Gå til innhold

topolino

Artigiano
  • Innholdsteller

    82
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om topolino

  • Rang
    Artigiano
  • Bursdag 18.11.1959

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Nøtterøy

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Stemmer det, kom Barcetta,en på veien
  2. Hei Stått litt stille, står pent parkert innerst i garasjen. Måtte ha et par andre på veien etter press fra andre hold Har ikke gitt opp enda
  3. Sjekk som nevnt her gulvet, disse bilene er sjelden tette i kalesje så det står fuktighet i gulvmatter. Sjekk også oppunder bakskjermer her er det en hylle som smuss samles så her ruster det. tekn ellers er denne en forholdsvis enkel bil å holde ved like. Lykke til
  4. Hei Noen som har oversikt over utveksling på 124 spider. Bilen det gjelder er en 82 us spider. Bilen er veldig lavt gira. Vet noen om disse bilene er gira ned med en annen bakaksel eller om det er noen forskjell på girkassa. 124 sport coupe klarer greit 180 km/t mens denne er ikke mulig å få opp i mer en 140 km/t mvh Petter
  5. Trodde ikke dere Nordfra var redd for en liten kjøretur, vi snakker tross alt om kjørekomfort fra 70 tallet her
  6. Om dere ikke har noen bil å sette den på, så prøver jeg å ta til fornuft, å selge 131 jeg kjøpte i våres. Drømmen om å bygge en 131 Rally, er lagt litt på is, så om noen har lyst på en 2 dørs 131, så selges den for 13 000 som jeg ga for bilen, bilen er på skilter å går meget bra jeg kjørte den fra Trondheim til Tønsberg uten feilslag, har også brukt den litt i sommer http://cuoresportivo.no/index.php?topic=39099.0
  7. Hei har en komplett motor til barchetta stående, mener også jeg har en topp liggende, men der er et par ventiler bøyd. 3000 for motor 1000 for toppen.
  8. Hei Olav her var det masse opplysninger,Ja trenger nok litt masse lykke til. Å bygge en identisk replica er nok for meg urealistisk, Tanken er å bygge en så nær rallyversjon som mulig, men blir å bruke deler som er mulig å få tak på, blir å bruke motor fra Ritmo Abarth, gearkasse har jeg fra 124 sport, men ønsker meg en fra 131 racing, er vel fornøyd med sånn rundt 150-170 hk , noe som er realistisk, videre blir det bodykit, Utfordringa ligger vel litt hos tilsynet, for å få ting godkjent, skal jo nå etter nye regler være enklere, men det får tiden vise. Har en 16v motor fra barchetta ,men den har helt feil utseende så det blir ikke aktuelt å bruke. men trodde intergrale motoren var mer lik?
  9. Motoren befinner seg i Vestfold, Nøtterøy
  10. mye stas fra Moerenheut i Belgia, får sende en forespørsel på litt etter hvert, det jeg trenger først er jo alle glassfiberdelene, vil ikke begyne å kappe i karossen før alt det er på plass. Men som antyda så har jeg jo litt jobb igjen på Corsaprosjektet. Hyggelig om du tar turen innom Stein, men er nok andre biler i garasjen som er triveligere å ta en titt på
  11. Har en komplett motor til Barchetta 1,8. om du er int i hel motor. Bytta den ut pga jeg kjøpte en skadebil som bare hadde gått 30 000. Motoren hadde en tikkelyd, fikk aldri noen klar diagnose på hva som var feil. Noen mente det var en defekt ventilløfter andre mente det kunne være rådebank. Kjørte med motoren i et halvt år, uten at lyden forverret seg
  12. Heisan Da har bilen flytta til Nøtterøy, 9 timer fra Trøndelag ikke dårlig for en 75 hk , ikke et feilslag på hele turen, Planen er fortsatt en Replicabil, har søkt litt på nettet etter bodykit, vet at det blir produsert et i Polen. Noen som har noen erfaringer og event adr til noen som leverer dette, er nok litt mer opptatt av kvalitet å passform. ikke lyst på et sett som må modifiseres for mye for å passe. Tanken er å samle deler nå først, så da legger jeg ut ønskeliste her. Bodykit Bakaksel fra Intergrale Abarth Girkasse Felger blir bestilt nye fra Holtmann ( Cromodora) om ikke noen vet om noe bedre Noen som har noe bra bilder av interiør, event om det produseres noe dashbord Bur Motor fra 2000 har jeg stående,sender ant den avgårde for oppbygging, ønsker å få bygd den så orginal som mulig, noen som vet om 16 v fra Intergrale er samme motor som ble brukt originalt i gateversjon, ser av litt søk at Rallyversjon hadde 2,3 16v. Mens jeg samler deler får jeg fortsette med Corsaprosjektet mitt
  13. Enkelt å greit liksom, er det noe du ikke driver med legg gjerne ut detaljer, så vi andre kan lære litt å
  14. Det her blir jo utrolig bra, Du gir jo folk dårlig samvittighet. Heldigvis gir jo det her oss andre litt ekstra inspirasjon til å komma ut av sofaen å ned i garasjen. Skal du sy interiør selv også ? har du sjekka prisene til Elvizio, de har interiør og masse gummilister osv til multipla, jeg fikk pris til min 57 , 500 å det var rimeligere enn å kjøpe stoff og sy selv. Gleder meg til å følge fortsettelsen her
  15. Selve motornummret som er slått inn i blokka skal vel være slått inn rett over motorfeste under bensinpumpe. du finner et lite felt som er slett der. ellers er det du har rett under manifold/innsug type motor
×
×
  • Opprett ny...