Gå til innhold
Vi opplever for tiden problemer med enkelte bilder. Vi jobber hardt for å rette feilen!

124AC

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    231
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

124AC vant sist dagen den 21. august 2017

124AC hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

12 Buona

Om 124AC

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 21. jan. 1975

Profilfelter

  • Nettside
    http://kiropraktorhaagensen.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  • Interesser
    Italia, Italienske biler og motorsykler, paintball, dykking

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg tar heller overstyring og litt ratting, enn understyring og null kontroll, "any day of the week"! Beste dekk foran, takk!
  2. Det bunnet rett og slett i at det først var et problem med indre drivknute høyre side, som skapte vibrasjoner. (derav vibrasjoner også med sommerhjulene) Dette bedret seg tydelig med bytte av drivaksel (og nedre bærearm, som hadde fått juling). Problemet med dekket har utviklet seg i vinter, og gjort vibrasjonene verre og verre, og til slutt blitt helt ukjørbart. Helt merkelig. Har aldri sett et dekk bli sånn før, og jeg har ikke vært i nærheten av de hastighetene nevnt ovenfor... Ikke veldig imponerende dekk, må jeg si... Nokian holder jeg meg unna fremover, ja...
  3. Det er noe Nokian Hakkapelita-greier, ja. Skal sjekke om det er Hakka R. Det er altså en svakhet ved den modellen?
  4. Utover vinteren har ting endret seg gradvis til det verre, og siste måneden til helt j....g. Bilen humpet skikkelig opp og ned, og føltes til og med sidelengs og dro hakkvis i styringen... Til slutt fikk jeg prioritert tid og penger på deler, og byttet både drivaksel og nedre bærearm på høyre side. Dette resulterte i at bilen føltes mer stabil, men ristet fortsatt ganske fælt. Det som endret seg med ristingen nå var at den var mer fartsavhengig, og endret seg ikke fra tur til tur, men fytti helsike som bilen humpet og heiv på seg fortsatt på lav hastighet! Så jeg spente på meg hodelykta i kveld, og jekket opp bilen igjen. La merke til en liten deviasjon på ett punkt på dekket når jeg snurret hjulet,og begynte å se nærmere på det...😨
  5. Litt mye uventet stress i dag. Ringer i morgen i stedet...
  6. Det høres bra ut! Tar kontakt med deg i morgen!
  7. Nei, tenningskurver og slikt må programmeres. Det som styres automatisk er nok mer i retning av bensin/luft-blanding. Det som blir mest kronglete akkurat nå er at jeg kommer til å trenge eksosmanifold og downpipe som passer 2,0 i en 147... Det er jo litt høydeforskjell på motorene, og sikkert forskjeller på 147 og 166. Det er også et spørsmål om drivakslene er bolt-on på en motor fra 166... Må grave litt i dette... En 1,8 fra 156 er nok et lettere bytte, vil jeg anta.
  8. Jeg vet det er flere som har byttet fra 1,6 til 1,8 og beholdt elektronikken, men et hopp fra 1,6 til 2,0 tror jeg blir litt stort, mtp at tenningskurvene i 1,6-elektronikken vil være basert på helt andre effektkurver enn 2,0. Tror i så fall jeg må få tunet ECU'en etter byttet. Ikke helt uaktuelt, men sjekker et annet tilbud først. Hva skulle du eventuelt hatt for den?
  9. På grunn av eskalerende problemer med en allerede sliten motor (over 260.000km, og bruker minst 1 liter olje pr 1000km, tenningsfeil, lukt av svidd olje m.m.) ser jeg etter en erstatning. Det er en 1,6 16v 120hk som sitter i, så for å unngå for mye bytting av elektronikk og eventuelle eksosdeler m.m. hadde det vært best med en motor av samme type. Kravet er at den skal være ok (forstår at en brukt motor ikke har garanti...), og ikke være blant verstingene når det gjelder oljeforbruk. Alternativt en 1,8 16v, men da er jo ikke ECU'en optimalt tunet lenger... 2,0 16v vil jeg tro kommer til å kreve mer utbytting av deler, så helst ikke... Hvis selger i tillegg har verksted/garasje med nødvendig utstyr for motorbytte, så er det svært interessant, og verdt litt mer... Oslo/Østlandet Atle Mob: 90558013
  10. Har byttet coil med hette og pluggkabel til sylinder 1 og 3. Fjernet feilkoder, men feilkode på sylinder 3 kommer tilbake. Dårlig kraft og "boppende" motorgange... spørs om ikke Porter'n har rett i at det er en brent ventil... 😕 Kompresjonstest neste...
  11. Hva har skjedd med denne? kommer opp et tomt dokument når jeg trykker på linken...
  12. Det skal jeg prøve! ...og så kjøpte jeg kodeleser på Teknikmagasinet og lastet ned app til mobilen. Funker som bare det: nå står det kun misfire cylinder 3, og jeg kan slette feilmeldingen.
  13. Jeg fikk hjelp av fru/frk(?) Gramstad i går. Hun fant "misfire cylinder 1 and 3", og slettet feilen. (hadde byttet coil nr 1 pga overslag og masse olje i plugghullene) Nå står ikke motorlampa og lyser konstant, men kommer når motoren kommer opp i turtall med litt motstand (for eksempel opp bakke), og den har fortsatt ikke bra kraft... har litt sånn bop-bop-bop lyd... Får prøve å bytte coil nr 3 også, ettersom den kom opp i feilmeldingen... Hører med en av dere igjen om litt...
  14. Har "Engine Conrol System Failure", og trenger å få lest feilkode! Bilen er en 147 1,6TS 2005-modell Noen i Oslo-området som kan være behjelpelig med å få det avlest? (evt også nullstilt?) Atle 90558013
  15. Ja, veldig interessert! Både med hobbybil stående, og som et "akutt-mekke-verksted"!
×
×
  • Opprett ny...