Gå til innhold

Era

Ispettore
  • Innholdsteller

    2 858
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

16 Buona

Om Era

  • Rang
    Ispettore
  • Bursdag 14.02.1973

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.drive4fun.net/~era/

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Nøtterøy

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ski Motorverksted er ryddige folk å bygger alt av motorer. Har brukt de selv å er fornøyd men det var til motor maskinering ikke bremsing. Men de fikser nok det også. Godkjente 2.0 TS i min Giulia for et år siden det gikk helt fint. 1300/1600 aksel har samme utveksling og 1750/200 Berlina har samme Bertone og noen Spider har 4,10:1. Men husk at dekk dim gir også store utslag på rpm på motorvei 195/50-15 er slitsomt lav rullediameter. Dissa bilene har skikkelig høye dekk orginalt. Lykke til Erik A.
  2. Ikke et uvanlig problem på 105 serie biler å blir bare mere lukt jo kortere ende røret er desverre. Har samme problem i Giulia og Berlina. Erik A
  3. Glidepinner som ikke glir så lett som de skal eller kloss som ikke flytter seg lett nok i anlegget i topp evt bunn på den yttere klossen. Erik A
  4. Tipper på brudd i jordledningen mellom luka og kaross. Erik
  5. Men ja det går an å lime lagerbanene fast med grønn loctite. Mine to har jeg shimset +0,10 og 0,15mm dvs ikke jeg men en kompis. Erik
  6. Er vi på Nord motor og TS nå? For innsug og og eksos maifold passer ikke om hverandre på de to motorene da toppene overhode ikke er like. Men på moderne ville jeg tro d passa. Erik
  7. Slaken du kjenner er inne i diffrensialen ikke ute ved hjulet. For å løse d må trøstelageret/shimset mellom d lille drevet du skyver drivaksel inn i inni diffrensialen og selve diffrensial huset. Mao det du kjenner er drivakselen som vipper opp og ned inni diffen. Et ikke ukjent problem på 105 serie spesielt med 2000 aksel. Erik
  8. De første åra kom de levert med 15" ;-)
  9. Disse bilene blei designet for 15" felger så ser ikke problemet.
  10. De gjør jo bare spindel høyere å dermed økt camper under fjæringsbevegelsen. Greit nok det men 2000 spindler gjør omtrent d samme. Hadde nok heller gått for geometri settet til Alfaholics hvis bilen er fra før 71 (ellers må d av for hver EU kontroll). Lykke til Erik A
  11. Når 2000 spindlene er høyere gir de også mere camber når det fjærer inn mao bedre feste i sving. Geometri settet gjør en hel masse med geometrien da de i praksis gjør spindelen 3-4cm høyere og flytter nedere bærekula frem for økt caster. Erik
  12. Offsettet på montreal skivene gjør at de ikke passer uten å modifisere calipperne
  13. Hvor mye rust er det i gulvet og kanaler? Erik A
  14. Bremser fra 98´ 156 v6. Gått noen tusen km. Skiver, klosser, kalipere og brekk wire bak. Skiver, klosser og klaipere fremme. 1000,- for alt evt bud. 2,5 24 v6 blokk (lett rådebank når den er varm), topper, bunnpanne mm (Blokk og topper står som en enhet men strippa for utvendige deler) Veiva er sjekka å kan trolig poleres så er den brukbar men ikke strøken. Råder er ikke sjekka. 1000,- evt bud Dynamo brukt 300,- Bud AC pumpe som funka når den blei demontert 300,- Bud GTA kopi frontlamper 300,- for begge Bud Pakke for de som vil bygge 24v i noe annet. ECU Luft masse føler «Ny» (brukt noen få mil). Gass spjell evt med plenum kammer brukt men funker fint. Ledningnsnett til motor komplett med nøkkel og sensor til nøkkel. (Perfekt for de som vil ha 2,5 eller 3,0 24v i noe annet men ikke vil koste på seg datasprut. 2500,- Bud Insugs rør 45mm med platene/insuget som sitter på toppene. (Store 45mm typen som ikke lengre er å få tak i fra Alfa) 5000,- evt bud over. Erik 9530treti75 erik.askjem (att) gmail.com Befinner seg på nøtterøy. Frakt på østlandet kan ordnes da jeg reiser mye på jobb.
  15. Har ikke fremere eksos potte (den under føttene på sjåføren). Å kjører med MYE stivere fjærer så har ikke no problem med subbing annet en ved ekstreme hull i veien. Kan prøve å måle klaring til bunpanna når bilen er på bakken igjen etter chassi oppgraderinger. Men husk at 105 serie som er senket for mye får bumpsteer som ikke er trivelig. Også bør de være lavere bak en forran for å være gode å kjøre, det Erik
×
×
  • Opprett ny...