Gå til innhold

116gtvturbo

Apprendista
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om 116gtvturbo

  • Rang
    Apprendista
  • Bursdag 11.10.1985

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    fauske

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. hei hå ståle.. d blir nok en 400-500 max 250-300 i gata så da tror jeg den orginale må modes eller byttes ut. vet ikke om disse kassene lar seg modde får så my? det er liksom med girkassen d hele stopper opp :'(
  2. hehe... nei det skal ikke være lett å byge bil i norge men når man er smittet så til di grader av alfa basilen som jeg er, så må man jo prøve. noen som vet hvordan man kan få drivverket til å holde? da tenker jeg mest på girkasse... tenker litt på en getrag kasse, men vil helst beholde den orginale hvis d er mulig med litt moding eventuelt noen som vet om noen 116 seire biler som er blitt litt ekstrem trimma?
  3. kan da ikke være umulig... d finns jo mye værre ting på veien i norge en va denne bilen kommer til å bli:-) så d må da finnes et lite håp;-) Når jeg fikk tenkt meg om, ser jeg at du har rett. De nye reglene gjelder jo for biler nyere enn -89, så for deg er det mye av det gamle som gjelder. Det er slutt på bremsetester og slikt, så nå må man bruke dokumentasjon fra produsent av bilen, noe som ikke er så lett å få. Men om du tar en 75 Turbo og monterer alt over på en 116 GTV blir det ikke noen problemer, helt til du bestemmer deg for å trimme denne. Hvis jeg var deg ville jeg gått denne veien, og så evt. gjort modifikasjoner som ikke var synlige etterpå. Da sparer du deg selv for mye problemer. Se her for mer info: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=22785.0 Biler tror du turbo å kompressor vil bli ugleset av biltilsynet? å btw så blir d en 1,8 turbo motor som blir utgangspunktet.
  4. kan da ikke være umulig... d finns jo mye værre ting på veien i norge en va denne bilen kommer til å bli:-) så d må da finnes et lite håp;-)
  5. Hallo Christer.. må nok skuffe deg der, tror ikke jeg kommer til å selge denne bilen på en veldig laaang stund. jepp d er kraftig ombygging på gang ja;-) det blir å koste skjorta, men d ser ut til at finansieringen går bra nå:-) problemet blir å få tak i en 2,0 ts 16v motor har sett overalt etter en sån. å en girkasse som holder, men tror jeg her løst d med en getrag kasse montert bake selvfølgeli... så å prøve å få registrert noe sånt er heller ingen lett sak, men den som intet våger vinner ej:-) det vil uten tvil bli noe veldig spesiel tiil slutt registrert eller ikke. setter veldig stor pris på alle tips om løsninger eller ideer dere kan komme med.
  6. hallo alle sammen! er d noen som vet om en 2,0 ts 16v motor? stand er ik så nøye, sålenge rådene ik stikker ut av blokka får kanskje lufte litt på planene. turbo + kompressor mohohohaha livet er herlig! ps god jul å godt nyttår!!
  7. Dn motoren jeg skal bygge skal være pålitelig. å da tror jeg man må gå litt mer high tec på saken.. som sagt
  8. Hehe... Gikk sikkert godt da!? Er veldig takknemlig for alle tips jeg får;-)
  9. Hei. Har du en komplet girkasse med driv aksler å den nye giroverføringen? mellom aksel?
  10. Hadde en liten plan om å få kommet meg på et alfa treff til neste sommer, så d blir spennende å se;D
  11. Du kan da ikke mene det?? 3,5 bar på orgilnal komperesjon? å orginale stempel,råder,veiv osv?? Det er jo helt sykt! Er d noen som har personlig erfaring om litt ekstrem trimming til disse motorene?
  12. pen gtv likte ik helt tank lokke er det ekte carbon i interiøret??
  13. snart rust fri d var to hull i dørken med baksetene, ellers bare litt overflate rust.. Forrige eier har justert litt for mye turbo trykk. 1,7 BAR!!! så den bynte å spytte olje ut peile røret :-\ å d går ikke på orginale stempler. men den gikk no grønn jævelig, så lenge det holdt. ellers så er den grei. en ting er sikkert, jeg kommer aldri til å selle
  14. Her er prosjektet mit Hva som skal gjøres: fult rs racing understell Powerflex der d går 75% sperre Tarox bremser 10 el 6 stempl med 320-330mm for mye å skrive om motor, men målet er 300-400hk mer kommer sikkert etter hvert...
×
×
  • Opprett ny...