Gå til innhold

124AC

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    235
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

124AC vant sist dagen den 21. august 2017

124AC hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

12 Buona

Om 124AC

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 21.01.1975

Profilfelter

  • Nettside
    http://kiropraktorhaagensen.no

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo
  • Interesser
    Italia, Italienske biler og motorsykler, paintball, dykking

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Noen i Oslo-området som har et sett topplokksbolter til Alfa 16v TS motor å selge? Tar noen dager å få fra utlandet til fornuftig pris (mellom kr 200,- og kr 500,- + mva og frakt), alternativt 900,- +mva fra Jacobs Auto-Supply over dagen... Mekonomen skaffer dagen etter til nesten 1500,-, og Bilxtra kan skaffe til 600,-, men mulig 3-5 ukers leveringstid... Bilen er en 2005 Alfa 147 1,6 16v TS 120hk.
  2. 124AC

    Flyttet

    Beklager! La inn i feil område! Flyttes til deler ønskes!
  3. Spørs hva symptomene er. En vanlig feilkilde er jo også "fuel cut-off switch", som jeg husker jeg kom borti under setet på en Fiat Marea jeg hadde. (lett å treffe når man støvesuger for eksempel) Vet ikke om den er plassert under setet på Coupéen også, men symptomet blir at bensintilførsel stopper, mens du har fortsatt gnist på pluggene. Hvis det er denne som er problemet kan du bare trykke på den igjen, så får motoren bensin igjen. Et annet problem som kan dukke opp er strøm til bensinpumpa, eller rett og slett gåen bensinpumpe. Hvis bryteren nevnt over har blitt sjekket, så kan du først høre om pumpa lager lyd når du vrir nøkkelen til strømmen går på (uten å prøve å starte). Hvis det er stille kan du først sjekke strømmen til pumpa (åpne lokket i bagasjerommet og mål strøm på ledningene mens nøkkel står i på-posisjon). Hvis det er strøm, men ikke liv i pumpa, er det antagelig pumpa som er gåen. Er det ikke strøm, kan det være pumpereleet eller brudd i ledning. Er det lite strøm er det best å legge opp direktestrøm fra batteri, med styrerelé. (hvilket er en vanlig oppgradering uansett)
  4. Stod og skrudde fra hverandre en byttetopp til 147'en i dag, bare for å oppdage at ventilfjærklemma jeg har ikke passer til TS-motor. Det er ganske dypt ned til fjærene, så "vanlige" klemmer fra biltema etc går ikke dypt nok. Er det noen i Oslo-området som har en passende klemme liggende til låns? Må løsne, rense og slipe inn ventiler... Hilsen Atle Mob: 905 fem åtte 013
  5. Jeg tar heller overstyring og litt ratting, enn understyring og null kontroll, "any day of the week"! Beste dekk foran, takk!
  6. Det bunnet rett og slett i at det først var et problem med indre drivknute høyre side, som skapte vibrasjoner. (derav vibrasjoner også med sommerhjulene) Dette bedret seg tydelig med bytte av drivaksel (og nedre bærearm, som hadde fått juling). Problemet med dekket har utviklet seg i vinter, og gjort vibrasjonene verre og verre, og til slutt blitt helt ukjørbart. Helt merkelig. Har aldri sett et dekk bli sånn før, og jeg har ikke vært i nærheten av de hastighetene nevnt ovenfor... Ikke veldig imponerende dekk, må jeg si... Nokian holder jeg meg unna fremover, ja...
  7. Det er noe Nokian Hakkapelita-greier, ja. Skal sjekke om det er Hakka R. Det er altså en svakhet ved den modellen?
  8. Utover vinteren har ting endret seg gradvis til det verre, og siste måneden til helt j....g. Bilen humpet skikkelig opp og ned, og føltes til og med sidelengs og dro hakkvis i styringen... Til slutt fikk jeg prioritert tid og penger på deler, og byttet både drivaksel og nedre bærearm på høyre side. Dette resulterte i at bilen føltes mer stabil, men ristet fortsatt ganske fælt. Det som endret seg med ristingen nå var at den var mer fartsavhengig, og endret seg ikke fra tur til tur, men fytti helsike som bilen humpet og heiv på seg fortsatt på lav hastighet! Så jeg spente på meg hodelykta i kveld, og jekket opp bilen igjen. La merke til en liten deviasjon på ett punkt på dekket når jeg snurret hjulet,og begynte å se nærmere på det...😨
  9. Litt mye uventet stress i dag. Ringer i morgen i stedet...
  10. Det høres bra ut! Tar kontakt med deg i morgen!
  11. Nei, tenningskurver og slikt må programmeres. Det som styres automatisk er nok mer i retning av bensin/luft-blanding. Det som blir mest kronglete akkurat nå er at jeg kommer til å trenge eksosmanifold og downpipe som passer 2,0 i en 147... Det er jo litt høydeforskjell på motorene, og sikkert forskjeller på 147 og 166. Det er også et spørsmål om drivakslene er bolt-on på en motor fra 166... Må grave litt i dette... En 1,8 fra 156 er nok et lettere bytte, vil jeg anta.
  12. Jeg vet det er flere som har byttet fra 1,6 til 1,8 og beholdt elektronikken, men et hopp fra 1,6 til 2,0 tror jeg blir litt stort, mtp at tenningskurvene i 1,6-elektronikken vil være basert på helt andre effektkurver enn 2,0. Tror i så fall jeg må få tunet ECU'en etter byttet. Ikke helt uaktuelt, men sjekker et annet tilbud først. Hva skulle du eventuelt hatt for den?
  13. På grunn av eskalerende problemer med en allerede sliten motor (over 260.000km, og bruker minst 1 liter olje pr 1000km, tenningsfeil, lukt av svidd olje m.m.) ser jeg etter en erstatning. Det er en 1,6 16v 120hk som sitter i, så for å unngå for mye bytting av elektronikk og eventuelle eksosdeler m.m. hadde det vært best med en motor av samme type. Kravet er at den skal være ok (forstår at en brukt motor ikke har garanti...), og ikke være blant verstingene når det gjelder oljeforbruk. Alternativt en 1,8 16v, men da er jo ikke ECU'en optimalt tunet lenger... 2,0 16v vil jeg tro kommer til å kreve mer utbytting av deler, så helst ikke... Hvis selger i tillegg har verksted/garasje med nødvendig utstyr for motorbytte, så er det svært interessant, og verdt litt mer... Oslo/Østlandet Atle Mob: 90558013
  14. Har byttet coil med hette og pluggkabel til sylinder 1 og 3. Fjernet feilkoder, men feilkode på sylinder 3 kommer tilbake. Dårlig kraft og "boppende" motorgange... spørs om ikke Porter'n har rett i at det er en brent ventil... 😕 Kompresjonstest neste...
  15. Hva har skjedd med denne? kommer opp et tomt dokument når jeg trykker på linken...
×
×
  • Opprett ny...