Gå til innhold

Spagetti

Apprendista
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    15

Spagetti vant sist dagen den 26. juni

Spagetti hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

139 Eccellente

Om Spagetti

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Tror du har helt rett i det dessverre. Må skaffe noen deler. Nå blir det ferie snart med fam. så det stopper litt opp. Blir fint det . Hadde en tur til Porsgrunn i dag med 1750 over Siljan. Fine veier der
  2. Ganske sikker på at vetilsetet har løsnet. Danset rundt ventilen en stund, som til slutt knakk og lagde ragnarok. Jeg stod ved motoren da det skjedde. Så tydelig at sodiumen tok fyr 😬. Motoren var jo trimmet kraftig. 45mm, porta, så høyt komp som mulig uten å frese i stemplene. 12 mm race kam. Stive fjærer osv. Tipper den ga 180-190 hk. Gikk som et skikkelig trimma TS. Bare med mykere Nord gange og lyd. Jeg var vel ikke veldig snill med motoren så lenge den holdt. Men det skal jo tåle å brukes. Ventilsetet var veldig lite nedsunket, som man kan se på bilde. Vet at dette kan være et problem på trimmede motorer, at eksos ventilsetet løsner pga høy varme. På intak går det mye kaldere. Kanskje jeg bør få satt i nye, godt nedsenkede seter på den nye toppen. Så holder det kanskje. Usikker på om jeg gidder å porte den. Mye jobb. Ventilseter må ut osv. Men da er det ikke noe vits med 45 mm gassere heller. Hmmmm
  3. Var ute å kjørte forleden. Plutselig ville den kun gå på 3 sylindere. Kom meg hjem og sjekket litt. Pang sa det. Kjøleveske og metall biter skjøt ut av potta 😳. Noe dritt da motoren gikk veldig bra. Vet ikke årsaken. Kom gjerne med innspill så kanskje man kan lære. Tror kanskje sete løsnet. Mulig jeg kjørte med litt for mager blanding så den gikk for varmt. Hadde litt over 1 mm klaring på ventil/stempel og det bør holde ifølge boka. Kammene stod også korrekt. Uansett irriterende. Har en annen topp liggende som skal i ASAP. Stempelet fikk noen merker men sylinderen ser OK ut så prøver ny topp på blokka.
  4. Etter litt frem og tilbake var bilen endelig klar for skikkelig gjennomgang på verksted i dag. Firehjulskontroll og godkjent EU. Skilter fra Lator ligger klare, så nå er det ikke lenge før den blir å se langs svingete veier Skal få polert den og montert grønne GTA dekaler. Striper og firkløver på sidene. Resten tror jeg jeg dropper. Må også lyd- og varmeisolere torpedoveggen. Ble god å varm på beina under testen i dag. Så litt småtteri er det enda som må ordnes. Blir vel egentlig aldri helt ferdig med en sånn bil. Motoren går virkelig bra fra 3000 og opp. Drar bra helt til 7000 (der kikker turtallssperra inn). Litt mer justering og større tomgangsdyser så tror jeg den skal gå fint over hele registeret.
  5. Tror kanskje røde tepper var originalt på hvite biler med mørke seter. Fikk denne informasjonen fra Centro Documentazione, men sier ikke noe om tepper: Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce (105.36) Production date: 1966, May 17th Delivery date: 1966, August 24th Market destination: Agno (Switzerland) Exterior color: Biancospino Interior: Skai nero fumo
  6. Holder på å montere interiør. Det tar tid hvis man vil ha det skikkelig. Synes de gamle 1750 setene er fine og de er i utrolig god stand for alderen. Kommer også til å bruke de røde teppene som kom med bilen. Disse er langt fra originale og 100% syntetiske, men i ganske god stand. Snart er det prøveskilt. Gleder meg som en unge til å prøve vogn og motor.
  7. Stor dag i dag. Fikk satt i motor og startet. Har bare manifolder på, så det varte ikke lenge. Greit med OK forhold til naboe:) Skal bli morro å få på resten av eksosanlegget og tunet skikkelig. IMG_4067.mov
  8. Tror du ikke det er forgasserene? Den dør også selv om du pumper og ikke bare går på tomgangskretsen? Tenningskretsene er vel to helt separate system. Lite sannsynlig at begge har feil. For mye bensin???
  9. Litt flere bilder. Har kjøpt Spax dempere. Har prøvd både Koni og Bilstein tidligere. Moro å prøve noe nytt. Liker at de er enkle å justere. Mulig de de blir litt stive bak. Original spindelene som satt på bilen. Veldig spinkle i forhold til senere modeller. Alt av foringer og ledd er nytt i hjuloppheng. Det meste er på plass av av ledninger, dash og instrumenter. Har prøvd å restaurere det originale dashbordet så godt jeg kunne. Toppen er trukket med alcantara aktig stoff. Det meste er på plass i motorrommet. Har tatt bort bremsekraftforsterkeren etter dette. Kjører uten og ny 20 mm bremsesylinder. Alt er gjort klar til tanken.
  10. Det er en del tråder på nettet om akkurat dette. Jeg vet at det har blitt gjort oppgjennom i racing av mange. Alfaholics solgte bærearmer det var tatt veldig mye av. De gjør det forsatt på sine egne biler. Autodelta gjorde også dette så vidt jeg vet. Fint med innspill om noen har mer erfaring og kunnskap om dette.
  11. Letting av deler. Er vel mest jåleri. Mekanismen for vindusheis på de tidlige modellene er noe voldsomt solide og tunge greier. Montert GTA grill og lykter.
  12. Sjekk hva som rulla inn på tunet. Vakkert!!!
  13. Breddere festet. Kjøpte noen rustfrie nagler på ebay som jeg synes hadde riktig dimensjon. Festet ned skive på baksiden. Jobbet mye med å få skjermene så langt inn som mulig i bunnen. Synes ikke det typiske brede GTAM stuket passer helt på en hostehøvel. Synes det ble ganske bra og fått det uttrykket jeg var ute etter. På disse bildene er også glass satt inn. Satt på det solskjerm dekaler??? Hadde litt planer om farget front og solid dekaltrimming. Har gått vekk fra den ideen, så den gule stripen er fjernet. Originale fjærer
×
×
  • Opprett ny...