Gå til innhold

FIS

Apprendista
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om FIS

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 07.08.1993

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Rindal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Altså en Kappa/Thema 16v turbo, ikke lik som på 8v da "/ Har sikkert bedre hell med å finne fra en Volvo 960 Tusen takk for info
  2. Jeg har aldri skrudd på disse bilene før så aner ikke hvor vanskelig det er med div reperasjoner. Tomgangsregulatoren hvor sitter den? Og vet noen evt. om luftmassemåleren (Eller er det luftmengdemåler?) fra en 8v turbo passer (Må vite det før neste helg siden den er 100 mil unda ) Er en del mix av farger ja, så mye bedre ut i annonsen. Interiøret er like trasig så utsiden, men setene (for uten om førersete) ser ut til å være OK. Er LX med alcantara skinn, ser mørk ut, muligens mørkeblå eller svart? Har kun sett LS med det lyse interiøret. Skal få tatt bilder av innsiden og prøve og rense tomgangsregulatoren hvis jeg finner ut hvor den sitter Kan og lage liste over ting som må fikses etterhvert så dere kan få se arbeidet med dette. Blir nok kun ordnet som bruksbil/prøveskilt bil med tanke på motoren. (Med mindre noen vet av en billig 16v turbo motor?)
  3. Da har jeg fått tatt noen bilder og konstantert at det er skjørtebank. Bilen ser litt svart ut, men dette er kun pga lyset. Men det har hvert brukt noe som skulle fikse lakken, men som ikke var så bra Planen blir nok å fikse bilen til OK stand, og kjøre til det stopper. Motoren går litt ujevnt på tomgang, og lurer på om dette kan være luftmassemåleren, er denne identisk på en 88/89 mod 8v Turbo?
  4. Som sakt så reagerte jeg på lyden, min første tanke var rådebank men jeg er ikke noe bil bilekspert, mer hobby det, men siden min bror sa ventil tikking stolte jeg på han, gjenstår å se. Ventiltikkingen regner jeg med er selv når motoren er varm på disse bilene? Skjørtebank blir vel borte når motoren er varm før det blir ille (høres ut som utslitt hjullager) Men registerreim må byttes, hvor vanskelig er det å ta av kammene og rense ventilene når den er av? Og drives vannpumpa av reg reima eller at den må av for bytting av pumpe, kan like godt bytte den og da.
  5. Faren min er utdannet mekaniker og har skrudd mye fiat i løpet av ørene og sa at dette var ett problem på noen av modellene før 92. Klarer å høre forskjellen på rådebank og ventiltikking ja, har hydrauliske løftere på Mazdaen og de er feilkonstruert slik at oljekanalene blir tette så vet hvordan det høres ut. Jeg hørte lyden og vil si den ligner på ett utslitt lager, om lyden er hele tiden (hele turtallskalaen) vet jeg ikke siden jeg ikke har kjørt bilen. Så får bare krysse fingrene og håpe på at det er noe enkelt, kan ikke si jeg orker en overhaling av motoren egentlig "/
  6. Snakket så vidt med min far i dag, sa han hadde sett bilen og at han hørte noe rart, dette skulle vistnok være skjørtebank sa han, og jeg forklarte at den lyden var der når vi så på bilen men at broren min sa at det bare var ventiltikking, men jeg må si jeg tror mer på min far som har skrudd mye på fiat biler angående dette. Surt "/ Er dette ett vanlig problem på disse? Og hvor er beste plass for å få tak i nye stempel? Regner med jeg må ha noen som er litt større nå =(
  7. Koblet på lampettledning og går videre frem i bilen til noe, fant ikke ut hva. Trenger nok noen timer med jobb før alt er som "normalt" her
  8. Supert Vet du om hvordan den oppererer? Jeg ser for meg at vingen får strøm til den er helt oppe, før den mister signalet, og for å senke vil jeg tro polariteter er reversert, jeg tviler på at den har konstant spenning?
