først er bygd om til LPG ser jeg ikke vitsen med og blande inn E85 i bensinen i det hele tatt. Du har da bare lagt til en mulighet til for feil, mener nå jeg. En annen ting er at forbruket av LGP, om system montert på forgasser motor, vil/skal ligge godt over forbruket av bensin. Mange som har biler med gass drift er så fokusert på forbruk at man tyner ned forbruket av gass og bensin/diesel og derfor kommer i trøbbel med drift og hvor lenge motoren holder. Samme gjelder mange av firmaene som instalerer dette. Så om det ikke er du som har fatt montert LPG systemet, men en tidligere eier, vil jeg påstå det er overveiende sannsynlig at noen har tuklet med forgasseren din, og da nødvendigvis ikke en profesjonell. En annen ting er at om gass adapteren bremser innsugs luften, vil den fungere som choke, og bruk kvalitets luft filter og da gjerne KN's erstatning for orginalen. Finner du ikke andre feil, er det etter min oppfatning kun en ting og gjøre, demontere LPG platen, ta den med til et verksted som kan forgasser justering. Så når forgasser uten LPG plate fungerer som den skal, monter rdenne tilbake og kontroler, eventuelt etterjuster
  8. - Sedan, manuelt gir, skilter levert ingen skyldige avgifter, tilkommer 1/2 årsavgift om registreres i år. - 170 000 km. - Lys Blå mettallic med meget pent Mørkeblått intreør. - Alu felger med meget gode vinterdekk. Har ikke sommerhjul til billen - Motor og gir fungerer som det skal. Generelt inntrykk av bilen ut/innvendig/motorrom er ganske så bra. Da Alfa'n var noen få måneder gammel ble den av første eier innlevert www.simco.no for optimalisering slik den gikk billigst mulig uten og miste effekt, dette kostet 12.000,- i 1998. Har ikke kjørt bilen særlig mye, men da jeg hentet den lurte jeg på om det var noe galt med bensin måleren siden den ikke nesten ikke beveget seg i løpet av 25 mil, så fant jeg kvitteringen fra Simco........ Nødvendige utbedringer: - Mangel lapp etter eu kontroll på rust. Har utbedret det meste, gjenstår og sveise inn 2 biter i gulv på Venstre side, alt klargjort, kun og klippe til 2 stk biter. Samt montere tilbake bilens seter - Det var også nevnt at det var slark i stab stag foringer foran på mangel lapp, men ikke gitt mangel på dette(?) Aktuelle foringer i Poly er innkjøpt og følger med. - Regereim utgått på dato og må derfor skiftest, nødvendige deler medfølger og nødvendig verktøy kan lånes. - Frontspoiler har en liten skade helt nederst Høyre hjørne, synlig, men behøves ikke utbedret. - Bilens utvendige finnish eller er bra, noe få skavanker finnes. - Døhandtak Venstre dør fungerer dårlig, nytt medfølger. - Sentralås fungerer som den skal, men kan ikke fjernbetjenes fra nøkler. Pris 17.000,- Er akkurat idag litt lei av bilen. Bilen står i Kristiansand, hvis en ser bort fra regreim er utgått på dato kan den enkelt kjøres ved og montere inn førerstolen. Tlf: 91 87 01 93 [email protected]
  9. Takker for svar. Men 3 stk Alfa blir nok i meste laget for meg, ihvertfall når ingen av dem er veteran.
  10. Betyr salg med reg reim byttet at dette blir gjort på verksted med garanti og kvittering på dette? Spør siden du har nevnt at deler for reg reim bytte er innkjøpt og medfølger. Du nevner også at regreim bør byttes innen 10 000 km, når ble den byttet sist og for ordens skyld på hvilken km stand? Eventuelt innbytte er vel kanskje uaktuelt?
×
×
  • Opprett ny...