Gå til innhold

Eirik74no

Apprendista
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Eirik74no

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hei folkens Sitter fortsatt med bilen og har bestemt meg for å åpne for seriøse bud på den. Håper det kan være noen som kan tenke seg en slik god bil. Eirik
  2. Bumpidump Hadde aldri i livet trodde det skulle være så vanskelig å selge en 159 toppmodell. Har ikke fått skambud en gang... Er 400 tusen mye for en slik bil?
  3. Hei Tiden går og det er på tide å prøve å selge igjen. Eneste forskjell siden sist er at den nå har gått 48000 km og prisen er redusert med 100.000. Pen Ti versjon. http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=3233&CAR_MODEL/MODEL=6735/url] Eirik
  4. Jeg har også kommet til at det ikke er verd å ha, men tanke på alt stresset ved regenerering. Og ved mye småkjøring som jeg har kjøres DPF rens "hele tiden". Eneste aberet jeg ser, er i forhold til utslippskravene og eventuelt fremtidig skattelegging som du nevner Puntorati. Høres bra ut dette her Boly. Setter pris på om jeg kan få tilbakemeling av deg etter oppgradering er tatt. Håper jeg kan finne noen godt kvalifiserte til å gjøre denne modifiseringen her i Rogaland også. Ønsker ikke hvem som helst skal leke med motorstyringen... Eirik
  5. Vet er er firma i bla. annet i England som fjerner DPF og omprogrammerer motorstyringsenheten, eventuelt remapper det hele for mer effekt. Noen som vet om det finnes noen i Norge som gjøre dette?
  6. Har lagt ut bilen på finn med bilder. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29073798 Eirik
  7. Etter et nylig hyttekjøp vurderer jeg nå kjøpe en bil med litt høyere bakkeklaring en Ti’en, som ikke akkurat er direkte høy… Har litt kvaler med å selge denne nydelige familieraceren, men har ikke lyst til å kjøre den i stykker på traktorvei heller. Bilen er en 07 modell med de riktige baksetene. Flatt bagasjegulv er oppstrytt . Den er sort inni og utpå (Nero Carboneri) med all Ti dekoren. Har både gummimatter til vinterbruk og mer sexy stoffmatter med Ti logo til sommeren. Bilen er selvsagt uten takrails, men leveres med originalt skistativ. Som en familiebil den er, har den også avtakbart hengerfeste. IPod kabel til NAVen er på plass sammen med en 8GB iPod nano spiller. Bilen har bare rullet 36’ tusen i og med at både jeg og madammen jobber nær bosted. Har nylig tatt eu kontrollen og service er ca 10’ tusen kilometer unna. Alt etter kjøremønsteret da. Uansett har den fått ny olje 2 ganger i året. Sommerhjulene er selvsagt av Ti type med nye P zero nero dekk, og for ikke å gjøre skam på det fine designet er det også Ti felger på vinterhjulene. Her står det piggfrie nokian Hakkapelitta R som er kjørt en sesong. Til familiefar med små barn kan også 2 stk pent holdt Recaro bilstoler følge med. Dette er stoler med justerbar rygg og vokser med barnet. Ønsker ikke å gi bilen vekk og har et ønske om å få ca 500’ tusen. Sender bilder på forespørsel. Ellers er det bare til å ta kontakt på 924 89 533 eller på [email protected] for mer informasjon. Eirik
  8. Vel, tror den vanligste forklaringen er at de blander begrepene Q-tronic og Q-4. Er fortsatt sikker på at dette er en kombinasjon som ikke finnes og heller aldri har blitt levert offisielt fra fabrikk. Q-4 dieselen jeg kjører på 2,4L har heller aldri blitt levert med Q-tronic. Uten Q-4 derimot, har den vært tilgjengelig med automat, 2,4L og 10HK færre.
  9. Mye kan sies om design, men italienerne både tør og kan. Og det gjelder ikke bare biler. Skal litt til å slå fronten på en Brera og 159, men dette er bedre en det meste på markedet i dag. Nå mangler bare bildet av rompa. Det avgjør alltid mye...
  10. Gleder meg ja får den sikkert ikke før i april, men akkurat tidsnok til våren. Har gått lenge nå og håpet på at Alfa ville realisere GTA, men har mine tvil på at det vil skje. Så da blir det QV med GTA "look". Mangler sikkert bare vind diffuserne og de store doble sentrerte enderøra bak.
  11. Det trodde jeg også. Etter å ha sett nærmere på de Tyske sidene viser det seg at de også leverer QV med vanlige demperer som standard. Uansett, det koker ned til at det sikkert er bedre å ha "smarte" dempere. Eirik
  12. ...fant i allefall litt mer info. Det er vist Magneti som leverer systemet. http://www.magnetimarelli.com/english/Alfa_Romeo_Mito.php Eirik
  13. Hei Jeg har bestemt med for å bytte ut 147'en og står klar til å bestille meg en ny QV, men er usikker på option 002 elektroniske dempere eller adaptive dempere som sikker også kan kalles. Dette er koblet opp mot DNA systemet og skal være fint på ujevne og svingete veier, ergo bra. Prisen er heller ikke avskrekkende, ca 6500,-. Spørsmålet er om det er noen som har erfaring med dette og kan anbefale det. Eller er konvensjonelle dempere best? Eirik
  14. Hei Mulig jeg tar feil her, men tror aldri Q4 har blitt lever i kombinasjon diesel og automat i 159 serien. Hvis det er en bil med automat er det nok en 200 hesters FWD. Automatkassen kjenner jeg ikke til, men Q4 har jeg hatt i ett par år nå og har ikke hatt noen ting som peker seg ut med unntak av det generelle dieselpromlemet med EGR og DPF og påfølgende "clogging" Eirik
  15. Jeg er tydeligvis en av de heldige. Min 147 selespeed har nærmer seg 130' KM og alt virker fortsatt som det skal. Riktignok har jeg hatt den inne til service hvor girkassen ble kalibrert, men det må vel påberegnes. Uansett, morsomt med Selespeed!
×
×
  • Opprett ny...