Gå til innhold

Stefan

Capo
  • Innholdsteller

    612
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

Stefan vant sist dagen den 4. september 2019

Stefan hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

59 Superbo

Om Stefan

  • Rang
    Capo

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. TRUKKET, vi får se til våren
  2. Hei Ola - det er i Onsøy, 12 minutter fra Fredrikstad sentrum
  3. Vurderer å selge reservemotoren min, en 3 liter 12v v6 fra alfa 75. Det er jetronic-versjonen, men har etter merkene på kammene å dømme s.k "motoronic-kammer/sz-kammer". Startmotor, svinghjul, dynamo, dyser og fuelrails, innsugskammer - alt er på plass utenom hjernen. Du vil jo helst sette inn et datasprut uansett? Den har attpåtil pumpe til servostyring for de som ønsker seg det. Kilometerstand er uviss, jeg har ikke åpnet den, men den trekkes lett rundt for hånd. Selges hvis prisen er rett - jeg vet det ikke er gull, men jeg vet også at det ikke myldrer av disse etter hvert, og har ikke hastverk.
  4. Hei! Her kommer et litt tåkete innlegg - det er over et år siden jeg gjorde samme jobb på min, da wiren på førerdøra røk. Jeg mener å huske (så ta det med en skje salt) at jeg endte på ca 213cm wire. La oss si at jeg var så tilstede i selve jobben at jeg glemte å ta bilder og notater og legge ut her. (De som har gjort denne jobben kjenner antageligvis til at det kan være voldsomt frustrerende når wiren vikler seg ut inne i døra etter gjentatte forsøk) Jeg hadde ikke noe spesielt behov for et ekstra løpehjul, og mener at det ikke er spesielt mye slækk. Skal prøve å komme meg ut i garasjen etter leggetid i kveld så kan jeg ta av dørtrekket og sjekke. Etter å ha prøvd meg frem med lengde på wiren (jeg brukte den lange lengden og den avrevne stumpen som var orginalt som mal) kjøpte jeg en pakke med 10 alu-hylser på Montér som jeg klemte fast på endene etter å ha ført de inn i hullene i spolen på heismotoren. De måtte også klippes litt til så de ikke ble for store. Deretter viklet jeg hhv med og mot klokka slik beskrevet av amerikanern det henvises til lenger oppe i tråden din, og brukte maskeringsteip. Brukte et o-ring verktøy for å få av teipen når jeg til slutt fikk alt på plass og festet i klemma under vinduet slik at ikke wiren viklet seg ut igjen. Har fungert prima etter dette (med unntak av litt dårlig kontakt og tidvis lite strøm til vindusheisene - noen dager går de fort og noen ganger utrolig sakte). Keep at it - det blir fint til slutt. Men det er en tålmodighetsprøve. (Å løsne csc-downpipes fra manifolden mens bilen står på hjula på 2 høyder 2x4 plank med fullt rattutslag for å komme til gjennom et lite hull i hjulhuset er en annen...)
  5. Det er lov å komme med bud så klart
  6. Gå til www.vikleverksted.no så finner du alt du trenger:-)
  7. Og før du kasserer motorene ville jeg tatt de med til et lokalt vikleverksted og fått dem til å gå over, det samme med motoren til vindusviskere. Vi har et Vikleverksted i Fredrikstad som er verdt turen/portoen om det ikke er noe i nærheten for deg
  8. Kan være brudd i kablene i døra også, evt bare dårlig kontakt. Ta av dørtrekka og ta deg en titt, vrikk litt på ledninger, løsne og koble kontakter. Hvis du skulle være uheldig å ha behov for å bytte wire i mekanismen så kan du kjøpe rustfri i rett dim på Clas Ohlson, og på monter får du kjøpt smarte alu-endestykker du klemmer fast. Sikkert andre steder å få tak i også men du må ikke ut med mye penger på de to stedene. Og så må du måle opp etter beste evne gammel wire (minnes det var ca 123cm) og smøre deg med kjempemye tålmodighet når du skal montere leamikken. Det er nemlig ikke direkte lettvint, wiren må tvinnes rett antall ganger den ene veien og rett antall andre veien rundt spolen, og spretter gladelig av igjen - når du har skrudd fast motoren. Jeg har aldri funnet noen årntli bra step-by-step på dette (og burde kanskje ha laget en)
  9. Jeg trenger å få fraktet en gammel symaskin med understell/bord fra Kvinesdal og så nærme Østfold som mulig. Er det noen som kan bistå med dette mot betaling? Eller som har tips til hvordan jeg skal få til dette? Den vert rundt 60kg pluss minus (sannsynligvis mindre, det er en relativt liten maskin) og er på størrelse med en skrivepult til barnerommet. Selgeren er ikke så interessert i å ordne med å skaffe pall, sikre lasten osv, og jeg sliter litt med å finne spedisjonsfirma som tar sånne jobber.
  10. Det er vel kanskje verdt å presisere at utropsprisen på 130.000 inkluderer alle deler, brosjyrer etc, og bilen er euok ut august 2020, og kjøper kan kjøre den hjem
  11. Nå er jeg nok litt påvirket av at jeg eier (og selger) en 116-serie gtv6, men når man ikke engang får en noenlunde ryddig bmw 3-serie e30 for samme pris (når jeg sjekka finn i stad) vil jeg påstå at denne er billig (jeg har bare sett annonsen riktignok, ikke bilen i real life). Har inntrykk av at Alfa Romeo fra 70- og 80-tallet helst skal være billige, og det syns jeg er synd, for det drar jo ikke akkurat markedsverdien opp her på berget. Håper ikke jeg fornærmer noen med mitt syn på saken:-)
  12. Selges for 1600 Brukt og har en del klarlakkslipp og noe kantkjøring men ser helt ok ut etter litt vask og evt polering, dekk er dårlige og må byttes. Har stått på en 2001 VW Polo, kan sikkert brukes på alle med 5x100 med slingrebolter? Kan være behjelpelig med møting innenfor en radius av 30 minutter fra Fredrikstad
  13. Neida, jeg bare somler med andre ting om dagen, ferie, barn, prøver å slappe av. Er litt i tenkeboksen på om det lønner seg for meg å koste på noen timer hos en kjenning som er særdeles dyktig på karosseri, og vente til våren med salg. Da blir det en annen pris naturligvis
  14. Tenningslås ble forresten også byttet til NOS ned 2 nøkler. Kommer på saker underveis
×
×
  • Opprett ny...