Gå til innhold

Don Nilzen

Artigiano
  • Innholdsteller

    81
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Don Nilzen

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Kjøpt ny headliner til Bertonen. Etter hva jeg kan forstå av tråder jeg har lest, er det ikke å anbefale å legge denne selv. Er det noen som kan være så vennlig å bidra med et tips om noen som kan ta den jobben og da må vedkommende være tarnsportabel og besøke oss i Lier, i og med at kjerra ikke er på hjul. Det hadde vært utrolig å fått tak i en kyndig på dette, da alt videre interiør arbeid står nå og henger på denne prosessen. På forhånd takk
  2. Takker og bukker! Esbjug du/dere(Gundersen) er kunder av oss dere. Vi som har distribusjon på DCshoes bl.a. Hyggelig. Ivers hadde tid i august, da blir det installasjon av noen merkelige kammer med variabel ventil timing+litt annet snacks. Gromt!
  3. Er det noen her inne som kan hjelpe meg med nr til Ivers? Tlf min tok kvelden og alle nr borte. På forhånd takk.
  4. Er det noen her inne som kan hjelpe meg med nr til Ivers? Tlf min tok kvelden og alle nr borte. På forhånd takk.
  5. Et stykke nydelig arbeid det der, Knut Erik. Takker og bukker.
  6. Stående på brems og clutch, men gasspedalen er hengende. Denne:
  7. Hei John-Kåre og takk for sist. Grunnet jobb fikk jeg ikke vært der på besøk nr.2. Jeg syns høyden bak ut ser bra ut jeg. Min blir jo også for lav som deres uten spacer. Hadde trengt et par selv. Vi driver å kutter ut noen i aluminium selv, men fra tynn plate og da må vi stacke fler i høyden. Tror ikke det blir ryddig nok. Kanskje vi snapper fremgangsmåten din. God helg og kos deg med bilen.
  8. Hallo Mats, Sjekket shims hos Alfaholics og der står kun to dimensjoner tilgjengelig, 8 og 9mm? Du kunne ikke tenkt deg å hjelpe oss litt med å sette opp disse kammene da? Knut Erik er sabla god på bil, men har ikke noe Alfa erfaring. Hadde vært voldsomt betryggende med litt erfaring med akkurat disse motorene.
  9. Tror jeg henviser til hjemmesiden til Richard: http://scuderiagiallo.com/Alfa%20Romeo%20Giulietta.htm og alle hans innlegg på alfabb.com om kammer. De som har valgt å benytte seg av hans kammer og design kunne ikke tenke seg noe annet. jeg har lest rubbel og bit som er å drive opp om kammer. Alle har meninger, men det som kan sies å være konsesus om er at det meste av det som diskuteres er avleggs design og 40 år gammelt. Jeg har jo selvfølgelig spesifisert hva jeg har av motorstr og årstall. Det her skal funke det. As for setting them up, get the template and mark the cam caps at lobe centers of 116 intake and 104 exhaust. (the VVT advances 7 degrees at the cam (14 crank degrees) so when advanced the intake cam goes to 102 LC. Intake should be .009-.010 lash (inches) Exhaust .012 lash. Read my instructions again. Vi må vel ha nye ventil shims (er det det heter?) for å ha klaringene i orden?
  10. Trenger forresten gasspedal da min knakk. Noen som har en liggende, kun pedalen er nødvendig. På forhånd takk.
  11. Knut erik kan sikkert kime inn på gassvaier opplegget. Kom fra Lotus super seven spesialist i England. Motoren er jo ikke voldsomt frisert. Det ser kanskje ganske overkill ut med slangene og AN-koblingene og det skal nevnes at jeg ønsket å ha de i sort opprinnelig. Men det har vokst litt på meg selvom gatebil stuket er der. VVT sitter på innsug. Her er info på oppsett: Cams RJR796 VVT intake/RJR776 Exhaust Intake: Lobe center 116, Lash .008-.009 Exhaust: Lobe Center 104, Lash .010-.012 Hvilke vei? Hakke aning. Jeg har svært begrensede kunnskaper og setter voldsomt pris på innspill.
  12. Klarte å knekke gasspedalen min. Trenger ny, ikke stang og hele, men kun pedalen. På forhånd takk. Nilzen
  13. Jeg får ikke lagt med pdf fila med specs her, men det er 11,3 løft på eksos og 11,2 på innsug. Her er et utdrag fra hva Richard skriver: My cams are designed for more torque as well as HP, but torque is the element that makes a car fun to drive, as well as the old quote "Torque wins races, HP sells cars". If comparing to other "old designs" you will see I use less early duration, which reduces overlap, and increases torque. Higher duration above .050 lift results in more HP/Torque across the RPM range. Although generally unknown in Europe the USA got Variable cam sprockets with the 1750 & 2 liter engines. I modify the mechanical ones to advance at 3000 RPM (instead of 1250 stock) which results in both amazing low end torque and high RPM HP and torque. I use these only with certain lobe design on the intake side. With your use, I would suggest for intake either the RJR796 or RJR429. The 796 is available either for normal sprockets or with my modified 3000 RPM advance VVT unit. For exhaust I Firmly suggest the RJR776 which is an exhaust lobe only, to improve Torque/HP.
  14. Deilig! Og jaggu er det ikke på`n igjen imorra med ny prøvefitting av motor og girkasse. Spennede ting skjer på styrings fronten og. Nilz
  15. Kammene var ankommet postkontor, men overtid førte til at de ikke ble hentet idag. Imorgen derimot...
×
×
  • Opprett ny...