  9. Herlighet og herlighet, ser ut som ett dass både utvendig og innvendig Skal få tatt noen bilder når jeg har mulighet, skal på ferie straks så kan hende det blir en stund til
  10. Mulig vingen kommer ut automatisk, men regner nå med at det er en overstyringsfunksjon på 8.32'en? Holder til i Rindal Er nok i utgangspunktet en fin bil, men trenger litt småting for å bli "ok" Registerreima må byttes, husker ikke i farten sist den ble byttet men det skal være tid for det igjen. Vil tro det er til demperne, men det ble montert nye vanlige dempere da disse var mye billigere, hvordan vil det da være å fjerne dette systemet? Dette er da en serie 3 med 205hk (eller rundt om) men er det samme for S2 og S3? Har sendt PM med reg. nr
  11. Hei. Kan nå starte med å si at jeg nylig har kjøpt meg en Lancia Thema 16v Turbo LX, som var diskutert hær: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=39867.0 Er opprinnelig en Mazda entusiast, men har en bror som liker italienere bedre og han har selv en 16v Turbo LS, og 2 stk I.E. Turbo'er delebiler. Helt siden jeg ble 18 har han hele tiden sakt at disse bilene var kjappe, jeg må si meg ganske enig siden hannes var ett beist, og dumpventilen slapp ut ett skikkelig turbotrykk, noe som jeg elsket Bilen hannes er avskiltet, og trenger nye rådelagrer og clutsj, han er bilmekaniker så er ikke noe problem, for uten om tid, det er noe jeg selv merker godt. Har for tiden 2 stk Mazda 626'er som er registrert, og en gammel 240 som nesten ikke er verdt å nevne. Jeg bruker å sjekke litt på Finn.no etter biler som er innenfor akseptabel pris ofte, og denne gangen fant jeg en som ikke så så ille ut. Jeg bor i Nordmøre, kommer opprinnelig fra Nordland og er 20 år, har alltid hatt interesse for mekanikk og elektriske systemer så biler har vært en stor del av min oppvekst. Broren min bor ca 6 mil unna meg, og vi har god kontakt og møtes ofte, han hadde hentet min mors bil for å fikse opp den, en Renault Liggunna og jeg så med en gang muligheten til å få frakten Lancia'en oppåver hit. Bilen var lokalisert i Heggdal som er ca 40 minutter fra min mor, så vi fikset opp bilen hennes og kjørte ned dit for å levere samt familiebesøk. Lørdagen dro vi bort til fyren med bilen og fikk ett overblikk. Jeg må si jeg var litt skuffet, bilen så ut som et sarv men søppel og løse deksler etc. selve lekasjen for turboen og CO'en brydde meg lite da dette blir lett å fikse. Lakken var dårlig med masse riper, byttet skjerm og dør på høyre side og den var veldig treg å åpne, manglet litt interiørdeler o.l. men hadde nesten nye skiver og klosser, muligens kalipere og. Fikk prutet ned bilen til 7500,- og tok den med oss, fikk med dekk som ikke så så alt for ille ut. Bilen ble fraktet oppåver uten problemer, står for tiden hos min bror siden jeg ikke har plass, blir nok der til jeg får ryddet og støvsuget innvendig før noe som helt annet blir gjort. Så, det jeg lurer på er: Det er ettermontert en 8.32 spoiler bak, jeg tror det meste av det elektriske fungerer som normalt for lys etc. men jeg lurer på om hvor bryteren som er på en 8.32 for spoileren sitter og om det finnes koblingsskjema for disse bilene. Broren min påpekte at i dekslet i bagasjerommet satt det en stor modul, noe han ikke har og vi tror dette er til det oljebaserte systemet i støtdemperne for "sport" funksjon, kan noen bekrefte dette? Førersetet mangler selve dekslet over bryteren for regulering av setet, hvor kan jeg få tak i dette samt andre deler jeg kanskje trenger? Håper det finnes noen der ute som er god på disse bilene Og hvor ofte bør registereima byttes? Selger sa hver 40 000km eller så var det 60, men husker ikke. Skal poste bilder når jeg får tatt noen nye, samt planer for bilen, men det blir ikke før neste måned
×
×
  • Opprett ny...